Paskelbta
2 metai prieš-
Plačiausią degalinių tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Viada LT“ pardavimo pajamos praėjusiais metais siekė 981,5 mln. eurų ir buvo 43 proc. didesnės nei 2021-aisiais. 63,38 proc. augo ir grynasis pelnas, kuris, lyginant su 2021 metais, pernai siekė 11,9 mln. eurų.
Rezultatus gerino keli veiksniai
Bendrovės generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius teigė, kad geresnius 2022-ųjų veiklos rezultatus nulėmė kelios priežastys. Viena jų – augusi didmeninė prekyba degalais, kuri sudaro kiek daugiau nei 33 proc. visų pardavimo pajamų.
„Vertinant praėjusių metų finansinius rezultatus gali atrodyti, kad įvyko spartus augimas, tačiau reikėtų prisiminti kontekstą. Pirmiausia, 2022-ųjų pirmąjį pusmetį baigėsi visi pandemijos ribojimai ir laisvai galėjome vykdyti savo veiklą.
Taip pat praėjusiais metais vasario 24 dieną prasidėjo karas Ukrainoje, kas turėjo ženklios įtakos ne tik staigiam naftos, degalų ir kitų energetinių resursų kainų šuoliui, bet ir vartotojų elgsenai. Gyventojai, siekdami saugumo, ėmė kaupti degalų atsargas“, – aiškino L.V. Karlavičius.
Prie augusių pardavimų pajamų prisidėjo ir bendrovės investicijos į degalinių atnaujinimą – iš viso 2022 metais buvo atnaujintos 24 degalines Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Rokiškyje ir Vievyje. Bendros bendrovės investicijos siekė 13,8 mln. Eur.
Degalinėse išplėtė asortimentą
Ne tik rekonstruotose, bet ir didžiojoje dalyje degalinių pernai buvo visiškai atnaujinti kavos aparatai, kurie gerokai praplėtė kavos gėrimų asortimentą – klientai degalinėse gali pasigaminti ne tik tradicinius karštus gėrimus, bet ir kavos gėrimų su pienu be laktozės. Į kavos aparatus, šaldytų limonadų, šerbetų, plaktos grietinėlės aparatus ir ledukų generatorių aparatus investuota daugiau nei 3 mln. Eur.
„Siekiame visapusiškai gerinti klientų patirti „Viada“ degalinėse, todėl investuojame ne tik į degalinių atnaujinimą, bet ir asortimento didinimą. Pastaraisiais metais ypatingai stiprinome šviežiai ruošiamo maisto pasiūlą: asortimente atsirado šaltų kavų, šerbetų, glotnučių, daugėja degalinių kepančių įvairių skonių bandeles, savo klientams siūlome vietoje ruošiamų sumuštinių, salotų ir kt. patiekalų”, – kalbėjome įmonės vadovas.
Pasak L. V. Karlavičiaus, investicijos į parduotuvių rekonstrukcijas ir asortimento plėtrą taip pat ženkliai prisidėjo prie didesnių pardavimo pajamų praėjusiais metais, todėl įmonės tikslas išlieka ir ateityje stiprinti pozicijas maisto ir gėrimų dalyje.
Tapo elektrą gaminačiu vartotoju
Viena iš strateginių įmonės krypčių ir toliau išliks tvarumas bei siekis tapti klimatui neutraliai bendrove. Pasak L. V. Karlavičiaus, „Viada“ degalinių tinklas per mėnesį sunaudoja vidutiniškai 1,3 mln. KWh, tad 2022 m. buvo išsikeltas tikslas sumažinti elektros energijos suvartojimą bei pirkti tik Lietuvoje pagamintą žaliąją elektros energiją.
„Šiemet energiją mums jau pradėjo tiekti Lietuvoje veikiančios mažosios hidroelektrinės. Dalį numatytų investicijų skyrėme saulės parkams ir saulės elektrinėms degalinėse įrengti. Pastarosios jau veikia dešimtyje degalinių, o „Viada“ tapo elektrą gaminančiu vartotoju. Tikimės, kad investicijos atsipirks per artimiausius kelerius metus, o degalinių tinklas pilnai apsirūpins elektros energija“, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius.
Pirmąsias saulės elektrines bendrovė įrengė degalinėse, esančiose Širvintose bei Molėtų r. Gojaus kaime. Jose suprojektuotas išmanusis LED apšvietimas su nauja valdymo sistema, atnaujinta resursų kontrolės sistema. Pagal šį modelį atnaujinamos ir kitos degalinės. 2023 metais suplanuota pastatyti dar du saulės parkus bei ant degalinių stogų įrengti bent 10 saulės elektrinių.
L. V. Karlavičiaus teigimu, šiemet bendrovė dar daugiau dėmesio skirs tvarumo iniciatyvoms įgyvendinti: mažinti CO2 pėdsaką, rinktis tvarias pakuotes, toliau investuoti į žaliąją energetiką bei didinti paslaugų prieinamumą visoje Lietuvoje.
„Spiečiamės’25“ – rekordinis regioninių verslų skaičius ir naujų mąstymo būdų paieškos
„Elektrum Lietuva“ plečia elektromobilių įkrovimo tinklą, tęsia darbą su didžiausiais degalinių tinklais
2024 metais „Viada“ degalinių tinklas augo, tačiau pagreitį ima mažinti akcizų našta
Degalų kainų šuolis: mažų miestų ekonomika pajus labiausiai
Pats geriausias prizas? Kelionė į Barseloną ir krepšinis iš arti – dalyvauk ir laimėk
EKSPERTAI: TEIGINIAI, KAD DEGALINĖS NUSTATO DEGALŲ KAINAS – MITAS
Skubantys klientai iš degalinių reikalauja vis didesnio maisto ir kavos pasirinkimo
Didžiausių Lietuvos įmonių sąraše „Viada LT“ užima penktąją vietą
„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...