Paskelbta
6 metai prieš-
By
Raminta V.Atėjus naujiesiems 2020 metams žmonės iškelia sau naujus siekius, užsibrėžia tikslus ir stengiasi juos įgyvendinti visus ateinančius metus. Įmonių savininkai ar vadovai taip pat kuria ateities vizijas ir planuoja kaip jas pasieks kurdami verslo planą. Kad būtų aiškiau kaip sukurti šį modelį, pateikiame Jums aiškų žingsnių išdėstymą.
Verslo planas dažniausiai yra kuriamas norint pagrįsti/patikrinti naują idėją, vėliau palyginti gautus rezultatus su iš anksto numatytom prognozėm. Svarbiausia kompanijai atsakyti į klausimus – kas esame ir kuo norime tapti, o po to galvoti kaip tai galime pasiekti. Užsirašykite savo išsamų verslo planą, taip galėsite lengviau stebėti rezultatus eigoje.
Pirmiausia užrašykite ką jau esate pasiekę. Kokio dydžio yra Jūsų įmonė, kiek darbuotojų turite, koks Jūsų kapitalas. Užrašykite kodėl pradėjote šią įmonę ir kokiomis aplinkybėmis, kokių veiklos rezultatų pasiekėte iki šiol ir kokie buvo svarbiausi įmonei nutikimai, kontraktai ar pasikeitimai atnešę naudą arba nuostolius, kas paskatino šiuos įvykius. Kokia buvo Jūsų vizija įmonei ją kuriant? Užrašykite veiksnius kurie Jus priarino ar nutolino nuo vizijos pradžioje. Atidžiai ir savikritiškai išanalizuokite savo kompaniją, idėjų silpnąsias dalis, turimas ar potencialias galimybes, tykojančias grėsmes, išskirkite savo didžiausius pliusus ir minusus, pagalvokite kas gali Jums padėti ar ką reikėtų pakeisti norint pasiekti tikslą, tinkamai įvertinkite savo konkurentus ir jų galimybes.
Vėliau atlikite rinkos analizę. Gerai apgalvokite kuriam rinkos sektoriui parduodate savo pasiūlą, koks yra šios rinkos dydis ir kokią rinkos dalį yra užėmę konkurentai arba gali užimti ateityje. Pagalvokite apie savo ir konkurentų siūlomas prekes ar paslaugas, kuom jos panašios ir kokie yra esminiai principai dėl kurių klientai renkasi būtent Jus ar kaip tik Jūsų konkurentus.
Apgalvoję apie įmonės vidų ir išorinius veiksnius, imkitės galvoti apie reikalingas lėšas. Užrašykite kokio finansavimo reikės Jūsų norimiems projektams įgyvendinti, iš kur šias lėšas gausite. Sudarykite pelno prognozę savikritiškai ir realistiškai įvertinę pardavimus ir jų galimybes, tačiau taip pat gerai apgalvokite ir apie laukiamas išlaidas, realizavimo sąnaudas.
Smulkiai aprašykite savo gamybos ar paslaugų operacijų seką, kiek išleidžiate skirtingoms dalims ir galbūt vieną ar kitą galite pakeisti. Aprašykite kaip kontroliuojate kokybę ir galbūt ką nors galėsite patobulinti. Pasirinkta vieta verslui kurti yra kritiškai svarbi. Pagalvokite kodėl pasirinkote būtent šią vietą, ar ji tikrai tinkama, ar čia turite geriausias sąlygas savo verslui – darbuotojų kvalifikacija, nuomos išlaidos, privažiavimo galimybės ir kita. Tiekėjai ir žaliavos yra svarbi verslo detalė. Pagalvokite, galbūt Jūsų naudojamoms žaliavoms atsirado geresnė alternatyva, koks jų kainų stabilumas, atgabenimo galimybės, o gal rinkoje atsirado geresnes sąlygas ar kokybę siūlantys tiekėjai, o gal jau daug metų esate lojalūs vieno tiekėjo klientai ir galite paprašyti geresnių sąlygų savo verslui.
Daugiau apie verslą skaitykite manoverslas.info svetainėje.
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...