Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasDidžiajai daliai lietuvių sprendimą pirkti prekę internetu nulemia prekės atsiuntimo kaina ir taikomos nuolaidos. Tiesa, renkantis pirkinį lietuviams itin svarbūs vartotojų atsiliepimai – remiantis atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa, kitų pirkėjų patirtimis pasidomi net 60 proc. Lietuvos gyventojų.
Pirkimą lemia kitų atsiliepimai
Banko „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ iniciatyva atliktas elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimas rodo, kad Lietuvoje apie 50 proc. gyventojų apsipirkinėja tik jiems pažįstamose internetinėse svetainėse.
Rezultatai panašūs ir kitose Baltijos šalyse – apie 60 proc. Latvijos gyventojų ir daugiau nei 40 proc. Estijos gyventojų apsipirkinėja tik jiems gerai žinomose svetainėse. Šiuos duomenis praėjusią savaitę vykusioje tarptautinėje parodoje „Ecomexpo“ pristatė „Klix“ plėtros vadovas Andrius Bolšaitis.
Tačiau, kaip pastebi ekspertas, dažniausiai prieš pirkdami nežinomose svetainėse Baltijos šalių gyventojai apie jas pasidomi ir atsižvelgia į kitų pirkėjų patirtis. Remiantis apklausos duomenimis, iš visų Baltijos šalių aktyviausiai tai daro lietuviai – net 60 proc. jų skaito atsiliepimus.
Kaina išlieka svarbiausia
Daugeliui Baltijos šalių gyventojų pasirinkus internetinę parduotuvę sekantis svarbiausias rodiklis yra nedidelė kaina. Kaip rodo „Norstat“ duomenys, 82 proc. lietuvių apsipirkinėdami internete atsižvelgia į prekės atsiuntimo kainą, o 78 proc. į nuolaidas. Rezultatai panašūs ir kitose Baltijos šalyse – abu rodikliai svarbūs 83 proc. latvių ir kiek daugiau nei 70 proc. estų.
Pašnekovo teigimu, Baltijos šalių gyventojai dažnai atsižvelgia ir į tai, ar internetinėje parduotuvėje, kurioje planuoja pirkti, jau anksčiau yra susikūrę asmeninę paskyrą. Tai palengvina apsipirkimo procesą, kadangi nereikia iš naujo pildyti asmeninių pirkėjo duomenų. Be to, visiems respondentams labai svarbu ir tai, kad būtų lengva grąžinti netikusią prekę.
„Matome, kad kainos konkurencingumas, galimybė greitai ir patogiai atsiskaityti už prekes ir kitų vartotojų atsiliepimai yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys, ar vartotojas nuspręs apsipirkti elektroninėje parduotuvėje. Verslo atstovai, norėdami išlikti konkurencingi rinkoje ir suteikti kokybišką bei visus klientų poreikius atitinkančią apsipirkimo patirtį, turėtų skirti didesnį dėmesį būtent šiems aspektams“, – teigia A. Bolšaitis.
Tipinis pirkėjo krepšelis – 10–50 eurų
Atlikto tyrimo duomenimis, visose Baltijos šalyse žmonės dažniausiai internetu perka du arba tris kartus per mėnesį. Dažniausi pirkiniai yra drabužiai, avalynė ir aksesuarai. Sekančioje vietoje pagal populiarumą – elektroninės prekės. Lietuvoje ir Latvijoje žmonės, apsipirkinėdami internete, stengiasi neperkopti 100 eurų sumos. Dabartiniais „Klix“ duomenimis, 47 proc. visų Baltijos šalių pirkėjų internete vieno apsipirkimo metu neviršija 10–50 eurų.
Apklausa parodė, kad kiek daugiau nei 30 proc. apklaustųjų lietuvių internetines parduotuves atranda, naudodamiesi „Google“ paieškos rezultatais. Tą patį daro kiek daugiau nei 20 proc. latvių ir estų. A. Bolšaičio teigimu, tokiu būdu daugiau apsipirkinėja jaunesni pirkėjai, priklausantys 18–29 metų amžiaus grupei.
Tačiau šis el. parduotuvių paieškos būdas skatina labiau atkreipti dėmesį į ten esančias reklamas. Bent 10 proc. lietuvių nusiperka nebūtinų prekių dėl socialiniuose tinkluose ar kituose puslapiuose pasirodančių reklamų. Tiesa, reklamos labiau paveikia jaunesnio amžiaus žmones.
Reprezentatyvų Baltijos šalių elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimą „Citadele“ banko užsakymu atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Buvo apklausta po 500 respondentų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Ekonomistas: kitais metais augs bendros lietuvių išlaidos kelionėms, signalų, kad kainos mažės – nėra
Baltijos šalyse daugiausiai optimizmo turi lietuviai: tikisi dar didesnių atlyginimų
Apklausa: vidutinis biudžetas Kalėdų stalui ir dovanoms Lietuvoje – nuo 150 iki 300 eurų
Aleksandras Izgorodinas. Po netikro euro zonos atsigavimo laukia sunkios pagirios
Apžvelgė e. prekybos tendencijas: netikėtumai ir naujos technologijos
Apklausa: kas antras gyventojas maistui išleidžia daugiau, bet nupirkti gali mažiau
2025 m. prognozuojamas aktyvesnis eksportuojančių šalies sektorių skolinimasis, bet yra nežinomųjų
„Citadele“ banko naujų paskolų apimtys per pirmus devynis 2024 m. mėnesius išaugo 52 proc.
D. Burdaitis: matome pirmuosius NT rinkos atsigavimo ženklus
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...