Paskelbta
3 metai prieš-
Jei ieškotų darbo ar svarstytų apie darbo keitimą, didžiajai daugumai, arba 85 proc., jaunimo būtų svarbu įmonės socialinė atsakomybė, rodo degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ apklausa.
Iš 85 proc. jaunosios kartos darbuotojų, kuriems yra svarbi įmonės socialinė atsakomybė, 45 proc. ateityje planuoja dažniau atkreipti į tai dėmesį, priimant sprendimą įsidarbinti, o 40 proc. jau dabar visada patikrina informaciją apie įmonės socialinės atsakomybės veiksmus ir įsipareigojimus. Tuo tarpu vos 15 proc. apklausoje dalyvavusių jaunų žmonių socialinė atsakomybė nėra reikšmingas veiksnys renkantis darbovietę.
Toks respondentų atsakymų pasiskirstymas atitinka ir globalias tendencijas – remiantis „Deloitte“ 2022 m. atlikta tarptautine „Z ir Y kartų“ apklausa, net 2 iš 5 darbuotojų atsisakytų dirbti įmonėje, kurios veikla nesutampa su jų vertybėmis.
„Džiugu matyti, kad šalies jaunimas tampa vis sąmoningesnis ir kritiškesnis, o tai, žinoma, neaplenkia ir karjeros srities. Tačiau tai tuo pačiu reiškia ir didesnius iššūkius darbdaviams, kurie turi keistis su besikeičiančia jaunųjų darbuotojų karta – nebeužtenka galvoti tik apie atlyginimą ir kitas motyvacines priemones. Socialinė atsakomybė tampa ne tik skambūs žodžiai, o realūs ir svarbūs darbai, kurie yra vertinami jaunosios kartos. Dėmesys darbuotojų fizinei ir emocinei gerovei itin svarbu, tačiau nebeužtenka orientuotis tik į vieną sritį“, – sako „Circle K Lietuva“ Žmogiškųjų išteklių departamento vadovė Margarita Plešakienė.
„Circle K Lietuva“ prioritetą teikia įvairioms socialinėms iniciatyvoms: ilgą laiką bendradarbiauja su organizacija „Gelbėkite vaikus“, aukoja Ukrainai tiek viduje, tiek inicijuodami įvairias paramos ir pagalbos akcijas, vykdo tęstinę emocinės gerovės kampaniją.
Tyrimo duomenimis, 89 proc. 18-24 metų amžiaus žmonių svarbiausia galimos darbovietės socialinės atsakomybės sritis – dėmesys darbuotojams ir jų fizinei bei emocinei sveikatai. Antroje vietoje liko gamtos apsauga ir atsinaujinančių energetinių išteklių naudojimas, pvz., saulės ar vėjo energijos – ši socialinės atsakomybės sritis rūpi 41 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu 37 proc. respondentų svarbiausi yra tvarumą skatinantys veiksmai, tokie kaip plastiko mažinimas, automobilių e. krovimo stotelių įrengimas. Paramą Ukrainai ir skurstantiems išskyrė 30 proc. apklaustųjų.
„Nors kiekviena socialinės atsakomybės sritis yra svarbi ir atlieka savo funkciją, jaunimui labiausiai aktualu tai, kad jo ateities darbovietė rūpintųsi savo darbuotojais ir visapusiška jų sveikata. Tai visiškai natūralus noras, nes laikai, kuomet darbuotojas buvo matomas tik kaip įrankis užduočiai atlikti, jau seniai praeityje. Šiandieninis darbdavys privalo darbuotoją matyti kaip individualų žmogų – su savo rūpesčiais ir problemomis, kurias reikia atliepti. Tokios pačios strategijos laikomės ir mes – visomis įmanomomis priemonėmis siekiame užtikrinti savo darbuotojų emocinę sveikatą“, – komentuoja M. Plešakienė.
Priimdami sprendimą dėl įsidarbinimo respondentai labiausiai atsižvelgia į asmeninę patirtį prekybos vietoje, stebint kitus dirbančiuosius – taip elgiasi 67 proc. Artimųjų ir draugų atsiliepimai įtaką daro 31 proc., o reklama – vos 2-iems proc. apklausos dalyvių.
„Šie apklausos rezultatai dar kartą įrodo, kad geriausi darbovietės ambasadoriai yra patys jos darbuotojai. Jie yra geriau negu bet kokia reklama televizijoje ar reklaminis plakatas lauko stende, ypač norint pritraukti naujų darbuotojų. Tikro kasdienio darbo ir emocijų jame nesuvaidinsi, todėl labai svarbu rūpintis savo darbuotojais“, – tvirtina žmogiškųjų išteklių ekspertė.
„Sand Offices“ nauji nuomininkai: įsirengs daugiau nei 1000 kv. m biurą
Verslas stebi kintančią pirkėjų elgseną: daugkartinių puodelių naudojimas auga daugiau nei du kartus
„Circle K Lietuva“ žengia į Anykščių rajoną – atidarė degalinę Kavarske
Po rekonstrukcijos atidaryta didžiausia Baltijos šalyse „Circle K“ degalinė – investuota 2 mln. eurų
Kanados kapitalo „Circle K“ didina atlyginimus: per pusmetį jie kilo dukart
S. Mačiukas paskirtas „Circle K“ vadovu Baltijos šalims
„Circle K Lietuva“ pradėjo veikti naujas atsiskaitymo už degalus būdas – automobilio numeriu
Baigėsi „Circle K Lietuva“ akcija „Lemiama valanda“: medicininei pagalbai Ukrainoje surinkta 106 tūkst. eurų parama
„Circle K Lietuva“ skiria 100 tūkst. eurų paramą skubiai medicininei pagalbai Ukrainoje ir skelbia akciją „Lemiama valanda“

Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
Būsto kreditavimo apimtys Lietuvoje šiemet išaugo – vien SEB banke per tris šių metų ketvirčius išduotų būsto paskolų suma buvo...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...