Sekite naujienas

Verslas

Skaitmeninė verslo tapatybė: kaip neprarasti klientų pasitikėjimo?

Paskelbta

-

Pastaraisiais metais keliems Lietuvos verslams teko susidurti su klientų duomenų nutekėjimu. To pasekmes išgyveno abi pusės: klientai tapo sukčiavimo aukomis, taip pat susidūrė su dideliais kiekiais reklaminių laiškų savo pašto dėžutėse. Tuo tarpu verslams teko pripažinti, jog prarado dalies klientų pasitikėjimą. Kaip elgtis, kad užtikrintume ne tik savo verslo skaitmeninę tapatybę, bet ir klientų duomenis?

Reklama

„Pastaruoju metu pastebima, jog įmonės vis daugiau investuoja į saugumą, o tai leidžia diegti patikimus saugumo sprendimus – pavyzdžiui, dviejų lygių autentifikavimą mobiliuoju telefonu ar biometrinį atpažinimą, kurie naudojami tiek darbuotojų, tiek įmonių paslaugomis besinaudojančių klientų duomenų saugumo užtikrinimui. Anksčiau tai buvo laikoma perteklinėmis priemonės, tačiau šiandienos kontekste tai leidžia užtikrinti sklandžią klientų patirtį ir pasitikėjimą“, – sakė „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslui skyriaus vadovas Baltijos šalims Vaidas Bielinis.

Ekspertas taip pat pasidalijo keletu patarimų apie tai, kaip skaitmeninė erdvėje sustiprinti klientų pasitikėjimą jūsų verslu.

Tik būtini duomenys

Auksinė taisyklė, kuria turėtų vadovautis verslai saugodami savo skaitmeninę tapatybę ir klientų duomenis – rinkti tik būtinus duomenis apie savo klientus.

Deja, pastebima, kad daugelis įmonių renka klientų duomenis neskirdami laiko apstvarstyti kam, kaip, kodėl ir ar apskritai naudos surinktus duomenis. Tačiau tai gali reikšti dideles problemas ateityje. „Numatykite, kodėl renkate konkrečius duomenis, kam juos panaudosite, kokį laiką juos saugosite. Kitaip didėja tapatybės vagystės rizika“, – sakė V. Bielinis.

Todėl ekspertas pataria rinkti tik būtinuosius duomenis apie klientus. Jo teigimu, įvairios registracijos anketos turėtų būti kuo trumpesnės, reikalauti kuo mažiau jautrių duomenų.

Apsaugokite darbuotojų įrenginius

Kaip pastebi V. Bielinis, tikrai ne visus klientų duomenis reikia nuolatos apdoroti ir naudoti. Todėl neskelbtina asmeninė informacija turėtų būti ribotos prieigos net ir įmonės darbuotojams.

„Tokios platformos kaip „Samsung Knox“ leidžia apsaugoti darbuotojų įrenginius ir juose esančią informaciją, bei atskirti asmeninę ir darbinę informaciją skirtinguose „konteineriuose“ Ši sistema leidžia pritaikyti skirtingas naudojimo teises ar apribojimus kiekvienam įrenginiui ar jų grupėms, todėl lengvai užtikrinsite savo klientų duomenų saugumą, kadangi lengvai apribosite prieinamumą prie jų duomenų“, – pasakojo „Samsung“ ekspertas.

V. Bielinis taip pat teigė, jog „Samsung Knox“ suteikia galimybę patikrinti, ar įrenginio nustatymai atitinka saugumo reikalavimus ir realiuoju laiku taip užtikrinanti dar didesnį duomenų saugumą. „Tai tarsi tam tikras šifravimas, kuris garantuoja, kad konkrečių duomenų negalėtų perskaityti niekas, kas neturi prieigos šiems duomenims iššifruoti“ – sakė V. Bielinis.

Svarbu pažymėti, kad „Samsung Knox“ turi galimybę užtikrinti įrenginio saugumą dingus įrenginiui, apsaugant personalinius duomenis ir neleidžiant naudotis įrenginiu, ne tik WIFI, bet ir mobiliajama tinkle. Be to, technologijų bendrovė turi kitą žinią, skirtą verslams. Nuo šiol, „Galaxy Enterprise Edition“ įrenginių modeliams, išleistiems nuo 2023 m., yra taikoma papildomų metų garantija – tad viso suteikiama trejų metų garantija – o tai, tikėtina, jais leis naudotis ilgiau.


Reikalaukite autentifikacijos

Nors kai kurie technologiškai išprusę naudotojai žino, kaip saugoti savo asmeninę informaciją, yra ir tokių, kurie dvejoja dėl dviejų ar daugiau žingsnių autentifikacijos.

Tiesa, verslams, norintiems sumažinti tapatybės vagystės riziką, svarbu investuoti į sistemas, leidžiančias aukštesnio lygio prisijungimą be slaptažodžio. Vienas iš metodų – daugiafaktorinis autentifikavimas, kuris naudoja trumpąsias žinutes arba skambučio kodą ir (arba) el. pašto nuorodą kaip papildomą saugumo lygį.

Kitas metodas – rizika pagrįstas autentifikavimas, kuris atpažįsta klientų naudojamus telefonų ar kitų įrenginių modelius ir įspėja sistemą, jei šis staiga pasikeičia. Pavyzdžiui, jei kas nors bando prisijungti iš užsienio šalies arba iš naujo IP adreso, registruotam vartotojui bus išsiųstas elektorinis laiškas su prašymu patvirtinti prisijungimo veiksmą.

Gerbkite savo klientus

„Samsung“ ekspertas pastebi, jog dar prieš keliolika metų skaitmeninės tapatybės valdymo praktikos stipriai skyrėsi nuo dabartinių standartų. „Anksčiau nebuvo paisoma klientų privatumo, tačiau didžiajai daliai duomenų persikėlus į skaitmeninę erdvę ir išaugus jų pažeidžiamumui, verslams teko priimti naujas žaidimo taisykles“, – sakė jis.

Remiantis naujaisiais duomenų saugumo standartais, būtina, kad įmonės informuotų klientus apie tai, kodėl renkami jų duomenys, kas juos renka ir kam jie bus naudojami. Taip pat reikalaujama, kad prieš renkant duomenis klientai duotų sutikimą. Kita vertus, tai nereiškia, kad gavus sutikimą, verslai gali elgtis kaip nori.

„Taigi, būtina sukurti platformą, kurioje diegiamos naujausios saugumo technologijos ir investuoti į jos plėtrą. Tai užtikrins jūsų verslo atitiktį pasauliniams duomenų apsaugos reglamentams ir kartu skatins klientų lojalumą“, – įžvalgomis dalijosi V. Bielinis.

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai1 d. prieš

Už pažinčių programėlių „princų“ slepiasi nusikaltėliai: kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...

Ekspertai1 d. prieš

Lietuvos paštas primena: kalėdinių siuntų pakavimo patarimai, kuriuos būtina žinoti

Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...

Ekspertai2 d. prieš

Kalėdinėms dovanoms – elektronika? Į ką atkreipti dėmesį, kad ji vėliau netaptų našta

Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....

Ekspertai2 d. prieš

„Google“ atskleidė, kas labiausiai rūpi lietuviams: tarp dažniausių paieškų – ir klausimai apie elektros kainas

Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...

Ekspertai3 d. prieš

Kalėdinis bumas prasidėjo: ekspertas atkleidė, kada vėliausiai galite išsiųsti siuntą, kad ji adresatą pasiektų iki švenčių

Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...

Visos teisės saugomos.© 2015-2024 | Kopijuoti draudžiama |