Verslas
Ar tvarus verslas gali būti pelningas?
Paskelbta
2 val prieš-
Kai kurioms įmonėms tvarumas ir jų poveikis aplinkai tampa vis svarbesniu verslo darbotvarkės klausimu. Nesvarbu, ar tai būtų jų poveikis aplinkai, naujausios technologijų pažangos, ar socialiniai pokyčiai, šios iniciatyvos tampa vis svarbesnės daugeliui įmonių.
Kartais verslo savininkai tvarumo nelaiko pagrindine įmonės strategijos dalimi, nes mano, kad išlaidos viršija naudą ir pelningumas nukentės. Tačiau įmonės, pirmaujančios tvarumo srityje, supranta, kad jos gali įdiegti tvarias praktikas, išlaikydamos ar net didindamos finansinį pelningumą.
Šiame tinklaraštyje aptarsime, kaip žaliųjų sprendimų darbotvarkės įtraukimas į jūsų verslo modelį ir planus gali ne tik padėti aplinkai, bet ir padėti sukurti pelningesnį verslą.
Ar verslas gali būti tvarus ir pelningas?
Trumpas atsakymas į šį klausimą – taip. Tačiau norint tai pasiekti, verslui reikia stipraus, kryptingo vadovavimo ir tvarių praktikų integravimo į pagrindinę strategiją. Turime daug klientų, kurie sukūrė itin tvarų verslą, kartu gerindami bendrą pelningumą.
Tyrimai rodo, kad kompromisai tarp įmonės augimo, pelningumo ir aplinkosaugos nėra būtini.
Pradėkite nuo mažų žingsnių
Dažnai sėkmė slypi pradėjus nuo mažų proceso pokyčių ir plėtojant juos toliau. Nedideli pokyčiai gali duoti reikšmingų sąnaudų sutaupymų. Jei šios santaupos vėliau naudojamos naujoms ir pažangioms technologijoms, pavyzdžiui, gamybos srityje, ilgainiui pelningumas turėtų didėti.
Padarykite tvarumą savo tikslo ir verslo strategijos dalimi
Tvaraus verslo kūrimas prasideda nuo verslo savininko ir vadovų komandos. Jie yra raktas, kad tvarumas taptų pagrindiniu verslo prioritetu. Tai turi būti jūsų tikslo ir misijos šerdyje. Tikslas kuria aktualumą, todėl reikia sukurti strategiją ir tikslą bei įtvirtinti juos visuose jūsų darbuotojuose ir praktikose.
Tikslą turintys lyderiai kuria misiją ir tvarumo strategiją, kuri įgalina jų pasitikėjimą turinčius žmones priimti svarbius verslo sprendimus.
Komunikuokite savo tvarumo tikslus ir viziją
Turėsite nustatyti aiškius ir pasiekiamus tikslus bei sudaryti verslo pagrindą savo strategijai. Visiškai įtvirtinti tvarumo tikslai, turintys aiškų verslo pagrindą, labiau tikėtina, kad sulauks aukštesnės vadovybės pritarimo. Be vadovų komandos ar darbuotojų palaikymo jūsų vizijai bus sunku pasiekti užsibrėžtus tikslus.
Įtraukdami darbuotojus ir skatindami atviras diskusijas, galite sukurti terpę puikioms idėjoms ir žmonių įsitraukimui, įtraukdami jų asmenines aistras aplinkosaugos ir visuomenės klausimais. Darbuotojai labiau linkę aktyviai dalyvauti iniciatyvose, jei jaučiasi įtraukti ir jiems leidžiama prisiimti atsakomybę už jūsų tvarumo plano dalis.
Apdovanokite už tvarumo tikslų pasiekimą
Diskusijos apie jūsų tvarumo tikslus turėtų prasidėti jau samdant darbuotojus. Padarykite tvarumo darbotvarkę savo įmonės pristatymo dalimi ir įtraukite šiuos tikslus į darbuotojų apdovanojimų ir pripažinimo schemas. Tai puikus būdas iš tiesų įtvirtinti tvarumą įmonės kultūroje. Švęskite sėkmę tvarumo kelyje, nesvarbu, ar tai būtų individualūs, ar įmonės tikslų pasiekimai.
Investicijos
Pinigų ar investicijų prieiga dažnai gali būti kliūtimi arba varomąja jėga tvarioms verslo praktikoms. Pradėjimas nuo mažų žingsnių, sąnaudų taupymas ar investavimas į mokslinius tyrimus ir plėtrą bei mokesčių lengvatų, tokių kaip MTEP mokesčių kreditai, panaudojimas gali suteikti lėšų būsimoms investicijoms į jūsų tvarumo pastangas ir žaliuosius sprendimus.
Atsižvelkite į savo tiekėjų ir klientų poreikius
Nors tvarumas turėtų tapti visų procesų ir verslo veiklų dalimi, tai neturėtų būti daroma ignoruojant jūsų tiekėjų ir klientų poreikius. Padarykite savo siekį tapti tvaresniems naudingu ir jūsų tiekėjams bei klientams. Nesvarbu, ar tai būtų atviresnis bendravimas su tiekėjais, geresnis klientų aptarnavimas, geresni produktai ar geresnės kainos, supraskite, ko nori pasiekti jūsų tiekėjai ir ko jūsų klientams reikia dabar ir ateityje.
Daugelis sėkmingų ir pelningų įmonių, kurios gyvena ir kvėpuoja tvariomis praktikomis, savo aplinkosaugos tikslus perkelia į savo klientų ir tiekimo grandines, įskaitant žaliavas, ir rodo pavyzdį kurdamos naujus verslo modelius, kuriuos konkurentams sunku pasiekti.
Kaip tvarumas naudingas verslui? Tvarumas gali būti naudingas verslui įvairiais būdais, tokiais kaip:
- Didesnės pelno maržos
- Padidėjęs produktyvumas
- Ilgalaikės sąnaudų santaupos
- Geresnis prekės ženklo įvaizdis ir konkurencinis pranašumas
- Atliekų mažinimas
- Klientų, darbuotojų ir investuotojų pritraukimas
- Gebėjimas laikytis reguliavimų
- Rizikos mažinimas
Daugelis verslo savininkų mano, kad galima pasiekti pelną ARBA tvarumą, bet ne abu. Tačiau daugelis gauna reikšmingų ilgalaikių sąnaudų santaupų per aplinkosauginius veiklos efektyvumus, įskaitant mažesnį išteklių naudojimą, logistikos santaupas ir atliekų mažinimą.
Tinkamai suplanavus ir įgyvendinus, galima pasiekti reikšmingų ilgalaikių finansinių naudos dėl padidėjusio konkurencinio pranašumo ir inovacijų.
Ar pelningumas yra teisingas sėkmės matas?
Pelningumas yra svarbus rodiklis daugeliui verslo savininkų. Laikui bėgant didėjantis pelningumas rodo sveiką finansinę būklę ir gerai valdomą įmonę. Mažėjantis ar žemas pelningumas gali rodyti verslo iššūkius.
Tačiau vien tik trumpalaikio pelno siekimas nėra išsamus rodiklis, rodantis, kaip valdoma įmonė. Įmonės, orientuotos į aiškų tikslą, dažnai naudoja „trigubą apatinę liniją“ kaip platesnį sėkmės matą. Kur investuoti 1000 eurų?
Kas yra triguba apatinė linija?
Triguba apatinė linija leidžia įmonei įvertinti savo visuomeninį ir aplinkosauginį poveikį, o ne tik finansinius rezultatus. Ji suskirstyta į „tris P“ (profit, people, planet): pelnas, žmonės ir planeta.
Pelnas
Dažnai sprendimai priimami tik siekiant maksimaliai padidinti pelną, sumažinti išlaidas ar sumažinti riziką. Tačiau vis dažniau siekiama daryti teigiamus pokyčius, nepakenkiant ilgalaikiams finansiniams rezultatams. Tvarumo iniciatyvų įgyvendinimas nereiškia, kad reikia nustoti orientuotis į pelną, tačiau tai neturėtų būti vienintelis verslo sėkmės matas.
Žmonės
Antrasis trigubos apatinės linijos elementas yra žmonės. Tai apima akcininkus, suinteresuotas šalis ir darbuotojus. Kai kuriose įmonėse dėmesys sutelkiamas į akcininkų naudą, naudojant akcininkų vertę kaip sėkmės rodiklį. Tačiau, norint iš tiesų priimti tvarumą, reikia sutelkti dėmesį į tai, kaip kuriate vertę visiems, kuriuos paveikia jūsų verslo sprendimai. Tai apima poveikį darbuotojams, klientams, tiekėjams ir platesnei bendruomenei. Reikalavimai organizacijoms griežtėja, tačiau nebus kam dirbti?
Kai kurie žingsniai šioje srityje apima apdovanojimų ir pripažinimo, sąžiningos samdos praktikos ir savanorystės skatinimą jūsų darbo jėgoje. Kitos įmonės kuria strategines partnerystes su ne pelno siekiančiomis organizacijomis ar labdaros organizacijomis, kurios dalijasi jų vertybėmis.
Tvarumo strategijos įtvirtinimas įmonės kultūroje taip pat gali padidinti darbuotojų lojalumą, efektyvumą ir produktyvumą bei pagerinti įdarbinimą, išlaikymą ir moralę.
Planeta
Paskutinė trigubos apatinės linijos dalis sutelkta į tai, kad būtų sumažintas jūsų verslo ir tiekimo grandinės poveikis planetai. Kiek laiko dar gyvuos Baltijos šalių nepelningas maitinimo sektorius?
Kai kuriose šalyse ir besivystančiose rinkose, kurios vis dar išgyvena savo pramonės revoliuciją (pvz., Indija, Kinija ir kt.), emisijos, tarša, mažėjantys gamtos ištekliai ir klimato veiksmai nuolat yra naujienose. Jei perkate produktus ar žaliavas iš šių besivystančių rinkų, turėtumėte atsižvelgti į jų darbo praktikų poveikį aplinkai, taip pat į savo.
Išvada
Tvarumo strategijos kūrimas gali ir turėtų paveikti visas verslo sritis – tiekėjus, žaliavas, įdarbinimą, darbuotojus ar klientus.
Tvarūs verslo modeliai gali sukurti konkurencinį pranašumą ir pritraukti naujų darbuotojų bei klientų, kurie dalijasi jūsų vizija. Dėmesys trigubai apatinei linijai, o ne tik pelningumui, gali atverti įdomių ir naujų galimybių daugeliui įmonių. Tačiau šių galimybių radimas ir sėkmingas jų įgyvendinimas reikalauja drąsos ir sunkaus darbo.
Pirmieji žingsniai link tvarumo prasideda nuo verslo lyderių ir turėtų plisti per visą įmonę. Tam reikia stipraus vadovavimo, įsipareigojimo ir dėmesio ne tik pelnui. Tačiau vis daugiau verslo savininkų (įskaitant jūsų konkurentus) suvokia tvarių verslo strategijų galią. „EIKOS statybai“ 2024-ieji – įspūdingi projektai ir drąsūs planai
Daugelis verslo lyderių jau atsižvelgė į savo socialinį ir aplinkosauginį poveikį ir naudoja strateginio planavimo iniciatyvas, kad įgytų konkurencinį pranašumą ir finansinę naudą.
Jei dar nesusitelkėte į šią savo verslo sritį, dabar yra tinkamas laikas tai padaryti. Artimiausiais metais beveik visos įmonės turės parodyti savo tvarumo įgaliojimus, kad neatsiliktų nuo konkurencijos, laimėtų naujus kontraktus ir pritrauktų geriausius talentus.
Algirdas Bartkus: Apie tikrąją maisto kainų ir jų reguliavimo situaciją
Reklama
Taip pat skaitykite
-
Kaip versle įdiegti tvarumo principus?
-
Kaip atidaryti elektroninę parduotuvę?
-
Kaip įregistruoti įmonę Lietuvoje?
-
Kaip pradėti verslą be didelių investicijų?
-
Kaip pradėti verslą neturint patirties?
-
Tvarus investavimas: ESG investavimas, tvarumas
-
Skaitmeninės transformacijos paskolos Lietuvos įmonėms: Kelias į technologijomis paremtą ateitį
-
Verslo idėja: vertikalūs žemės ūkio ūkiai
-
Verslo idėja: Ekologiška ateities kavinė