Paskelbta
6 d. prieš-
Kai prieš aštuonerius metus „Ovoko“ komanda, vadovaujama bendraįkūrėjo Justino Baranovskio, kreipėsi į „DPD Lietuva“ su prašymu padėti klientams pristatyti naudotas automobilių detales, niekas negalėjo numatyti, kad ši idėja taps viena įspūdingiausių e. prekybos sėkmės istorijų Baltijos šalyse.
Šiandien „Ovoko“ – tarptautinė autodetalių prekybos platforma, veikianti net 17 Europos šalių, jungianti beveik 6 tūkst. tiekėjų ir siūlanti daugiau nei 31 milijoną prekių. Sėkmingo verslo pagrindu tapo patikima ir lanksti logistika, kurią padėjo kurti „DPD Lietuva“.
Kelias į tarptautinę sėkmę
Pasak J. Baranovskio, „Ovoko“ istorija prasidėjo nuo minties, jog naudotų automobilių verslas yra labai neefektyvus, tačiau nepaprastai pelningas. Būtent šis kontrastas ir patraukė įmonės vadovą.
„Anksčiau dirbau draudimo srityje ir turėjau prieigą prie daužtų automobilių. Iš pradžių tai buvo smulkus asmeninis verslas – automobilių laužo pirkimas ir dalių prekyba, tačiau netrukus paaiškėjo, kad tokio tipo veikla reikalauja labai didelių pastangų ir yra kupina chaoso“, – prisimena J. Baranovskis.
Jis priduria, kad iš pradžių viskas buvo skaičiuojama „Excel“ lentelėse – nuo detalių apskaitos iki kainodaros, tačiau augant verslui, tapo aišku, kad įprastų įrankių nepakanka: „Jeigu kažkas neefektyvu, reikia skaičiuoti, o kai tai daryti tampa per sunku, būtina kurti sistemą.“
Būtent iš to gimė idėja sukurti internetinę platformą, kurioje būtų galima ne tik pardavinėti detales, bet ir sujungti skirtingus tiekėjus, automatizuoti procesus bei suteikti pirkėjams aiškumo. Taip gimė „Ovoko“ – naudotų detalių prekybos platforma, kuri iš asmeninio eksperimento išaugo į tarptautinį verslą.
Vienas didžiausių iššūkių – logistika
Nuo pat pirmųjų dienų įmonė susidūrė su problema, kaip efektyviai ir greitai pristatyti stambias, nestandartinių gabaritų automobilių dalis pirkėjams visoje Europoje. Pasak įmonės vadovo, skirtingai nei tradicinė e. prekyba, kur siuntos – mažos ir standartizuotos, jie turėjo rasti būdą, kaip iš automobilių laužynų surinkti ir pristatyti bamperius, variklius, sėdynes ar kapotus.
„Kai pradėjome, net nebuvo įmanoma įsivaizduoti, kaip sukurti keleto šimtų sandėlių sistemą, iš kurios kurjeris galėtų paimti siuntą tiesiai iš laužyno. Lietuvoje tuo metu nebuvo technologinių įrankių, leidžiančių automatizuoti tokį procesą“, – pasakoja J. Baranovskis.
Bendradarbiaujant su „DPD Lietuva“, „Ovoko“ sukūrė naują logistikos modelį, leidusį kurjeriui važiuoti ten, kur prekės yra realiuoju laiku – net jei tai automobilių laužynas ar atokioje vietoje esantis sandėlis.
„Iki tol e. prekyba reiškė vieną sandėlį, kelis kurjerius ir pirkėjus. „Ovoko“ atėjo ir pasakė – mes turime šimtus sandėlių ir tūkstančius skirtingų prekių. Tai buvo iššūkis visai industrijai su visiškai nauja koncepcija. Visgi svarbiausia suprasti, kad nėra neįmanomų dalykų – reikia kalbėtis ir ieškoti sprendimų“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų vadovas Saulius Mulerenka. „Ovoko“ pritraukė 20 mln. Eur
Partnerystė, pakeitusi logistikos standartus
Nuo pat pirmosios dienos „DPD Lietuva“ tapo ne tik įmone, pristatančia užsakymus iš sandėlio iki kliento, bet ir logistikos partneriu.
„Kad naujai sukurta sistema veiktų, į procesą įtraukėme ne tik pardavimų, bet ir operacijų bei technologijų komandas. Buvo kuriamos naujos integracijos, testuojami procesai, braižomos siuntų kelionės schemos bei aiškinamasi, kaip užtikrinti, kad kiekviena detalė – nuo sėdynės iki variklio, saugiai pasiektų pirkėją“, – prisimena „DPD Lietuva“ pardavimų vadovas.
Rezultatas pranoko lūkesčius – nuo pirmosios siuntos iki daugiau nei 50 tūkstančių siuntų per mėnesį. Šiandien „Ovoko“ ir „DPD Lietuva“ partnerystė tapo pavyzdžiu, kaip drąsus požiūris, technologijos ir atviras dialogas gali paversti net didžiausius logistikos iššūkius augimo istorija. Kaip „Ovoko“ drąsuoliai rizikuoja užkariauti Dakarą?
Netrūko ir kurioziškų situacijų
Ne mažiau nei pati logistika, „Ovoko“ veikloje svarbiu aspektu tapo pakavimas. Automobilių detalės keliauja šalia kitų siuntų – papildų, kosmetikos ar drabužių, todėl jos turi būti supakuotos taip, kad nei viena pakuotė nepažeistų kitos. Visgi ne visada viskas vykdavo taip, kaip buvo numatyta. „Ovoko Racing“ komanda finišavo su šturmanu ant variklio
„Vienas klientas atsiuntė nuotrauką, kur stovi su dėžėje rastomis kelnėmis ir rašo: „Ačiū už detalę ir kelnes, kitą kartą atsiųskite ilgesnes“. Pasirodo, laužynas įvyniojo spidometrą į kelnes. Kitas tiekėjas siuntos turinį bandė apsaugoti batais – nupirko iš draugo turguje likusius batus ir naudojo juos kaip pakavimo medžiagą“, – prisimena J. Baranovskis.
Tokie atvejai ilgainiui tapo „Ovoko“ edukacijos dalimi. Komanda suprato, kad tiekėjams reikia padėti suprasti, kaip tinkamai pakuoti: „Mūsų tikslas buvo ne bausti, o edukuoti, todėl siekėme parodyti, kad kokybiškas pakavimas – taip kuriama ne tik tvarka sandėlyje, bet ir pirkėjo pasitikėjimas.“ Sukčių internete tik daugėja
Svarstote, kaip rudens derlių perduoti artimiesiems? Paštomatai ir kurjeriai – ne išeitis: štai, ką siųsti draudžiama
„DPD Lietuva“ pradeda partnerystę su Lietuvos krepšinio lyga
800 tūkst. eurų investicija: „DPD Lietuva“ tęsia paštomatų plėtrą šalyje
Lietuvos startuoliai sumokėjo 20 proc. daugiau mokesčių, toliau didina atlyginimus – jie jau siekia 4,6 tūkst. Eur/mėn.
Vienas neapgalvotas sprendimas – ir nepasiekia gavėjo: ką būtina žinoti apie siuntų pakavimą?
Verslas nori daugiau nei pristatymo: pusė klientų tikisi matyti logistikos partnerio pastangas mažinti CO2
„DPD“ tinklas Lietuvoje plečiasi – šiemet paštomatų plėtrai investuos 800 tūkst. eurų
Daugiakanalės rinkodaros sprendimai automobilių dalims – ne tik parduoda, bet ir saugo aplinką
Paštomatų bumas ir siuntinių augimas: kaip 2024 m. pasikeitė pašto rinka?
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Į Lietuvos gamyklas kelią jau skinasi skaitmeniniai kolegos, kuriuos išbandė ir įvertino pasaulio gamybos gigantai. Įvairiose pramonės šakose taikomi skaitmeniniai...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...