Paskelbta
12 mėnesių prieš-
By
LukasBeveik trečdalis (29 proc.) Lietuvos gyventojų mano, kad šalyje veikiantys verslai yra visiškai neprisitaikę teikti paslaugas žmonėms turintiems negalią. Vos 3 proc. apklaustųjų tiki, kad prie negalią turinčių žmonių poreikių yra prisitaikę visi verslai, o didžiausius lūkesčius Lietuvos gyventojai kelia stambiesiems verslams, rodo „Telia“ inicijuota visuomenės požiūrio į žmones su negalia apklausa, kurią atliko tyrimų bendrovė „Rait“.
Lapkričio mėnesį atliktos apklausos duomenimis, 28 proc. apklaustų respondentų teigė, kad jų darbovietė niekaip neprisideda prie žmonių su negalia gerovės, 27 proc. pastebėjo tik pavienes iniciatyvas nukreiptas į negalią turinčius žmones, o vos 11 proc. mano, kad jų darbovietė šiai temai skiria dėmesio ir kelia svarbius klausimus. Daugiau nei trečdalis apklaustųjų negali atsakyti, kaip prie žmonių su negalia gerovės prisideda jų darbdavys.
Tiesa, apklausoje dalyvavę šalies gyventojai kur kas pozityviau vertina didžiųjų šalies verslų pastangas – net 45 proc. apklaustųjų mano, kad tokios bendrovės yra prisitaikiusios teikti paslaugas žmonėms su negalia.
„Apklausa parodė, kad net ir sprendžiant įtraukties iššūkius, visuomenės akys krypsta į didžiuosius verslus. Mes prisiimame šią atsakomybę ir ne tik patys keičiamės, bet aktyviai kviečiame ir kitus verslus tai daryti. Vieni mes situaciją galime pakeisti tik savo įmonės viduje, tačiau labai svarbu, kad keistųsi visa visuomenė, kad geriau suprastume esantį šalia ir galėtume prisitaikyti prie įvairių poreikių“, – sako „Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Telekomunikacijų bendrovė nusprendė nelaukti už poros metų visoms įmonėms privaloma tapsiančios Europos prieinamumo direktyvos ir konkrečių veiksmų imasi jau dabar, taip siekdama įkvėpti ir kitus verslus. Bendradarbiaudami su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) profesionalais ir pačiais neįgaliaisiais, įmonė išbandė savo interneto svetainę ir „Telia Play“ programėlę, nustatė prioritetus, ką reikia pakeisti. Tuo pačiu pradėjo vidinius mokymus, kaip aptarnauti žmones su skirtingomis negaliomis, įskaitant inžinierius, skambučių centro bei salonų darbuotojus.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, tad mūsų pareiga – galvoti plačiau nei apima pats verslas, o būdami telekomunikacijų bendrove suprantame, kaip ženkliai technologijos ir internetas gali pagerinti žmonių su negalia kasdienybę. Žinoma, suprantame ir kokie netobuli esame bei kiek daug dar turime nuveikti kelyje link kuo didesnės žmonių su negalia įtraukties. Norime, kad žmonės su negalia galėtų jaustis oriai ir naudotis visomis paslaugomis bei prekėmis, kaip ir likusi visuomenės dalis, o tam reikia, kad visa tai būtų pritaikyta pagal jų galimybes“, – teigia G. Kaminskaitė-Salters.
„Telia“ inicijuotos visuomenės požiūrio į žmones su negalia gyventojų apklausos duomenys taip pat atskleidžia technologijų svarbą regos negalią turintiems žmonėms. Net 42 proc. apklaustųjų teigia žinantys, kad žmonės su regos negalia aktyviai naudojasi tokiais išmaniaisiais įrenginiais kaip telefonai, kompiuteriai bei planšetės. Dar beveik trečdalis (33 proc.) mano, kad neįgalieji naudojasi bazinėmis technologijų funkcijomis ir tik 7 proc. teigia manantys, jog išmaniaisiais įrenginiais regėjimo negalią turintys žmonės greičiausiai nesinaudoja.
Tamsioji Kalėdų mugė: kiek sukčiams kainuoja jūsų tapatybė?
Skaidrumą deklaruojančių įmonių vadovai: skaidrumas yra vertybė, strategija ir makiažas
Tvarumas versle: strateginė būtinybė ar privalomas įsipareigojimas?
Lietuvos ekranų paslaptys: ką iš tiesų tautiečiai žiūri savo televizoriuose?
Juodasis penktadienis: kaip nesumokėti už „nuolaidas“ savo asmens duomenimis?
Operacija per atstumą: kaip 5G gelbės gyvybes regionuose?
Netikėta Lietuvos sėkmė pasaulinėje turizmo arenoje: kokias tendencijas įžvelgia ryšio operatoriai?
Kaip suomiai su „Telia“ 5G vėjo malūnus prie Akmenės statė
Kol miegate, jūsų Wi-Fi maršrutizatorius „laužia“ banką: kaip jį sustabdyti?
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...