Paskelbta
1 metai prieš-
Beveik trečdalis (29 proc.) Lietuvos gyventojų mano, kad šalyje veikiantys verslai yra visiškai neprisitaikę teikti paslaugas žmonėms turintiems negalią. Vos 3 proc. apklaustųjų tiki, kad prie negalią turinčių žmonių poreikių yra prisitaikę visi verslai, o didžiausius lūkesčius Lietuvos gyventojai kelia stambiesiems verslams, rodo „Telia“ inicijuota visuomenės požiūrio į žmones su negalia apklausa, kurią atliko tyrimų bendrovė „Rait“.
Lapkričio mėnesį atliktos apklausos duomenimis, 28 proc. apklaustų respondentų teigė, kad jų darbovietė niekaip neprisideda prie žmonių su negalia gerovės, 27 proc. pastebėjo tik pavienes iniciatyvas nukreiptas į negalią turinčius žmones, o vos 11 proc. mano, kad jų darbovietė šiai temai skiria dėmesio ir kelia svarbius klausimus. Daugiau nei trečdalis apklaustųjų negali atsakyti, kaip prie žmonių su negalia gerovės prisideda jų darbdavys.
Tiesa, apklausoje dalyvavę šalies gyventojai kur kas pozityviau vertina didžiųjų šalies verslų pastangas – net 45 proc. apklaustųjų mano, kad tokios bendrovės yra prisitaikiusios teikti paslaugas žmonėms su negalia.
„Apklausa parodė, kad net ir sprendžiant įtraukties iššūkius, visuomenės akys krypsta į didžiuosius verslus. Mes prisiimame šią atsakomybę ir ne tik patys keičiamės, bet aktyviai kviečiame ir kitus verslus tai daryti. Vieni mes situaciją galime pakeisti tik savo įmonės viduje, tačiau labai svarbu, kad keistųsi visa visuomenė, kad geriau suprastume esantį šalia ir galėtume prisitaikyti prie įvairių poreikių“, – sako „Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Telekomunikacijų bendrovė nusprendė nelaukti už poros metų visoms įmonėms privaloma tapsiančios Europos prieinamumo direktyvos ir konkrečių veiksmų imasi jau dabar, taip siekdama įkvėpti ir kitus verslus. Bendradarbiaudami su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) profesionalais ir pačiais neįgaliaisiais, įmonė išbandė savo interneto svetainę ir „Telia Play“ programėlę, nustatė prioritetus, ką reikia pakeisti. Tuo pačiu pradėjo vidinius mokymus, kaip aptarnauti žmones su skirtingomis negaliomis, įskaitant inžinierius, skambučių centro bei salonų darbuotojus.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, tad mūsų pareiga – galvoti plačiau nei apima pats verslas, o būdami telekomunikacijų bendrove suprantame, kaip ženkliai technologijos ir internetas gali pagerinti žmonių su negalia kasdienybę. Žinoma, suprantame ir kokie netobuli esame bei kiek daug dar turime nuveikti kelyje link kuo didesnės žmonių su negalia įtraukties. Norime, kad žmonės su negalia galėtų jaustis oriai ir naudotis visomis paslaugomis bei prekėmis, kaip ir likusi visuomenės dalis, o tam reikia, kad visa tai būtų pritaikyta pagal jų galimybes“, – teigia G. Kaminskaitė-Salters.
„Telia“ inicijuotos visuomenės požiūrio į žmones su negalia gyventojų apklausos duomenys taip pat atskleidžia technologijų svarbą regos negalią turintiems žmonėms. Net 42 proc. apklaustųjų teigia žinantys, kad žmonės su regos negalia aktyviai naudojasi tokiais išmaniaisiais įrenginiais kaip telefonai, kompiuteriai bei planšetės. Dar beveik trečdalis (33 proc.) mano, kad neįgalieji naudojasi bazinėmis technologijų funkcijomis ir tik 7 proc. teigia manantys, jog išmaniaisiais įrenginiais regėjimo negalią turintys žmonės greičiausiai nesinaudoja.
Nuo išmaniojo žiedo iki šviesos kaukės: 7 įrenginiai, kuriuos šiemet privalo išbandyti besirūpinantieji savo sveikata
Nematomas „YouTube“ pasaulis: kodėl milijardai vaizdo įrašų niekada nesulaukia žiūrovų?
Kompiuterinių žaidimų perkėlimo fenomenas: kuo rizikuoja žaidžiantys 4 val. per dieną?
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Marketplace žaidžiantiems kompiuterinius žaidimus. Kaip atrodo Telia vadovų darbas?
Telefonai dabar „į pensiją“ išeina tik po 3,5 m.: kaip tai pasitarnauja norintiems sutaupyti?
DI kameros jau mato net ant kelių padėtus telefonus: kaip vairuotojams išmokti atsiplėšti nuo išmaniojo?
„Telia“ įsitvirtino Lietuvos technologijų sektoriaus „TOP darbdavių“ sąraše
Nematoma GPS trikdžių grėsmė: ar jie Lietuvoje galėtų „išjungti“ 5G ryšį?
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi verslai, kurie savo veikloje privalo naudoti kasos aparatus, turi teikti kvitų duomenis į...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...