Paskelbta
2 metai prieš-
Prekybos tinklas „Rimi“ žengia žingsnį į tvarią ateitį ir pirmą kartą pristato 3D spausdintuvu atspausdintą lašišą, pagamintą iš žirnių baltymų. Pasak prekybos tinklo generalinio direktoriaus Vaido Lukoševičiaus, tai atsakas į vis didėjantį susirūpinimą dėl per daug intensyvios žvejybos ir prastėjančios jūrų bei vandenynų būklės, o tuo pačiu – dar viena alternatyva veganams, vegetarams bei visavalgiams, kurie nori paįvairinti savo mitybą. Tokios žuvies gamybos procese išsiskiria net 75 proc. mažiau anglies dioksido, reikia 95 proc. mažiau gėlo vandens, tačiau produkte vis tiek gausu baltymų ir omega-3 riebalų rūgščių.
Jau parduotuvių lentynose
„Pastebime, kad daugėja pirkėjų, kurie, užsukę į prekybos centrą, ieško įvairių alternatyvų ar naujų skonių. Jie mielai priima ne tik naujoves, bet ir vis dažniau renkasi augalinės kilmės produktus – tai rodo metai iš metų augantys šios kategorijos pardavimai. Tad „Rimi“ nuolat plečiame asortimentą ir ieškome įvairių inovatyvių produktų, kurie galėtų būti palankūs tiek pirkėjams, tiek gamtai. Ši 3D spausdintuvu atspausdinta augalinės kilmės lašiša yra būtent tokia“, – sako V. Lukoševičius.
Austrijos mokslininkų ir augalinio maisto mėgėjų sugalvota augalinės žuvies alternatyva Baltijos šalyse parduodama jau nuo vasario, o Lietuvos prekybos centrų lentynose iš viso galima rasi keturis augalinės kilmės žuvų mėsos produktus – dvi alternatyvas lašišai ir du tuno bei lašišos paštetus.
„Džiaugiamės galėdami suteikti galimybę mažoms, bet inovatyvioms įmonėms patekti į rinką ir kurti tvaresnius produktus. Pirmajame mažmeninės prekybos hakatone, kurį organizavo „Rimi Baltic“, pristatėme savo inovacijų platformą. Hakatono metu buvome sužavėti Austrijos bendrove „Revo Foods“, kurios mokslininkai ir sukūrė augalinės kilmės žuvų mėsos analogą. Nors žmonės žuvies alternatyvas lentynose matė ir anksčiau, būtent 3D spausdinimas daro produktą kitokį, todėl norėjome jį išbandyti. Tai, apie ką prieš kelerius metus kalbėjome ar tik galėjome įsivaizduoti – jau parduotuvių lentynose“, – pasakoja prekybos tinklo generalinis direktorius.
Aukšti tvarumo standartai
Jau daugelį metų „Rimi“ yra vienas iš nedaugelio mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje, kuris parduoda tik sertifikuotą žuvį, taip užkirsdamas kelią parduoti žuvis, kurioms gresia išnykimas arba kurių žvejyba kenksminga jūrų aplinkai.
„Baltijos jūros žuvų išteklių padėtis yra kritinė, o kelioms žuvų rūšims gresia išnykimas dėl per daug intensyvios žvejybos. Be to, „NASA“ paskelbė Baltijos jūrą negyvąja zona, todėl joje sunku daugintis ir išlikti bet kokioms žuvų rūšims. Tad svarbus žingsnis siekiant pagerinti padėtį – tai skatinti daugiau tvaraus maisto pasirinkimų“, – teigia „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.
Ji priduria, kad prekybos tinklas „Rimi“ jau nuo 2020 m. birželio vadovaujasi tvarios žuvininkystės principais – neprekiauja žuvimi ar jūrų gėrybėmis, kurios Baltijos šalių Pasaulio gamtos fondo žuvies ir jūrų produktų vadovuose pažymėtos raudonai: šių žuvų rūšių rekomenduojama visai nepirkti ir tokiu būdu neprisidėti prie intensyvios jų žvejybos.
„Visuomet pirkėjams rekomenduojame apsiperkant vadovautis Lietuvos gamtos fondo „Nyksta žuvys“ gidu, vengti pirkti nykstančių rūšių žuvis ar jūrų gėrybes, jas pakeičiant tvariais produktais. Nors per naktį vandenynų ekosistemos neišgelbėsime, kartu galime pradėti nuo mažų žingsnelių“, – kviečia E. Krasauskienė.
Pokyčiai „Rimi Baltic“ vadovų komandoje: personalo direktorės pareigas perima Vaida Kaikarienė
Susipažinkite su vaisių karaliumi mangu: kaip tinkamai išsirinkti, supjaustyti ir panaudoti virtuvėje
Verslininkė L. Rimgailė įvardijo triukus, kurie padeda į sūnaus mitybą įtraukti daugiau daržovių
Britiškas sūris, užkariavęs lietuvių virtuves: 2 paprasti ir taupūs receptai su čederiu
Paskutinės minutės idėjos Helovino šventei: susikurkite šiurpią atmosferą ir pasilepinkite skanėstais paprastai ir taupiai
Dėmesio centre moliūgas: šie negirdėti receptai leis atrasti daržovę iš naujo
Rudens sezonas: ką verta žinoti apie grožio rutiną ir makiažo tendencijas?
„Spiečiamės’25“ – rekordinis regioninių verslų skaičius ir naujų mąstymo būdų paieškos
Itališki skoniai kasdienai: šviežios „Rimi“ picos pelnė pirkėjų simpatijas, per trumpą laiką jų parduota daugiau nei 200 tūkst.

Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
Būsto kreditavimo apimtys Lietuvoje šiemet išaugo – vien SEB banke per tris šių metų ketvirčius išduotų būsto paskolų suma buvo...
Kai kalbame apie Warreną Buffettą, pasaulis dažnai kartoja tą pačią frazę: „Omahos orakulas“. Ji skamba beveik mitologiškai. Bet jeigu nuimame...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...