Paskelbta
2 metai prieš-
Antrus metus iš eilės už geriausią klientų aptarnavimą degalinių segmente apdovanojama „Viada“, pirmoji iš šalies degalinių operatorių pradėjo diegti pasaulyje vis labiau populiarėjantį, emociniu ryšiu su klientais paremtą aptarnavimo modelį. Ekspertų teigimu, tokia bendrovės „svetingumo kultūra“, procesinį klientų aptarnavimą degalinėse turėtų pakeisti patirtiniu bei sukurti papildomą pridėtinę vertę įmonei.
Pasak naująjį klientų aptarnavimo modelį „Viada“ degalinėse pritaikančio „Mokymų akademijos“ vadovaujančio partnerio, klientų aptarnavimo mokymų trenerio Gintaro Ignatavičiaus, keičiantis kartoms klientų aptarnavimas privalo transformuotis, o geriausiai sekasi toms organizacijoms, kurios geba nestandartiškai pažvelgti į nusistovėjusias taisykles.
„Iki šiol galiojusios kliento aptarnavimo taisyklės leido sukurti tik standartizuotas patirtis, todėl dažniausiai darbuotojas geriausiu atveju galvojo tik apie tai, kaip jis aptarnavo klientą, tačiau visiškai nesusimąstė su kokiu jausmu klientas išėjo pro degalinės duris. Tuo tarpu šiuo metu visas pasaulis tendencingai sukasi apie kliento patirtį, jos kūrimą ir valdymą – t.y. nuo procesinio kliento aptarnavimo pereinama prie jausminio“, – aiškina praktinius darbuotojų mokymus „Viada“ degalinėse vedantis ekspertas.
Svetingumo modelis: klientus aptarnaujame, svečiais – rūpinamės
G. Ignatavičiaus teigimu, skirtingai nei tradiciniame klientų aptarnavime, kuriame akcentas dedamas į paslaugos teikimą, emociniu ryšiu paremtame klientų aptarnavime pagrindinis fokusas yra klientų jausmai bei patirtys.
„Klientų pasitenkinimui yra svarbi ne tik paslaugos kokybė, bet ir būdas, kaip ji suteikiama. Akivaizdu, kad emociniu ryšiu paremtas klientų aptarnavimo procesas tampa asmeniškesnis, labiau individualizuotas. Jis iš degalinės specialisto reikalauja empatijos, profesionalumo bei gebėjimo tinkamai reaguoti į kliento emocijas, nepriklausomai nuo to, ar jos yra teigiamos ar neigiamos. Pagrindinis tokio bendravimo tikslas yra kurti ilgalaikius, lojalius santykius“, – aiškina ekspertas.
Pagal naująjį bendravimo modelį, degalinės darbuotojai turi suvokti kliento perspektyvą: ne įsiūlyti jam konkretų produktą, o rasti būdą kaip patenkinti jo poreikius.
„Mokymų metu skatinu degalinės darbuotojus parduoti ne konkrečias prekes ar paslaugas, bet išsiaiškinti ir atliepti klientų poreikius, taip „pakraunant“ juos pozityviomis emocijomis. Siekiamybė yra, kad klientai taptų savotiškais degalinės svečiais, nes klientus tik aptarnaujame, o svečiais – rūpinamės. Beje, „Viada“ Lietuvos degalinių operatorių tinkle yra pirmoji, kuri diegia tokią naują klientų aptarnavimo koncepciją“, – pabrėžia G. Ignatavičius.
Pasak „Mokymų akademijos“ eksperto, naujausios pasaulinės pardavimų tendencijos rodo, kad jeigu naudojame produkto įsiūlymo strategiją, ji geriausiu atveju duoda 5-10 proc. pardavimų konversiją – tai reiškia, kad 9 iš 10 klientų jūsų pasiūlymui greičiausiai tars ne. Jeigu einama ne tiesiogiai, o per žmogaus poreikį, tuomet tikėtina atliepti 1,5-2 iš 10 klientų poreikius.
„Tuo tarpu, jeigu strategija yra pasirūpinti klientu: klausiant jo, bendraujant, aiškinantis jo poreikius, tuomet pardavimų konversija yra 30 proc. ir daugiau – tai reiškia, kad bent 3 iš 10 klientų iš degalinės išvyks suradę tai, ko jiems reikia. Šiuo atveju, didžiausias iššūkis yra užmegzti autentišką ryšį su klientu, pajausti ko jis nori bei formuluoti tinkamus klausimus“, – įsitikinęs praktinius darbuotojų mokymus „Viada“ tinkle vedantis G. Ignatavičius.
Vieningas aptarnavimas su vietiniais ypatumais
„Viada“ personalo ir mokymų skyriaus vadovė Inga Račkauskaitė-Kėvalienė sako, jog siekiamybė yra, kad perpratę svetingumu paremtą bendravimo su klientais modelį, degalinių klientų aptarnavimo specialistai atrastų individualų būdą kaip natūraliai, neperspaudžiant, jaučiant ir valdant situaciją klientą pastebėti, juo pasirūpinti ir jį išlydėti.
„Su „Mokymų akademija“ esame sutarę, kad be paskaitų vadovams ir seminarų darbuotojams, geriausiai naujos klientų aptarnavimo metodikos galima išmokti ją taikant neišgalvotose situacijose, realiame gyvenime su tikrais klientais. Todėl pusę metų mūsų partneriai, apsirengę „Viada“ personalo uniformomis, kartu su 600 mūsų darbuotojų, 60 skirtinguose regionuose esančių tinklo degalinėse aptarnauja klientus – praktiškai išbando emociniu ryšiu su klientu paremtą aptarnavimo modelį bei kartu analizuoja sistemos veiksmingumą ir ypatumus“, – sako „Viada“ atstovė.
Anot I. Račkauskaitės-Kėvalienės, tikslas yra turėti vieningą klientų aptarnavimo sistemą visame bendrovės degalinių tinkle, bet tuo pačiu darbuotojams leisti susikurti individualų, autentišką ryšį su klientais.
„Vadinamasis „svetingumo šviesoforas“ duoda kokybiškas ir aiškiais gaires – savotišką aptarnavimo stuburą, todėl visoje Lietuvoje, nesvarbu į kokią „Viada“ degalinę užsuksite, darbuotojai pagal tuos pačius principus kreips į jus dėmesį, pasirūpins ir atsisveikins. Tiesa, kaip tai bus daroma priklausys ne tik nuo konkretaus regiono, bet degalinės darbuotojo, nes kiekvienas bendrauja skirtingai. Svarbiausia, kad iš namų aplinkos į degalines atsinešta svetingumo kultūra mūsų klientams sukurtų jausmą, kad jie mūsų degalinėse yra laukiami“, – pabrėžia „Viada“ personalo ir mokymų skyriaus vadovė.
„Elektrum Lietuva“ plečia elektromobilių įkrovimo tinklą, tęsia darbą su didžiausiais degalinių tinklais
Degalų kainų šuolis: mažų miestų ekonomika pajus labiausiai
Ekspertai: išlaikyti darbuotojus klientų aptarnavimo srityje tampa vis sunkiau
Darbdavių komunikacija: kodėl visos įmonės atrodo vienodai?
EKSPERTAI: TEIGINIAI, KAD DEGALINĖS NUSTATO DEGALŲ KAINAS – MITAS
„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų
Išorinės reklamos gamintojai susirinks pirmoje jiems skirtoje konferencijoje Lietuvoje
Degalinių tinklas „Viada“ tapo „Žalgirio“ partneriu Eurolygoje
Svetingumo kultūrą degalinėse kurianti „Viada“ keičia darbuotojų pareigų pavadinimą

Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
Būsto kreditavimo apimtys Lietuvoje šiemet išaugo – vien SEB banke per tris šių metų ketvirčius išduotų būsto paskolų suma buvo...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...