Paskelbta
2 d. prieš-
Futuristinė krovinių pervežimo infrastruktūra gali pradėti gabenti krovinius per Meksikos ir Jungtinių Valstijų sieną 2030-ųjų pradžioje.
Teksase įsikūrusi startuolių įmonė „Green Corridors“ siūlo pastatyti 265 kilometrų ilgio pakeltą „vadovą“ tarp Laredo, Teksaso, ir Monterėjaus, Nuevo León, kuriuo važiuotų autonominiai krovininiai šatlai.
Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas šį mėnesį išdavė prezidentinį leidimą 10 milijardų dolerių vertės projektui. „Green Corridors“ generalinis direktorius Mitchas Carlsonas praėjusią savaitę leidiniui „Freight Waves“ sakė, kad kitas žingsnis yra gauti statybos ir teisės į kelią leidimus, reikalingus projektui abiejose sienos pusėse.
„Mes siekiame gauti koncesijos sutartį dėl teisės į kelią 1-ajam greitkeliui Nuevo León valstijoje,“ – Carlsonas sakė „Freight Waves“.
„Labai glaudžiai bendradarbiaujame su Meksikos federaline ir valstijos vyriausybe“, – sakė jis.
Carlsonas teigė, kad tikisi, jog pakeltojo vadovo statyba bus baigta 2031 m., o tai leis pradėti bandymų etapą.
Projektas
Pagal „Green Corridors“ svetainę, įmonė ketina sukurti „novatorišką, tvarų GC-IFTS“ arba „Green Corridors“ išmaniąją krovinių transporto sistemą.
Pakeltasis vadovas turėtų sujungti du krovinių terminalus Larede ir du Monterėjuje. Kiekvieno iš šių terminalų dydis, anot Carlsono, būtų apie 100 akrų (40,4 hektaro / 404 000 kvadratinių metrų).
Krovinių sunkvežimių vairuotojai atvyktų į terminalus ir paliktų savo 53 pėdų sausų krovinių priekabas, kurios „tada būtų pakrautos ant autonominių dyzelinių-elektrinių hibridinių šatlų, važiuojančių nustatytu keliu, panašiai kaip vienbėgis traukinys“, pranešė „The Wall Street Journal“.
„Kai šatlas pasiekia kitą vadovo galą, sunkvežimių vairuotojai paimtų priekabą ir gabentų prekes toliau į JAV ar Meksiką“, – rašė laikraštis.
„Mes statome taip, kad maksimali talpa būtų 10 000 (priekabų) kiekviena kryptimi per dieną“, – Carlsonas sakė „Freight Waves“.
Generalinis direktorius „The Wall Street Journal“ teigė, kad „Green Corridors“ derasi su žemės savininkais, siekdama įsigyti žemę, reikalingą terminalams statyti. Birželio 9 d. Trumpo išduotame leidime nurodyta, kad „leidimo gavėjas yra atsakingas už visų reikalingų federalinių, valstijos ir vietinių leidimų, patvirtinimų ir įgaliojimų gavimą prieš pradedant statybos darbus“.
Taip pat nurodoma, kad leidimas „nustos galioti po 5 metų nuo jo išdavimo datos, jeigu leidimo turėtojas iki tos datos nepradės pasienio infrastruktūros statybos“.
Carlsonas portalui Freight Waves teigė, kad preliminari GC-IFTS projekto kaina siekia 6–10 mlrd. JAV dolerių. Tačiau interviu The Wall Street Journal jis minėjo, kad kaina gali viršyti 10 mlrd. dolerių. Žingsnis žaliosios energetikos link
Carlsonas sakė, kad „Green Corridors“ taikytų įmonėms mokestį už krovinių pervežimą pakeltojoje estakadoje. Jis teigė matantis šį projektą kaip papildymą kelių ir geležinkelių krovinių pervežimui. Iš tiesų, vilkikai ir traukiniai bus būtini, norint pristatyti krovinius į terminalus Monterėjuje ir Larede bei paimti juos po sienos kirtimo ir pristatyti į galutinį tikslą.
Projektas „nereikalauja jokių viešųjų lėšų ar mokesčių mokėtojų pinigų“, nes GC-IFTS yra „finansuojamas privačiu kapitalu“, nurodoma įmonės svetainėje.
The Wall Street Journal pranešė, kad projektą remia tokie investuotojai kaip „Swinbank“ šeimos biuras Hjustone, „Druker Capital“ Niujorke ir „Chang Robotics Fund“ Džeksonvilyje, Floridoje.
Atrodo, kad „Green Corridors“ ieško papildomų investicijų – savo svetainėje bendrovė rašo, kad ji „suteikia galimybę investuoti į transformacinę infrastruktūrą, kuri sprendžia akivaizdžią problemą didžiausiame JAV [vidaus] uoste.“
Pakeltos, automatizuotos krovinių pervežimo trasos privalumai
„Green Corridors“ teigia, kad jos misija – „pagerinti saugumą ir efektyvumą judriausiame tarptautinio prekybos koridoriuje Šiaurės Amerikoje“.
Pasak vaizdo įrašo apie pakeltosios estakados projektą, paskelbto įmonės svetainėje, kasmet per sieną tarp Laredo (Teksasas) ir Nuevo Laredo (Tamaulipas) pervežama prekių už 320 mlrd. JAV dolerių, o 70 % krovinių gabena vilkikai, kurie per metus kerta sieną 3,3 mln. kartų.
Pasak „Green Corridors“, šios komercinės transporto priemonės „susiduria su nepriimtinomis vėlavimo problemomis“, kurios yra brangios ir, kaip prognozuojama, ateinančiais dešimtmečiais tik blogės.
„Tiltų plėtra ir daugiau išteklių neišspręs problemos Laredo uoste,“ teigiama įmonės pranešime. „Tačiau „Green Corridors“ Išmanioji krovinių transportavimo sistema – išspręs.“
Vaizdo įraše „Green Corridors“ savo siūlomą sistemą apibūdina kaip „krovinių ateitį“ ir teigia, kad ji užtikrins „netrukdomą prekių judėjimą“, turės „neribotą pajėgumą“ ir veiks 24 valandas per parą, 365 dienas per metus.
Įmonės svetainėje nurodoma, kad šis projektas „siūlo sprendimą Laredo uostui, kuris bus naudingas ateities kartoms – sumažinant spūstis, apeinant užsikimšusias zonas ir stiprinant sienos saugumą.“
Taip pat teigiama, kad naujoji krovinių transportavimo sistema:
Bus draugiška aplinkai, kadangi „mūsų krovininiai pervežimo moduliai“, varomi „hibridine pavaros sistema“, „sumažins emisijas 75 %, siūlydami ekologiškesnę alternatyvą dyzeliniams sunkvežimiams.“
Žymiai sumažins bendrą krovinių pervežimo kainą, „palyginti su dabartinėmis rinkos galimybėmis.“
Apims „tvarius vidaus terminalus“, kurie bus aprūpinti „saulės baterijomis, regeneraciniais kranais ir hibridine energija.“
Integruos „realaus laiko stebėjimą, bendrą dvišalį muitinės bendradarbiavimą [ir] 100 % krovinių patikrą“ ir užtikrins „saugų, nepažeidžiamą“ prekių pervežimą.
„Mes galime perkelti šiuos krovinius tarp Monterėjaus ir Laredo žymiai mažesnėmis sąnaudomis ir su mažesne tarša,“ Carlsonas sakė portalui Freight Waves.
Platesnis kontekstas
Meksika ir Jungtinės Valstijos yra didžiausios viena kitos prekybos partnerės – dvišalės prekybos vertė pernai siekė beveik 840 mlrd. JAV dolerių. Kadangi eksportą orientuotos įmonės ir toliau keliasi į Meksiką ar plečia čia savo veiklą, per ateinančius metus krovinių pervežimo į JAV poreikis tik augs.
Remiantis The Wall Street Journal cituojamais JAV vyriausybės duomenimis, vilkikų kirtimų į Laredo – kur į JAV įvežami dideli kiekiai automobilių dalių, transporto priemonių, buitinės technikos ir elektronikos – skaičius 2024 m. buvo 28 % didesnis nei 2019-aisiais. Frida Kahlo ir Nike bendradarbiavimas
Nors kai kurie Meksikos produktai, įskaitant plieną, aliuminį ir transporto priemones, šiuo metu yra apmokestinami muitais įvežant juos į Jungtines Valstijas, Mičigano valstijos universiteto logistikos profesorius Jasonas Milleris laikraščiui The Wall Street Journal sakė, kad tikisi, jog prekyba tarp JAV ir Meksikos per ateinančius metus toliau augs, ypač jei JAV muitai Kinijos prekėms bus didesni nei taikomi Meksikos prekėms.
Meksika, žinoma, turi laisvosios prekybos sutartį su Jungtinėmis Valstijomis (ir Kanada), o Kinija tokios sutarties neturi.
Milleris teigė, kad JAV protekcionizmas Kinijos atžvilgiu „tikrai paskatins tam tikros gamybos perkėlimą iš Kinijos į Meksiką.“ Krovinių pervežimo įmonės
Siekdama pasinaudoti tuo, kas apibūdinama kaip „kartą per gyvenimą pasitaikanti“ tiekimo grandinės perkėlimo (angl. nearshoring) galimybė Meksikai, Meksikos vyriausybė aktyviai stengiasi pritraukti užsienio investicijas įvairiuose sektoriuose, vykdydama savo ekonominę iniciatyvą „Plan México“ ir susijusius projektus.
Pakeltoji estakada, kurią planuoja statyti „Green Corridors“, galėtų leisti Meksikoje ir JAV veikiančioms įmonėms greičiau ir ekonomiškiau pristatyti prekes vartotojams ir viena kitai, kartu sumažinant anglies dvideginio emisijas ir apkrovą pasienio infrastruktūrai. Lietuvos drifto čempionatas prasidės Panevėžio gatvėse
Toks projektas paremtų glaudų ekonominį Meksikos ir Jungtinių Valstijų bendradarbiavimą. Abi šalys, kartu su trečiąja USMCA partnere Kanada, veikia vadinamojoje „bendrai gamybos sistemoje“, kurioje šalys viena kitai tiekia esmines sudedamąsias dalis galutiniams produktams gaminti.
„Making Waves: The Art of Cinematic Sound” (2019): Garso menas kino pasaulyje
Turinys priklauso: mexiconewsdaily.com
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...