Paskelbta
1 metai prieš-
Beveik trečdalis (29 proc.) Lietuvos gyventojų mano, kad šalyje veikiantys verslai yra visiškai neprisitaikę teikti paslaugas žmonėms turintiems negalią. Vos 3 proc. apklaustųjų tiki, kad prie negalią turinčių žmonių poreikių yra prisitaikę visi verslai, o didžiausius lūkesčius Lietuvos gyventojai kelia stambiesiems verslams, rodo „Telia“ inicijuota visuomenės požiūrio į žmones su negalia apklausa, kurią atliko tyrimų bendrovė „Rait“.
Lapkričio mėnesį atliktos apklausos duomenimis, 28 proc. apklaustų respondentų teigė, kad jų darbovietė niekaip neprisideda prie žmonių su negalia gerovės, 27 proc. pastebėjo tik pavienes iniciatyvas nukreiptas į negalią turinčius žmones, o vos 11 proc. mano, kad jų darbovietė šiai temai skiria dėmesio ir kelia svarbius klausimus. Daugiau nei trečdalis apklaustųjų negali atsakyti, kaip prie žmonių su negalia gerovės prisideda jų darbdavys.
Tiesa, apklausoje dalyvavę šalies gyventojai kur kas pozityviau vertina didžiųjų šalies verslų pastangas – net 45 proc. apklaustųjų mano, kad tokios bendrovės yra prisitaikiusios teikti paslaugas žmonėms su negalia.
„Apklausa parodė, kad net ir sprendžiant įtraukties iššūkius, visuomenės akys krypsta į didžiuosius verslus. Mes prisiimame šią atsakomybę ir ne tik patys keičiamės, bet aktyviai kviečiame ir kitus verslus tai daryti. Vieni mes situaciją galime pakeisti tik savo įmonės viduje, tačiau labai svarbu, kad keistųsi visa visuomenė, kad geriau suprastume esantį šalia ir galėtume prisitaikyti prie įvairių poreikių“, – sako „Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Telekomunikacijų bendrovė nusprendė nelaukti už poros metų visoms įmonėms privaloma tapsiančios Europos prieinamumo direktyvos ir konkrečių veiksmų imasi jau dabar, taip siekdama įkvėpti ir kitus verslus. Bendradarbiaudami su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) profesionalais ir pačiais neįgaliaisiais, įmonė išbandė savo interneto svetainę ir „Telia Play“ programėlę, nustatė prioritetus, ką reikia pakeisti. Tuo pačiu pradėjo vidinius mokymus, kaip aptarnauti žmones su skirtingomis negaliomis, įskaitant inžinierius, skambučių centro bei salonų darbuotojus.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, tad mūsų pareiga – galvoti plačiau nei apima pats verslas, o būdami telekomunikacijų bendrove suprantame, kaip ženkliai technologijos ir internetas gali pagerinti žmonių su negalia kasdienybę. Žinoma, suprantame ir kokie netobuli esame bei kiek daug dar turime nuveikti kelyje link kuo didesnės žmonių su negalia įtraukties. Norime, kad žmonės su negalia galėtų jaustis oriai ir naudotis visomis paslaugomis bei prekėmis, kaip ir likusi visuomenės dalis, o tam reikia, kad visa tai būtų pritaikyta pagal jų galimybes“, – teigia G. Kaminskaitė-Salters.
„Telia“ inicijuotos visuomenės požiūrio į žmones su negalia gyventojų apklausos duomenys taip pat atskleidžia technologijų svarbą regos negalią turintiems žmonėms. Net 42 proc. apklaustųjų teigia žinantys, kad žmonės su regos negalia aktyviai naudojasi tokiais išmaniaisiais įrenginiais kaip telefonai, kompiuteriai bei planšetės. Dar beveik trečdalis (33 proc.) mano, kad neįgalieji naudojasi bazinėmis technologijų funkcijomis ir tik 7 proc. teigia manantys, jog išmaniaisiais įrenginiais regėjimo negalią turintys žmonės greičiausiai nesinaudoja.
Ekranų įtaka smegenims: kaip atpažinti, ar jau esate priklausomi?
Technologijų ironija: vaikai nuo ekranų galimai atsitrauks greičiau už tėvus
Tyrimas: daugiau nei pusė vaikų mano, kad tėvai telefonu naudojasi daugiau nei jie patys
„Lieknų“ telefonų bumas ir augantys Europos technologiniai „raumenys“
„Telia“ atkreipia dėmesį į priklausomybę nuo telefonų – nauja reklama skatina sąmoningą ekranų naudojimą
Dirbtinis intelektas telefone: kodėl amerikiečiams prieinama daugiau funkcijų, nei lietuviams?
Kelionėms perkate eSIM? Jūsų operatorius gali siūlyti pigesnį internetą
„Telia“: DI su klientais jau dirba kaip specialistas, tačiau „nemiegantis kolega“ kainuoja nepigiai
„Via Baltica“ taps 5G greitkeliu – ryšys veiks kiekviename kilometre
2025 m. pirmą ketvirtį nekilnojamojo turto rinka Vilniuje toliau sparčiai augo tiek pagal pardavimus, tiek pagal atsirandančią naujų būstų pasiūlą....
Draudimo bendrovė BTA naujoje komunikacijos kampanijoje kviečia apsidrausti nuo stereotipų apie amžių. Ką tai reiškia? Bendrovė atkreipia dėmesį į amžizmo...
Pirmasis šių metų ketvirtis Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinkai buvo dvigubai geresnis nei pernai. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius...
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Lietuvos banko duomenų analizė atskleidė išskirtinę situaciją – lietuviai neprivalomam automobilių draudimui išleidžia bene 4 kartus daugiau negu savo pačių...
Per pastaruosius metus smarkiai išaugus sukčiavimo atvejų skaičiui socialinėse platformose, finansų ekspertai įspėja vartotojus būti itin atsargius. Skaitmeninio saugumo sprendimų...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...