Paskelbta
2 metai prieš-
„Telia“, Lietuvos gyventojų požiūriu, išliko tvariausia telekomunikacijų rinkos bendrove šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“ (SBI) kūrėjai. Nepaisant sumažėjusio visuomenės susidomėjimo tvarumo temomis, „Telia“ per metus pavyko dar labiau sustiprinti savo pozicijas ir Lietuvos įmonių reitinge iš 15-tos vietos pakilti į 10-tą.
Tvariausiųjų dešimtuke–dvidešimtuke šiemet vėl dominavo maisto prekių pardavėjai ir gamintojai, vaistinės bei transporto bendrovės. Kiti telekomunikacijų rinkos žaidėjai naujausioje ataskaitoje taip pat susilaukė geresnio vertinimo, tačiau liko atitinkamai 20-oje ir 38-oje pozicijoje.
„Reikšmingai atsiplėšti nuo kitų sektoriaus bendrovių ir pakilti reitinge padėjo socialinė atsakomybė ir ilgamečių įsipareigojimų laikymasis. Per pastaruosius metus kūrėme iniciatyvas, kuriomis savo pavyzdžiu kvietėme gilintis į pažeidžiamų visuomenės grupių poreikius bei įtraukti juos į technologijų rinką, kaip niekada aktyviai vykdėme edukaciją augančių kibernetinių pavojų tema ir skaitmeninių įgūdžių formavimo temomis pasiekėme daugiau, nei milijoną, žmonių. Be viso to, mažinome poveikį aplinkai, optimizuodami panaudotos įrangos grąžinimo į gyvenimą procesus, perpus padidindami savo elektromobilių parką bei kitais būdais mažindami kenksmingas CO2 emisijas“, – sako „Telia Lietuva“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
G. Kaminskaitė-Salters priduria, kad dideliu postūmių socialinės atsakomybės srityje tapo ir pernai pradėta vykdyti verslo transformacija, siekiant pritaikyti prekes ir paslaugas žmonėms su negalia ir atkreipiat visuomenės dėmesį į opias problemas.
Gyventojai – kritiškesni verslų tvarumo komunikacijai
Siekti šių gerų rezultatų teko pakankamai sudėtingomis rinkos sąlygomis – SBI tyrėjų duomenimis, tvarumo klausimai lietuviams nuo 2020 m. kasmet rūpi vis mažiau. Per metus nuo ankstesnės ataskaitos besidominčių tvarumu apklaustųjų dalis sumažėjo nuo 53 proc. iki 50 proc.
Ekspertų manymu, dėl besitraukiančių tvarumo šalininkų gretų kalta geopolitinė įtampa, neužtikrintumas dėl ekonominės situacijos ir visuomenės poliarizacija. Šios globalios problemos laikinai nustelbė tvarumą, kaip pagrindinį vartotojų rūpestį. Prie to neigiamai prisidėjo ir įmonėse įvesta griežtesnė taupymo politika, privertusi mažinti išlaidas žiniasklaidai ir kitai komunikacijai tvarumo temomis.
„Kita vertus, regiono ataskaitoje akcentuojamas pozityvus tvarumo diskurso pokytis. Baltijos šalių gyventojai tapo pastebimai kritiškesni verslų tvarumo komunikacijai, kas rodo didėjantį jų atidumą ir išprusimą šioje temoje. Visuomenė vis labiau reikalauja, kad prekių ženklai ne tik viešai keltų tvarumo tikslus, bet ir parodytų pažangą juos įgyvendinant bei atskleistų tikrąjį savo indėlį į tvarumo didinimą“, – akcentuoja „Telia“ vadovė.
Nepaisant mažėjančio suinteresuotumo tvarumo klausimais, įmonių tvarumas vis dar reikšmingai veikia lietuvių apsisprendimą pirkti. Prireikus įsigyti prekę ar paslaugą, 64 proc. tautiečių teigia skiriantys didesnę ar mažesnę pirmenybę tiems prekių ženklams, kurie jų požiūriu yra tvarūs.
Nuo 2011 m. atliekamame „Sustainable Brand Index“ tyrime prekių ženklai atrenkami vertinant nepriklausomus kriterijus, kaip užimamos rinkos dalis, apyvarta ir bendras prekių ženklo žinomumas šalyje. Naujausias Lietuvos tvariausių įmonių reitingas buvo sudarytas, apklausus 2500 šalies gyventojų, kurių amžius svyravo nuo 16 iki 75 metų.
Idealus darbo pokalbis: atsako, kas išduoda, kad kandidatas naudoja DI
Kas nutiktų, jei dingtų internetas? „Telia“ investuoja į scenarijų, apie kurį nenorime galvoti
Naujas daiktų interneto standartas: pakeisti operatorių verslui kainuos iki 20 kartų pigiau
DI prabils lietuviškai: „Telia“ jungiasi prie universitetų kuriamo nacionalinio garsyno
Naudota įranga: atnaujinti ar išmesti – ką renkasi lietuviai?
Viešas „Wi-Fi“ – patogumas ar spąstai? Prasidedant mokslo metams ekspertas įspėja studentus
Tobuli nuomonės formuotojai: kodėl būtina žymėti DI turinį?
Suomija rodo pavyzdį Europai: vaikų telefonus pamokose keis laikrodžiai
Naujas „Telia“ IT etapas: plėtra, inovacijos ir 10 IT vadovų paieškos
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...