Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Antradienio ryte Vilniaus oro uoste iškilmingai atidarytas naujasis keleivių išvykimo terminalas, atveriantis naujas galimybes aptarnauti augančius keliautojų srautus ir gerinti mūsų šalies pasiekiamumą. Atidarymas žymi moderniomis technologijomis pagrįstą Lietuvos oro uostų (LTOU) proveržį regione ir Vilniaus oro uosto galimybes aptarnauti dvigubai daugiau keleivių.
Per atidarymo iškilmes aukščiausi šalies vadovai perkirpo simbolinę atidarymo juostelę, linkėjo gerų skrydžių ir naujų rekordų.
Lietuvos oro uostų duomenimis, 2024 metais buvo aptarnauta 6,6 mln. keleivių. Tikimasi, kad infrastruktūros plėtra ir modernizacija sudarys sąlygas siekti naujų rekordų ir strateginių tikslų.
„Augant keleivių srautams, o kartu su jais ir patogesnio, modernaus išvykimo terminalo poreikiui, Vilniaus oro uostas keičiasi atliepdamas šiuos lūkesčius, skirdamas dėmesį visapusiškai geresnei, kokybiškesnei keliavimo patirčiai. Tai – tik pradžia didelių pokyčių, kurių nauda ir patogumu netruks įsitikinti kiekvienas, žengiantis pro pagrindinius Lietuvos oro vartus. Sveikinu su nauja pradžia ir linkiu sklandžių tolimesnių darbų“, – sako Ministras Pirmininkas Gintautas Paluckas.
„Naujo išvykimo terminalo atidarymas – istorinė diena Lietuvos aviacijai. Kartu tai ir natūralus atsakas į sparčiai augančius keleivių srautus bei mums keliamus vis aukštesnius visuomenės lūkesčius. Džiaugiamės galėdami juos atliepti – nuo šiol keleiviams pasiūlysime komfortiškesnę ir malonesnę patirtį prieš išskrendant į išsvajotas atostogas ar ilgai lauktą susitikimą su artimaisiais. Tiesa, tai tik ilgo kelio pradžia. Jau pradėjome pirmuosius darbus, kad ne tik išvykti būtų patogu, bet ir malonu sugrįžti atgal į Lietuvą“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Tarsi nauja šalies vizitinė kortelė
Lietuvos oro uostų (LTOU) generalinis direktorius Simonas Bartkus pastebėjo, kad unikalus išvykimo terminalo projektas suteikė vertingų pamokų, kurios yra ypač naudingos vystant tolesnę Vilniaus oro uosto plėtrą ir įgyvendinant kitus strateginės reikšmės sprendimus.
„Suteikdami keleiviams aukštesnio lygio komfortą kartu auginame ir savo komandų kompetencijas, keliame aptarnavimo ir kelionių oru standartą. Erdvesnis, šviesesnis ir dvigubai pralaidesnis išvykimo terminalas žymi naują technologijų raidos etapą: pirmą kartą per oro uostų istoriją buvo įdiegta ir tarpusavyje suderinta dešimtys naujų sistemų – nuo savitarnos inovacijų iki saugos ir rizikos valdymo sprendimų, kurie iki minimumo sumažina žmogiškųjų klaidų tikimybę“, – dėmesį atkreipė S. Bartkus ir pasidalijo lūkesčiais, kad ilgalaikis proveržis atveria naujų partnerystės galimybių su oro linijų bendrovėmis.
„Pastaruosius metus bendradarbiaudami su partneriais įgyvendiname skrydžių skatinimo programą, kad vis daugiau keliautojų atrastų ir patirtų Vilnių. Ši patirtis apima daugybę aspektų – nuo patogaus susisiekimo iki įdomių lankytinų objektų, tačiau daugeliui miesto svečių iš užsienio ji prasideda ir baigiasi oro uoste. Neabejoju, kad naujasis išvykimo terminalas užtikrins, kad pažintis su Vilniumi iki paskutinės akimirkos būtų atvira visiems, moderni bei patogi, o kiekvienas išvyktų su mintimi sugrįžti čia ir vėl“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
„Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statyba buvo ne tik reikšmingas projektas, bet ir didelis iššūkis mūsų komandai. Esame dėkingi už galimybę prisidėti prie šio svarbaus objekto kūrimo, kuris pagerins keleivių patirtį ir prisidės prie Lietuvos aviacijos plėtros. Mūsų įmonei šis projektas – tai ne tik pastatas, bet ir mūsų komandos profesionalumo bei gebėjimo pasiekti puikių rezultatų simbolis. „EIKOS statyba“ komanda statant šį objektą siekė, kad kiekvienas etapas būtų įgyvendintas kruopščiai ir atsakingai, todėl projektą užbaigėme anksčiau nei buvo planuota,“ – pasakoja UAB „EIKOS statyba“ generalinis direktorius Almantas Čebanauskas.
Tolesni pokyčiai
Antradienio rytą iš naujojo terminalo startavo ir pirmieji skrydžiai. Šimtai keleivių įžengė į dviejų aukštų terminalo erdves, kurių bendras plotas siekia 14,4 tūkst. kv. metrų. Pirmajame pastato aukšte – keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje galima savarankiškai priduoti bagažą, įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai. Antrajame aukšte veikia saugumo patikros zona ir išvykimo bei atvykimo vartai Šengeno šalių keleiviams. Terminalas turi dvi naujas teleskopines galerijas, per kurias dalis keleivių yra laipinami tiesiai į lėktuvus.
Su senuoju keleivių terminalu naujasis yra sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrina komfortišką susisiekimą tarp terminalų.
Statant terminalą pernai buvo atlikta priešais Vilniaus oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka. Atnaujinti inžineriniai tinklai, pakeista danga, įrengtos stoginės keleiviams ir transportui. Keleiviams eismo schema tapo patogesnė bei paprastesnė, pritaikyta gausesniam transporto srautui.
Po šio svarbaus finišo Vilniaus oro uosto laukia kiti pokyčiai – nauji reikšmingi projektai. Pasak LTOU vadovo S. Bartkaus, vasarą planuojama pradėti senųjų terminalų konversiją. Ketinama perplanuoti ir pakeisti senųjų terminalų erdves, nes tai leistų išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams atvertų daugiau galimybių gauti įvairesnes paslaugas. Planuojama, kad senųjų terminalų konversija truks iki 2026 metų pabaigos.
Tuo pat metu vyks ir naujojo atvykimo terminalo planavimo ir statybos procesas – šis terminalas, planuojama, turėtų startuoti 2028 metų pabaigoje.
Lietuvos verslas ragina greičiau taisyti degalų akcizų klaidas
Vilniečiai kviečiami į pavasarinę tvarkymosi akciją „DAROM Vilnių žalią!“
Kauno oro uoste iškils daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė
Ieškomi rangovai: bus įrengiamas Tūkstantmečio skveras su bendruomeniniais daržais
Pasaulinėje parodoje „MIPIM“ – dėmesys pažangiems Vilniaus plėtros projektams
„EIKA“ tampa „EIKA Group“ – pristato naujus prekių ženklus ir pokyčius
Vilnius pelnė aukščiausią tarptautinį įvertinimą už užsienio investicijų pritraukimo strategiją!
Lietuvos jūrinis potencialas: milijardinės investicijos, nacionalinis saugumas ir konkurencingumas tarptautinėje energetikos rinkoje
Naują lengvosios atletikos maniežą Vilniuje statys bendrovė „Infes“
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...