Paskelbta
2 metai prieš-
Didžiajai daliai lietuvių sprendimą pirkti prekę internetu nulemia prekės atsiuntimo kaina ir taikomos nuolaidos. Tiesa, renkantis pirkinį lietuviams itin svarbūs vartotojų atsiliepimai – remiantis atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa, kitų pirkėjų patirtimis pasidomi net 60 proc. Lietuvos gyventojų.
Pirkimą lemia kitų atsiliepimai
Banko „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ iniciatyva atliktas elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimas rodo, kad Lietuvoje apie 50 proc. gyventojų apsipirkinėja tik jiems pažįstamose internetinėse svetainėse.
Rezultatai panašūs ir kitose Baltijos šalyse – apie 60 proc. Latvijos gyventojų ir daugiau nei 40 proc. Estijos gyventojų apsipirkinėja tik jiems gerai žinomose svetainėse. Šiuos duomenis praėjusią savaitę vykusioje tarptautinėje parodoje „Ecomexpo“ pristatė „Klix“ plėtros vadovas Andrius Bolšaitis.
Tačiau, kaip pastebi ekspertas, dažniausiai prieš pirkdami nežinomose svetainėse Baltijos šalių gyventojai apie jas pasidomi ir atsižvelgia į kitų pirkėjų patirtis. Remiantis apklausos duomenimis, iš visų Baltijos šalių aktyviausiai tai daro lietuviai – net 60 proc. jų skaito atsiliepimus.
Kaina išlieka svarbiausia
Daugeliui Baltijos šalių gyventojų pasirinkus internetinę parduotuvę sekantis svarbiausias rodiklis yra nedidelė kaina. Kaip rodo „Norstat“ duomenys, 82 proc. lietuvių apsipirkinėdami internete atsižvelgia į prekės atsiuntimo kainą, o 78 proc. į nuolaidas. Rezultatai panašūs ir kitose Baltijos šalyse – abu rodikliai svarbūs 83 proc. latvių ir kiek daugiau nei 70 proc. estų.
Pašnekovo teigimu, Baltijos šalių gyventojai dažnai atsižvelgia ir į tai, ar internetinėje parduotuvėje, kurioje planuoja pirkti, jau anksčiau yra susikūrę asmeninę paskyrą. Tai palengvina apsipirkimo procesą, kadangi nereikia iš naujo pildyti asmeninių pirkėjo duomenų. Be to, visiems respondentams labai svarbu ir tai, kad būtų lengva grąžinti netikusią prekę.
„Matome, kad kainos konkurencingumas, galimybė greitai ir patogiai atsiskaityti už prekes ir kitų vartotojų atsiliepimai yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys, ar vartotojas nuspręs apsipirkti elektroninėje parduotuvėje. Verslo atstovai, norėdami išlikti konkurencingi rinkoje ir suteikti kokybišką bei visus klientų poreikius atitinkančią apsipirkimo patirtį, turėtų skirti didesnį dėmesį būtent šiems aspektams“, – teigia A. Bolšaitis.
Tipinis pirkėjo krepšelis – 10–50 eurų
Atlikto tyrimo duomenimis, visose Baltijos šalyse žmonės dažniausiai internetu perka du arba tris kartus per mėnesį. Dažniausi pirkiniai yra drabužiai, avalynė ir aksesuarai. Sekančioje vietoje pagal populiarumą – elektroninės prekės. Lietuvoje ir Latvijoje žmonės, apsipirkinėdami internete, stengiasi neperkopti 100 eurų sumos. Dabartiniais „Klix“ duomenimis, 47 proc. visų Baltijos šalių pirkėjų internete vieno apsipirkimo metu neviršija 10–50 eurų.
Apklausa parodė, kad kiek daugiau nei 30 proc. apklaustųjų lietuvių internetines parduotuves atranda, naudodamiesi „Google“ paieškos rezultatais. Tą patį daro kiek daugiau nei 20 proc. latvių ir estų. A. Bolšaičio teigimu, tokiu būdu daugiau apsipirkinėja jaunesni pirkėjai, priklausantys 18–29 metų amžiaus grupei.
Tačiau šis el. parduotuvių paieškos būdas skatina labiau atkreipti dėmesį į ten esančias reklamas. Bent 10 proc. lietuvių nusiperka nebūtinų prekių dėl socialiniuose tinkluose ar kituose puslapiuose pasirodančių reklamų. Tiesa, reklamos labiau paveikia jaunesnio amžiaus žmones.
Reprezentatyvų Baltijos šalių elektroninės prekybos vartotojų rinkos tyrimą „Citadele“ banko užsakymu atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Buvo apklausta po 500 respondentų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Lietuvos gyventojai priprato prie augančių maisto kainų: mažiau riboja pirkinius
Apklausa: Juodasis penktadienis pilkėja – daugiau nei pusė lietuvių nieko nepirks
Indėliai pinigų nuo infliacijos nebeapsaugo: kokius taupymo sprendimus rinktis
„Citadele“ suteikė 4,5 mln. eurų įmonei „Gretvėja“: investuos į aplinkai draugiškus vilkikus
Vaikų traumos per atostogas – dažnas reiškinys: ekspertė pataria, kaip apsisaugoti nuo netikėtų išlaidų
„Citadele“ bankas verslui suteiks 125 mln. eurų paskolų su valstybės pagalba
„Citadele“ suteikė 4,6 mln. eurų finansavimą tvarių pakavimo sprendimų įmonei „Bagfactory“
Susirašinėjimas su sukčiais įmonei kainavo 60 tūkst. eurų: ekspertas paaiškino, kaip nusikaltėliai pergudrauja verslus
„Citadele“: Baltijos šalyse skolinimosi sumos auga, Lietuvoje – sparčiausiai

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...