Paskelbta
3 metai prieš-
Jungtinėje Karalystėje „Apple“ pradedamas grupinis ieškinys, kuriuo siekiama atlyginti iš viso 768 mln. GBP (apie 935 mln. USD) žalą.
Atstovaujamą ieškinį pateikė vartotojų teisių gynėjas Justinas Gutmannas, remdamasis konkurencijos įstatymais, kaltindamas mobiliųjų telefonų gamintoją piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi rinkoje, siekdamas išnaudojimo ir nesąžiningos komercinės veiklos, kai, remiantis teiginiu, jis suklaidino iPhone naudotojus taikydamas maitinimo valdymo programinės įrangos naujinimas, pirmą kartą išleistas 2017 m. sausio mėn. iOS 10.2.1 versijoje, kuris sumažino paveiktų įrenginių našumą.
Ieškinys pateikiamas Konkurencijos apeliaciniam tribunolui Londone iki 25 milijonų JK iPhone vartotojų, naudojusių bet kurį iš 10 skirtingų iPhone modelių, nuo iPhone 6 iki iPhone X (įskaitant iPhone SE), vardu.
Bylinėjimasis, kurį bankrutuoja bylinėjimosi finansuotojas, vadinamas Balance Legal Capital , yra atsisakymas, o ne prisijungimas – tai reiškia, kad paveiktiems JK vartotojams nereikia aktyviai registruotis, kad jie galėtų dalyvauti atstovo ieškinyje (nors jie turėtų pateikite savo duomenis vėliau, jei ieškinys bus priimtas ir norite gauti savo dalį už bet kokią žalą – nors žala gali siekti ~30 GBP už paveiktą įrenginį).
Buvo atidaryta svetainė su išsamia informacija apie ieškinį adresu https://theiphoneclaim.com/.
„Apple“ jau susidūrė su bylinėjimusi dėl „iPhone“ našumo „sustabdymo“ pretenzijų daugelyje kitų Europos rinkų.
2020 m. ji taip pat išsprendė kolektyvinį ieškinį dėl namų lauko, kuris taip pat buvo apkaltintas tyčia lėtinant senesnių „iPhone“ našumą, kad paskatintų klientus pirkti naujesnius modelius ar naujas baterijas – paklojo iki 500 mln. USD, kad bylinėjimasis pasibaigtų. toli, nors tai darydama neprisiimdama neteisėtų veiksmų.
Tais pačiais metais Prancūzijos konkurencijos priežiūros institucija skyrė „Apple“ baudą apie 27 mln. Tuo atveju „Apple“ sumokėjo baudą ir sutiko savo svetainėje mėnesį rodyti pareiškimą apie sankciją.
Nors 2018 m. Italijos vartotojų priežiūros organizacija „Apple“ (ir „Samsung“) skyrė mažesnes finansines nuobaudas už priverstinius atnaujinimus, kurie gali sulėtinti arba sugadinti įrenginius.
Naujausias JK veiksmas, susijęs su stabdymo problema, buvo atliktas po to, ką Gutmannas apibūdina kaip ekspertų analizę, kurią atliko techniniai ekspertai, vadovaujami jo advokatų Charles Lyndon Ltd., kuri, jo teigimu, parodo, kad Apple įrankis buvo pristatytas siekiant sumažinti akumuliatoriaus poreikį. „iPhone 6s“ ir „iPhone 7“ sumažino procesoriaus greitį esant didžiausiam našumui iki 58%.
Be to, skundo pateikėjas teigia, kad „Apple“ klaidina vartotojus, nes informacija apie įrankį nebuvo įtraukta į „iOS 10.2.1“ naujinimo atsisiuntimo aprašymą, o tai reiškia, kad vartotojai nebuvo iš anksto informuoti apie neigiamą jo poveikį jų įrenginiui.
Vietoj to, naudotojams, kuriems nepavyko atnaujinti į naujausią „iOS“ versiją, buvo pranešta, kad jie rizikuoja patirti klaidų ir saugos trūkumų, nes praleido pagrindinius saugos naujinimus. Be to, ieškinyje teigiama, kad kai kurie vartotojai pranešimuose buvo raginami įdiegti naujinimą iki 70 kartų, o naujinimą priėmusieji negalėjo jo pašalinti, o tai reiškia, kad jie turėjo neigiamą poveikį įrenginio veikimui.
„Apple“ vėliau įtraukė įrankio paminėjimą prie savo svetainės išleidimo pastabų, tačiau skunde vėlgi bus teigiama, kad jis suklaidino klientus, nes nepasakė, kad įrankis sulėtins įrenginio veikimą – tik nurodoma, kad atnaujinimas „pagerina energijos valdymą didžiausio darbo krūvio metu. kad išvengtumėte netikėto „iPhone“ išjungimo.
Ji taip pat atsiprašė už tai, kad tvarkė šį epizodą – ir iki 2018 m. taikė visų paveiktų „iPhone“ modelių baterijų keitimo schemą, tačiau Gutmannas taip pat kaltina bendrovę nepakankamai paskelbus šią programą.
Komentuodamas savo pareiškimą, jis sakė: „Užuot atlikę garbingus ir teisėtus savo klientų veiksmus ir siūlę nemokamą pakeitimą, remonto paslaugą ar kompensaciją, „Apple“ suklaidino žmones programinės įrangos atnaujinimuose paslėpdama įrankį, kuris sulėtino jų įrenginius iki 58 kartų. %“.
„Aš pradedu šią bylą, kad milijonai iPhone vartotojų visoje JK gautų kompensaciją už žalą, patirtą dėl Apple veiksmų. Jei šis atvejis bus sėkmingas, tikiuosi, dominuojančios įmonės iš naujo įvertins savo verslo modelius ir susilaikys nuo tokio elgesio“, – pridūrė jis.
Paklaustas, kodėl ieškinys pateikiamas dabar, ieškovo atstovas sakė, kad kartu su advokatais jis jau „kurį laiką“ dirba su ieškiniu. „Reikia laiko parengti tokį ieškinį, įskaitant techninių jos aspektų tyrimą, ir dabar esame pasiruošę pateikti“, – pridūrė jie.
„Jūs teisus, kad buvo pareikšta daug panašių grupės ieškinių. Nors nė vienas Europos ieškinys dar nebuvo sėkmingas, Prancūzijos ir Italijos reguliavimo institucijos Apple skyrė baudą už šį elgesį ir išsprendė keletą kolektyvinių ieškinių JAV. G. Gutmannas supranta, kad vartotojų teisės grupės ieškiniai buvo patvirtinti Kanadoje ir Ispanijoje; ir kad grupės ieškiniai buvo pateikti (bet dar nepatvirtinti) Belgijoje, Italijoje ir Portugalijoje.
Anksčiau šiais metais Jungtinėje Karalystėje buvo pradėtas atskiras grupės ieškinio bylinėjimasis prieš „Facebook“ patronuojančią įmonę „Meta“, kuri taip pat siekia pasinaudoti konkurencijos teise kaip būdu iš technologijų milžino atlyginti žalą.
Į privatumo teisę orientuoti atstovų ieškiniai JK praėjusiais metais patyrė nesėkmę, kai Aukščiausiasis Teismas stojo į „Google“ – užbaigė ilgai besitęsiantį teisminį ginčą dėl sprendimo, kuris 2011–2012 m. buvo taikomas „Apple“ „Safari“, kuris pakeitė „iPhone“ naudotojų privatumo nustatymus.
Safari apeiginio sprendimo atveju grupės ieškinio stiliaus bylinėjimasis nepavyko, nes teismas nusprendė, kad būtina įrodyti žalą/nuostolius individualiai, o ne susitarti, kad būtų taikoma vienoda kompensacija, todėl bus įdomu sužinoti, ar bylinėjimosi teisininkams pasisektų daugiau. konkurencija reikalauja atlyginti atstovo žalą dėl žalingos „Big Tech“ praktikos teisme arba neteisminiais susitarimais.
Išleistas „One UI 7“ atnaujinimas: kokių naujovių sulauks telefonų naudotojai?
Naujoje „Samsung“ planšečių serijoje – integruotos dirbtinio intelekto funkcijos
Kokybiško moters gyvenimo formulė: kaip išlikti sveikai ir energingai kasdien?
„Samsung“ žengia į išplėstinės realybės erą – pristatė išmaniuosius akinius
Galaxy S25“ jau prekyboje Lietuvoje: nepraleiskite progos
Žingsnis į ateitį: „Samsung“ pristato postkvantinę duomenų apsaugos technologiją
Išskirtinis telefonų pristatymas Vilniuje: VIP svečiai pirmieji išbandė savo DI asistentą
Greitesnė paieška, bet kas už to slypi? Apple naujovė gali sukrėsti jūsų nuotraukų privatumo taisykles
Samsung“ CES parodoje atskleidė ateitį: DI gins jūsų namus ir atpažins kiekvieną šeimos narį!
„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai...
· Progresyvus ir prestižinis „premium“ segmento modelis nustato dizaino ir aerodinamikos standartus: geriausias oro pasipriešinimo koeficientas – 0,23 · Puikios...
Dirbtinio intelekto (DI) era jau prasidėjo, ir ji neabejotinai pakeis mūsų kasdienį gyvenimą bei visuomenės sandarą. „Accenture” atliktas svarbiausių technologijų...
Tiesioginės personalo paieškos agentūra „Tribes“, kuri specializuojasi vadovų ir nišinių kompetencijų profesionalų paieškoje, per pastaruosius metus fiksuoja spartų augimą –...
2025 metai atneš reikšmingų pokyčių tvaraus nekilnojamojo turto (NT) rinkai – atnaujinamos Lietuvoje populiarios tarptautinės pastatų sertifikavimo sistemos BREEAM ir...
Margučiai – neatsiejamas Velykų akcentas, be kurio neįsivaizduojamas nė vienos šeimos šventinis rytas. Visgi pagrindinis pavasario šventės simbolis gali būti...
Naujo būsto pirkimas – jaudinanti ir džiugi patirtis, tačiau už jos slypi ir daugybė praktinių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti,...
Lyčių vaidmenų skirtumai mūsų visuomenėje vis dar akivaizdūs ir atsispindi net pasirenkant draudimo paslaugas. Tai patvirtina ir draudikų turimi statistiniai...
Jei navigacijos sezono pradžios rūpesčiai užtemdo plaukiojimo laivu malonumą, jei kartais išplaukiate per vėlai, nes užtrukote ieškodami sprendimo dėl techninių...
Kibernetiniai sukčiai nuolat ieško naujų būdų, kaip išvilioti asmeninius duomenis, o viena iš efektyviausių priemonių nuo to apsisaugoti – dviejų...