Sekite naujienas

Verslas

Planuojant transporto parko plėtrą ekspertas pataria nepraleisti šių žingsnių

L

Paskelbta

-

Logistikos veiklos sėkmė priklauso nuo transporto priemonių parko – ne tik nuo jo dydžio, bet ir nuo to, kaip efektyviai jis plėtojamas. Deja, net tie sprendimai, kurie pradžioje atrodo ekonomiškai naudingi, ilgainiui gali atnešti nuostolius. Pavyzdžiui, nauji vilkikai kainuoja nuo 100 iki 130 tūkst. Eur, todėl daugelis parkų operatorių susiduria su dilema: nukreipti visas investicijas į naujus vilkikus, ar rizikuoti renkantis naudotus. Tačiau egzistuoja ir alternatyva, kurią rekomenduoja „ClassTrucks“ pardavimų vadovas Agnius Šinkūnas. Eksperto teigimu, vos 2–4 metus naudoti vilkikai, kurių kaina ženkliai mažesnė, o kokybiniai rodmenys dažniausiai vis dar aukšti, gali tapti kertiniu sprendimu, plečiant transporto parką.

Reklama

Padeda sutaupyti tūkstančius

Vertinant ekonominę ir praktinę naudą, vilkikai, naudoti mažiau nei 4 metus, pranoksta tiek senesnius, tiek visiškai naujus modelius, pastebi A. Šinkūnas. Tad klientai vis dažniau domisi galimybe pigiau įsigyti naudotus vilkikus su nedideliu nusidėvėjimu, kurių rida įprastai siekia nuo 80 iki 200 tūkst. kilometrų. Be to, kai kurioms mažai naudotoms transporto priemonėms vis dar galioja gamintojo garantija, todėl jų įsigijimas tampa dar patrauklesnis.

„Įsigyjant vos prieš keletą metų rinkai pristatytą vilkiką, galima sutaupyti dešimtis tūkstančių eurų. Pavyzdžiui, 2025 m. modelio „Mercedes-Benz Actros“ kainuoja apie 115 tūkst. EUR, o 2021 m. modelis su papildomomis funkcijomis – daugiau nei dvigubai mažiau – 50 tūkst. EUR. Panašiai ir 2025 m. pristatyti baziniai „SCANIA R450“ modeliai, kurie gali kainuoti nuo 125 iki 140 tūkst. eurų už standartines 4×2 arba 6×2 konfigūracijas. Naudotas vos keletą metų, toks modelis kainuoja apie 80 tūkst. EUR“, – analizuoja „ClassTrucks“ pardavimų vadovas.

Dėl teršalų kontrolės standarto – efektyvesnės kuro sąnaudos

Nors pagrindinis naujų automobilių išmetamųjų teršalų standarto „Euro 6“ tikslas – taršos kontrolė, daugeliu atvejų jis suteikia ir papildomos naudos: padidėjusį kuro efektyvumą bei variklio galią. Tokį rezultatą lemia gamintojų pastangos optimizuoti variklius taip, kad jie atitiktų keliamus reikalavimus.

Pasak eksperto, šiuo atžvilgiu geriausiu pasirinkimu laikomi 2021–2023 m. pagaminti vilkikai. Juose įdiegta patikima „Euro 6“ technologija, atitinkanti bandymų standartus ir užtikrinanti tikslesnius degalų sunaudojimo rodiklius. Be to, šie rodikliai tikrinami atliekant realaus važiavimo sąlygomis vykdomus išmetamųjų teršalų (angl. Real Driving Emissions) bandymus, kuriuose naudojamos ne tik laboratorinės, bet ir nešiojamosios matavimo sistemos.

Naujesniems vilkikams – mažesni kelių mokesčiai

Be efektyvesnio degalų naudojimo, naujesni vilkikai padeda vežėjams sutaupyti ir dėl mažesnių kelių mokesčių daugelyje Europos šalių. Čia galioja tarifų sistemos, pagal kurias mažiau taršios „Euro 6“ klasės transporto priemonės apmokestinamos palankiau nei jų pirmtakai – „Euro 5“ modeliai. Pavyzdžiui, Vokietijoje „Euro 6“ vilkikams taikomas 0,348 EUR arba mažesnis tarifas (priklausomai nuo CO₂ emisijų klasės) už kilometrą, tuo tarpu „Euro 5“ modeliams – 0,389 EUR. Čekijoje skirtumas dar ryškesnis: atitinkamai 5895 CZK/km ir 6385 CZK/km. Ilgus maršrutus vykdantiems vežėjams tokie skirtumai gali reikšti tūkstančius eurų sutaupytų lėšų per metus vienai transporto priemonei.

Perkant naudotą transportą itin svarbi jo techninės priežiūros istorija

Perkant naudotą transporto priemonę, pilna techninės priežiūros istorija yra itin vertinga. Ji gali būti ne tik įrodymas, kad vis dar galioja gamintojo garantija, bet ir pagrindas ją pratęsti – kai kurie gamintojai suteikia šią galimybę tvarkingai prižiūrėtoms transporto priemonėms.

Be to, turint išsamią techninės priežiūros ataskaitą, lengviau planuoti techninius patikrinimus, nes aiškiai matomi ankstesni gedimai, jų pasikartojimo dažnumas bei atlikti remonto darbai. Ši informacija taip pat gali padėti nustatyti paslėptus ar dar nepasireiškusius defektus.

„Jei planuojate vilkiką parduoti per tam tikrą laikotarpį, techninės priežiūros dokumentacija tikrai pravers. Ji dažnai padidina transporto priemonės vertę net 10–20 proc., o kuo daugiau duomenų pateiksite, tuo brangiau galėsite ją parduoti“, – pabrėžia „ClassTrucks“ pardavimų vadovas.

Keletą metų eksploatuotas vilkikas – patikrintas pasirinkimas

Pasak eksperto, mažai naudoti vilkikai dažnai turi įdiegtą pakankamai naują technologiją, kurią gali aptarnauti daugelis autoservisų. Be to, jų detalės yra lengvai prieinamos, o tai mažina techninės priežiūros ir remonto sąnaudas. Nors naudoto vilkiko eksploatavimas dėl natūralaus nusidėvėjimo gali kainuoti šiek tiek daugiau, šis skirtumas dažniausiai neatsveria ženkliai didesnių naujo vilkiko įsigijimo išlaidų.

„Eksploatuojant mažai naudotą vilkiką, turite daugiau informacijos apie jo patikimumą. Tai reiškia, kad galimi gamykliniai defektai ar konstrukciniai trūkumai dažniausiai jau būna nustatyti ir pašalinti techninių apžiūrų metu. Taip pat tiksliai žinote, kokia priežiūra reikalinga ir kada ją atlikti – remiantis realiais eksploataciniais duomenimis, o ne vien gamintojo teoriniais skaičiavimais. Kitaip tariant, planavimas tampa tikslesnis ir patikimesnis“, – sako A. Šinkūnas.

Jo teigimu, perkant mažai naudotą transporto priemonę, nereikia spėlioti, kaip ji elgsis realiomis darbo sąlygomis – tokie vilkikai jau yra įrodę savo patikimumą ir ilgaamžiškumą. Be to, jų detalėms jau susiformavusios tiekimo grandinės, tad mažesnė rizika susidurti su detalių stygiumi, būdingu naujiems modeliams. Mechanikai taip pat dažniau turi praktinės patirties su šiek tiek senesniais vilkikais, todėl gali greičiau nustatyti gedimus ir juos pašalinti. DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais

Išvengus nuvertėjimo atsiveria galimybės naujoms investicijoms

Pasak pardavimų vadovo, daugeliui komercinių vežėjų – net ir individualiems pirkėjams – finansiškai labiau apsimoka rinktis mažai naudotas transporto priemones, o ne visiškai naujas. Vengdami 20–30 proc. vertės kritimo per pirmuosius eksploatacijos metus, vežėjai sutaupytas lėšas gali nukreipti į pagrindinę verslo veiklą. Be to, pasinaudodami kitais minėtais finansiniais instrumentais, tokiais kaip 15–25 proc. mažesnės draudimo įmokos bei degalų sąnaudų efektyvumas, gali sumažinti atnaujinto parko eksploatavimo išlaidas. „Girteka“ su „Volvo Trucks“ pasirašė didžiausią vilkikų įsigijimo sandorį Europoje

Penkerių metų bendrų vilkiko išlaikymo išlaidų palyginimas tarp žinomiausių Europos prekės ženklų, remiantis tipinėmis Europos logistikos operacijomis (100 000 km per metus, dabartinės kuro kainos ir standartiniai techninės priežiūros grafikai; kuro sąnaudų skirtumas 1 l/100 km).
 Sąnaudų kategorija Nauji vilkikai (€)   Mažai naudoti vilkikai (€) 
 Pirkimo kaina 120 000 78 000
 Papildomos kuro sąnaudos 6 000
 Transporto priežiūros sąnaudos 17 500 24 700
 Pardavimo vertė 40 000 33 000
 Bendros nuosavybės sąnaudos (TCO) 97 500  75 700 
Sutaupymas renkantis mažai naudotus vilkikus: 21 800
* Šioje lentelėje pateikti skaičiai yra pagrįsti apytikriais apskaičiavimais ir pateikiami tik iliustravimo tikslais. Faktinės vertės gali skirtis priklausomai nuo konkrečių aplinkybių ir duomenų šaltinių.

„Dvejų–ketverių metų vilkikai atitinka optimalų technologinį lygį – juose įdiegta „Euro 6“ technologija, pasižyminti itin tiksliais degalų sąnaudų rodikliais ir patikimumu, kuris jau įrodytas praktikoje. Tai pašalina nežinomus kintamuosius, dažnai keliančius riziką įsigyjant visiškai naujus vilkikus“, – pabrėžia A. Šinkūnas. 5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Anot jo, mažai naudoti vilkikai užtikrina mažesnes bendras nuosavybės išlaidas. Vertinant pirkimo kainą, nusidėvėjimą, techninės priežiūros sąnaudas bei degalų suvartojimą, jie gali būti net 15–25 proc. efektyvesni nei nauji modeliai. Kartu su išsamia techninės priežiūros istorija ir tvarkingais techninių apžiūrų įrašais, tokie vilkikai tampa patikimu ir ekonomiškai pagrįstu pasirinkimu transporto parkų valdytojams. Prekes į „Lidl“ parduotuves pristato biometanu varomi vilkikai

Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |