Sekite naujienas

Verslas

Patarė, kaip užtikrinti darbuotojų pasitikėjimą savo darboviete

Paskelbta

-

Konkurencingas darbo užmokestis, profesinio augimo galimybės, papildomos premijos ir vieninga komanda – tai dažnai yra kriterijai, į kuriuos darbuotojai atsižvelgia, ieškodami būsimos darbovietės. Tačiau kartais, net jei visi šie kriterijai ir būna įvykdyti, ryšys su darbo vieta bei jos kultūra vis tiek neatsiranda. Ko tokiais atvejais trūksta?

Reklama

Izida Gerkena, „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse, sako, kad šiandien vien individualių darbuotojų motyvavimo priemonių nepakanka. Ir nors prie darbuotojo gerovės kūrimo prisideda tokie aspektai kaip darbo užmokestis, galimybės tobulėti ar noras dirbti stiprioje komandoje, įmonė ir darbuotojas jaus ilgalaikę naudą tik, jei pagrindinėmis vertybėmis išliks žmogiškumas bei abipusis pasitikėjimas.

„Būtent pasitikėjimas savo darboviete ir sukuria teigiamą aplinką įmonėje, kurioje komandos gali sąveikauti ar profesionaliai bendradarbiauti. Taip ne tik skatinamas individualus profesinis darbuotojų tobulėjimas, bet ir svariai prisidedama prie visos įmonės vystymosi“, – teigia I. Gerkena.

Pašnekovės manymu, pasitikėjimas savo darboviete turi įtakos darbuotojų motyvacijai ir tam, kaip jie jaučiasi įmonėje. Audito įstaigos „Deloitte“ atliktas tyrimas atskleidė, kad 79 proc. darbuotojų, kurie labai pasitiki savo darbdaviais, jaučiasi labiau motyvuoti dirbti. Žurnalo „MIT Sloan Management Review“ 2023 metų tyrimas parodė, kad darbuotojai, kurie pasitiki savo darbdaviais, 41 proc. rečiau neatvyksta į darbą ir 50 proc. rečiau nori ieškoti kitos darbo vietos. Kita vertus, maždaug 1 iš 4 darbuotojų teigė nepasitikintis savo darboviete, tad darbdaviams svarbu žinoti, kas jų komandoje kuria nepasitikėjimo atmosferą.

„Neįmanoma pelnyti darbuotojų pasitikėjimo, jeigu vadovas nėra sąžiningas ir atviras, ypač jei jis padaro kokią nors klaidą ir vengia tai pripažinti. Be to, talentingi darbuotojai niekada nenorės dirbti įmonėje, kurioje vyrauja chaosas, nesutariama dėl darbo tvarkos, pykstamasi, jaučiamas atsainus požiūris į žmones ir jų norą tobulėti. Tas pats galioja ir darbuotojams, kurie jau pasiekė tam tikrą karjeros lygį, bet pradeda jausti sąstingį, dėl kurio gali sumažėti motyvacija“, – komentuoja vadovė.

Darbdavio užduotis – pastebėti šias „raudonas vėliavas“, kad būtų galima laiku užtikrinti tolesnį raidos etapą, pagrindinį dėmesį skiriant rūpinimuisi žmogumi, kad nebūtų sugriautas per daugelį metų užsimezgęs abipusis pasitikėjimas.

„Darbdaviai, kurie pastebi kiekvieno dirbančiojo emocinę būklę, turi daugiau galimybių pritraukti ir išlaikyti geriausius darbuotojus. Tai patvirtina ir mūsų įmonės duomenys – pavyzdžiui, Lietuvoje net 105 darbuotojai įmonėje dirba ilgiau nei 5 metus. Jau kelerius metus pastebime, kad mūsų darbuotojų vidinėse apklausose pasitikėjimas darbo vieta pabrėžiamas kaip vienas svarbiausių kriterijų“, – dalinasi I. Gerkena.

Šiemet „Moller Auto“ jau 4 kartą iš eilės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo apdovanota „Great Place To Work“ (liet. „Puiki darbovietė“) apdovanojimu. Tai aukščiausio lygio įmonės darbo aplinkos, kultūros ir darbuotojų gerovės pripažinimas.

„Tai liudija, kad mūsų pastangas kurti sąžiningą, įtraukią ir į talentus orientuotą darbo aplinką, kurios pagrindas – abipusis pasitikėjimas, vertina ir mūsų darbuotojai. Jų aistra, kūrybiškumas ir lojalumas yra lyg ramsčiai, kuriais grindžiama mūsų darbo aplinkos kultūra. Prie darbuotojų gerovės stengiamės prisidėti suteikdami jiems papildomas motyvacines priemones, tokias kaip įvairios komandos formavimo veiklos, papildomos premijos, sveikatos draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų ir panašiai“, – sako pašnekovė.

Jos manymu, svarbu paminėti ir tai, kad darbuotojams, kurių motyvacija ir pasitikėjimas darboviete yra aukšti, labiau rūpi klientai ir tai, kaip jie jaučiasi įsigydami, pavyzdžiui, naują automobilį.

„Šiuo metu, kai tokių prekių, kaip automobiliai, pirkimo procesas yra ypatingai supaprastinamas ir net nereikia išeiti iš namų, matau, kaip darbuotojai bendrauja su klientais. Tradiciniai pardavimo būdai nebėra veiksmingi – klientai nori sulaukti žmogiško ir nuoširdaus bendradarbiavimo, o tokį bendradarbiavimą gali suteikti tik toks darbuotojas, kuris pats pasitiki savo siūlomu produktu, paslauga bei darboviete. Tik tada šis pasitikėjimas gali būti perkeliamas į kitus verslo santykius – pardavėjo ir kliento, pardavėjo ir verslo partnerio, kolegos ir kito kolegos bei taip toliau“, – teigia vadovė.

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai24 val prieš

Už pažinčių programėlių „princų“ slepiasi nusikaltėliai: kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...

Ekspertai1 d. prieš

Lietuvos paštas primena: kalėdinių siuntų pakavimo patarimai, kuriuos būtina žinoti

Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...

Ekspertai1 d. prieš

Kalėdinėms dovanoms – elektronika? Į ką atkreipti dėmesį, kad ji vėliau netaptų našta

Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....

Ekspertai2 d. prieš

„Google“ atskleidė, kas labiausiai rūpi lietuviams: tarp dažniausių paieškų – ir klausimai apie elektros kainas

Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...

Ekspertai3 d. prieš

Kalėdinis bumas prasidėjo: ekspertas atkleidė, kada vėliausiai galite išsiųsti siuntą, kad ji adresatą pasiektų iki švenčių

Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...

Visos teisės saugomos.© 2015-2024 | Kopijuoti draudžiama |