Paskelbta
1 metai prieš-
„Telia“, Lietuvos gyventojų požiūriu, išliko tvariausia telekomunikacijų rinkos bendrove šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“ (SBI) kūrėjai. Nepaisant sumažėjusio visuomenės susidomėjimo tvarumo temomis, „Telia“ per metus pavyko dar labiau sustiprinti savo pozicijas ir Lietuvos įmonių reitinge iš 15-tos vietos pakilti į 10-tą.
Tvariausiųjų dešimtuke–dvidešimtuke šiemet vėl dominavo maisto prekių pardavėjai ir gamintojai, vaistinės bei transporto bendrovės. Kiti telekomunikacijų rinkos žaidėjai naujausioje ataskaitoje taip pat susilaukė geresnio vertinimo, tačiau liko atitinkamai 20-oje ir 38-oje pozicijoje.
„Reikšmingai atsiplėšti nuo kitų sektoriaus bendrovių ir pakilti reitinge padėjo socialinė atsakomybė ir ilgamečių įsipareigojimų laikymasis. Per pastaruosius metus kūrėme iniciatyvas, kuriomis savo pavyzdžiu kvietėme gilintis į pažeidžiamų visuomenės grupių poreikius bei įtraukti juos į technologijų rinką, kaip niekada aktyviai vykdėme edukaciją augančių kibernetinių pavojų tema ir skaitmeninių įgūdžių formavimo temomis pasiekėme daugiau, nei milijoną, žmonių. Be viso to, mažinome poveikį aplinkai, optimizuodami panaudotos įrangos grąžinimo į gyvenimą procesus, perpus padidindami savo elektromobilių parką bei kitais būdais mažindami kenksmingas CO2 emisijas“, – sako „Telia Lietuva“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
G. Kaminskaitė-Salters priduria, kad dideliu postūmių socialinės atsakomybės srityje tapo ir pernai pradėta vykdyti verslo transformacija, siekiant pritaikyti prekes ir paslaugas žmonėms su negalia ir atkreipiat visuomenės dėmesį į opias problemas.
Gyventojai – kritiškesni verslų tvarumo komunikacijai
Siekti šių gerų rezultatų teko pakankamai sudėtingomis rinkos sąlygomis – SBI tyrėjų duomenimis, tvarumo klausimai lietuviams nuo 2020 m. kasmet rūpi vis mažiau. Per metus nuo ankstesnės ataskaitos besidominčių tvarumu apklaustųjų dalis sumažėjo nuo 53 proc. iki 50 proc.
Ekspertų manymu, dėl besitraukiančių tvarumo šalininkų gretų kalta geopolitinė įtampa, neužtikrintumas dėl ekonominės situacijos ir visuomenės poliarizacija. Šios globalios problemos laikinai nustelbė tvarumą, kaip pagrindinį vartotojų rūpestį. Prie to neigiamai prisidėjo ir įmonėse įvesta griežtesnė taupymo politika, privertusi mažinti išlaidas žiniasklaidai ir kitai komunikacijai tvarumo temomis.
„Kita vertus, regiono ataskaitoje akcentuojamas pozityvus tvarumo diskurso pokytis. Baltijos šalių gyventojai tapo pastebimai kritiškesni verslų tvarumo komunikacijai, kas rodo didėjantį jų atidumą ir išprusimą šioje temoje. Visuomenė vis labiau reikalauja, kad prekių ženklai ne tik viešai keltų tvarumo tikslus, bet ir parodytų pažangą juos įgyvendinant bei atskleistų tikrąjį savo indėlį į tvarumo didinimą“, – akcentuoja „Telia“ vadovė.
Nepaisant mažėjančio suinteresuotumo tvarumo klausimais, įmonių tvarumas vis dar reikšmingai veikia lietuvių apsisprendimą pirkti. Prireikus įsigyti prekę ar paslaugą, 64 proc. tautiečių teigia skiriantys didesnę ar mažesnę pirmenybę tiems prekių ženklams, kurie jų požiūriu yra tvarūs.
Nuo 2011 m. atliekamame „Sustainable Brand Index“ tyrime prekių ženklai atrenkami vertinant nepriklausomus kriterijus, kaip užimamos rinkos dalis, apyvarta ir bendras prekių ženklo žinomumas šalyje. Naujausias Lietuvos tvariausių įmonių reitingas buvo sudarytas, apklausus 2500 šalies gyventojų, kurių amžius svyravo nuo 16 iki 75 metų.
Netikra tikrovė: kaip atpažinti DI sugeneruotą realistišką vaizdą?
Lietuvoje įsidarbina tik kas trečias žmogus su negalia: tarp didžiausių kliūčių – baimė tapti atstumtam
Kelionėse naudojatės viešu „Wi-Fi“ ir įkrovimo stotelėmis? Ekspertas įspėja dėl grėsmių
Nauja tendencija versle: klientų norus padeda atspėti DI varomas „virtualus dvynys“
Įtrauktis, kuri atsiperka: kodėl kai kurie darbdaviai renkasi garsiai kalbėti, kai kiti tyli
Automatiškai save tvarkantis „Gmail“ ir neatpažįstama „Google“ paieška: kas debiutavo „Google I/O“ renginyje?
Nuo išmaniojo žiedo iki šviesos kaukės: 7 įrenginiai, kuriuos šiemet privalo išbandyti besirūpinantieji savo sveikata
Nematomas „YouTube“ pasaulis: kodėl milijardai vaizdo įrašų niekada nesulaukia žiūrovų?
Kompiuterinių žaidimų perkėlimo fenomenas: kuo rizikuoja žaidžiantys 4 val. per dieną?
Džiaugiamės galėdami pranešti, kad AMLYZE laimėjo Geriausio verslo modelio apdovanojimą Centrinės Europos startuolių pristatymo konkurso finale, vykusiame per „Mastercard Fintech...
Pietų Ispanijos pakrantė, kurioje saulė šviečia daugiau nei 300 dienų per metus – tai ne tik rojaus kampelis atostogoms, bet...
Jensen Huang, „Nvidia“ generalinis direktorius, pardavė 100 000 akcijų už 14,4 mln. USD pagal savo 865 mln. USD vertės akcijų...
Pasaulyje, kuriame skaitmeninis gyvenimas juda braukimų ir paspaudimų greičiu, vienas Bengalūro startuolis orientuojasi į kažką žmogiškesnio: jūsų balsą. Pristatome „Ringg...
„Meta“ investuoja 14,3 mlrd. USD į „Scale AI“, pritraukdama startuolio generalinį direktorių Alexandr Wang, kad šis padėtų bendrovės dirbtinio intelekto...
Vasara – ne tik atostogų metas, bet ir iššūkių sezonas darbdaviams. Vieni darbuotojai ilsisi, kiti – priima sprendimus keisti darbą....
Įspūdingos Gizos piramidės, dirbtinės palmės formos salos Dubajuje, 828 metrų aukščio „Burj Khalifa“ dangoraižis – tūkstančius metų pasaulis žavisi inžinerijos...
Kad ir kur dirbtumėte – biure ar namuose – darbo stalas dažnai tampa tarsi magnetas, traukiantis popierius, puodelius, laidus, užrašus...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...