Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
RobertaFinansų rinkos gali būti sudėtingos ir nenuspėjamos, tačiau prekybininkai jau seniai ieško būdų, kaip išsiaiškinti galimas kainų kryptis ir priimti pagrįstus sprendimus. Vienas iš populiariausių metodų – palaikymo ir pasipriešinimo lygiai. Tai paprasti, tačiau galingi įrankiai, kurie leidžia nustatyti, kada rinka gali pasukti vienu ar kitu keliu. Taigi, kas tie palaikymo ir pasipriešinimo lygiai ir kaip juos galima pritaikyti savo prekybos strategijose?
Kas yra palaikymo lygis ir kodėl jis svarbus?
Palaikymo lygis – tai kaina, kuri rinkoje veikia kaip tam tikra „grindys”. Tai yra ta kaina, žemiau kurios turtas retai kada eina, nes pirkėjai įžvelgia galimybę pirkti ir tikisi, kad kaina vėl kils. Panašiai kaip ant žemės esantis kelias, kurį sunku įveikti, nes jis paprasčiausiai per daug stabilus. Kai kaina pasiekia palaikymo lygį, dažnai matome, kad prekybininkai pradeda aktyviai pirkti, tikėdamiesi, kad kaina vėl atšoks į viršų. Kaip sugalvoti verslo idėją?
Palaikymo lygio nustatymas gali pasirodyti gana paprastas, tačiau reikia žinoti, kur rinkoje anksčiau buvo didesnė pirkimo aktyvumo koncentracija. Tai gali būti taškai, kur kaina anksčiau sustojo ir vėl pradėjo kilti, arba kur buvo pastebimas didesnis susidomėjimas pirkimu. Jei rinkoje vėl pasiekiamas panašus lygis, tikėtina, kad jis ir vėl suveiks kaip „sustabdymo taškas” kainos kritimui.
Pasipriešinimo lygis: Kaina, kurios rinkai sunku peržengti
Pasipriešinimo lygis veikia visiškai priešingai nei palaikymo lygis. Tai yra kaina, virš kurios turtas sunkiai kyla, nes pardavėjai pradeda aktyviai pardavinėti turtą ir taip neleidžia kainai kilti toliau. Tarsi tam tikras „lubos” virš rinkos, kurios neleidžia kainoms pakilti aukščiau.
Kai kaina pasiekia pasipriešinimo lygį, prekybininkai dažnai pradeda galvoti apie pardavimą, nes jie tiki, kad toliau kainos augti nesugebės. Pasipriešinimo lygiai nustatomi stebint ankstesnes kainas, kai rinka negebėjo peržengti tam tikro taško ir pradėjo kristi. Jei kaina pasiekia tą pačią ribą dar kartą, galima tikėtis, kad ji vėl gali nesugebėti peržengti šio lygio.
Kaip pritaikyti palaikymo ir pasipriešinimo lygius savo prekyboje?
Dabar, kai žinote, kas yra palaikymo ir pasipriešinimo lygiai, reikia pagalvoti, kaip šiuos įrankius pritaikyti kasdienėje prekyboje. Palaikymo lygiai gali tapti puikiu signalu pirkimui. Jei kaina artėja prie palaikymo lygio ir matome, kad ji laiko, gali būti gera proga įsigyti turtą, tikintis, kad kaina atšoks į viršų.
Tuo tarpu pasipriešinimo lygiai gali būti naudingi pardavimui. Jei kaina pasiekia pasipriešinimo lygį ir nesugeba jo peržengti, tai gali būti ženklas, kad laikas parduoti ir užfiksuoti pelną prieš tai, kol kaina pradės kristi.
Tačiau svarbu nepamiršti, kad nei palaikymo, nei pasipriešinimo lygiai nėra šventieji graliai. Kartais kaina gali peržengti šiuos lygmenis, ypač jei atsiranda naujų ekonominių įvykių, kurie gali paveikti rinkos nuotaikas. Dėl šios priežasties, turint omenyje tik šiuos lygius, gali būti rizikinga priimti sprendimus. Geriausia naudoti juos kaip papildomą įrankį kartu su kitais analitiniais metodais.
Ar palaikymo ir pasipriešinimo lygiai tikrai veikia?
Palaikymo ir pasipriešinimo lygiai yra tikrai naudingi prekybininkams, tačiau, kaip ir bet koks kitas įrankis, jie turi savo ribas. Nors šie lygiai dažnai atitinka rinkos elgesį, jie nėra garantuoti ir kartais gali nesuveikti. Todėl svarbu ne tik pasikliauti šiais lygiais, bet ir nuolat stebėti rinką, analizuoti naujienas bei prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų.
Galų gale, jei sugebėsite derinti šiuos lygmenis su kitomis techninės analizės priemonėmis ir stebėti rinką su atidumu, galite padidinti savo šansus priimti sėkmingus prekybos sprendimus ir geriau valdyti riziką.
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...