Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
By
LukasNors el. pašto rinkodarą galima drąsiai vadinti brandžia rinkodaros forma, rinkos lūkesčiai ir nauji ribojimai reikalauja vis naujų sprendimų. Vis dėlto, ir dabartinėmis aplinkybėmis ji išlieka vienu iš efektyviausių būdų pritraukti bei išlaikyti klientus. Tokią žinią renginyje „10 metų kartu kuriant el. pašto rinkodarą Lietuvoje“ akcentavo „NFQ Technologies“ ir „Omnisend“ ekspertai. Anot jų, verslui šiandien svarbiausia nepasiklysti tarp technologinių ir teisinių iššūkių, o taip pat pakankamai investuoti į el. pašto rinkodaros strategiją bei vartotojams vertingą turinį.
Kad veiktum efektyviai, turi suprasti, ką darai
„Hubspot“ analizė rodo, kad el. pašto rinkodara yra trečia pagal efektyvumą rinkodaros rūšis. Pagal šį parametrą ją lenkia tik socialiniai tinklai ir tiesioginės draugų bei pažįstamų rekomendacijos. Auga ir pati el. pašto rinkodaros rinka. Skaičiuojama, kad jos dydis šiemet sieks daugiau nei 1,5 mlrd. dolerių, o iki 2032 m. ji turėtų padvigubėti.
Kaip sako „NFQ.email“ El. pašto rinkodaros departamento vadovas Matas Pocius, el. pašto rinkodaros veiksmingumo priežastis – galimybė ne tik pasiekti norimą auditoriją, didinti pardavimus sąlyginai nedidelėmis investicijomis, bet ir efektyviai personalizuoti turinį. Pastarasis aspektas ypač svarbus jau esamų vartotojų išlaikymui – statistika rodo, kad būtent jie verslams generuoja 72 proc. pajamų.
„El. pašto rinkodara iš šono gali atrodyti esanti statiška, mažai kintanti. Taip tikrai nėra. Dėl didėjančių ribojimų renkant duomenis apie vartotojus per trečiasias šalis internetas juda zero party data mechanizmo link. Tai reiškia, kad pamažu nebelieka tarpininkų ar kitų šalių, kurios rinktų duomenis – vis dažniau informacija gaunama tiesiai iš vartotojo. Tai didžiulis virsmas, kuris reiškia, kad pakartotinė
rinkodara darysis vis sudėtingesnė, o jos veiksmingumui užtikrinti reikės dar daugiau žinių ir kūrybingumo“, – aiškina jis.
Tokiomis aplinkybėmis kompetentingi partneriai įgyja dar didesnę vertę. Renginyje „10 metų kartu kuriant el. pašto rinkodarą Lietuvoje“ NFQ šventė ir savo partnerystės su el. pašto rinkodaros platforma „Omnisend“ sukaktį. Prieš 10 metų pastarosios komanda kreipėsi į jau patirties turinčius NFQ specialistus, siūlydama kartu populiarinti naujienlaiškių įrankį, padedantį el. parduotuvėms generuoti pardavimus per automatizuotus komunikacijos scenarijus. Netrukus šiuo įrankiu pradėjo naudotis per 40 klientų, tarp jų „Danija“, „Makalius“, „Technorama“, „Žalia stotelė“, „Eoltas“ ir kt. Šios įmonės įrankiu naudojasi iki šių dienų, o „NFQ.email“ aptarnauja per 2000 aktyvių „Ominsend“ paskyrų.
„Nuo pat pradžių siekėme kelti standartą ir dalintis žiniomis su rinka bei klientais, – renginio aplinkybes komentavo M. Pocius. – Žinome, kaip panaudoti „Omnisend“ įrankį strateginiams klientų tikslams pasiekti, o „Omnisend“, reaguodama į kintančius rinkos poreikius, suteikia tam technines galimybes. Taigi, šių kompetencijų derinys leidžia visapusiškai prisidėti prie klientų rezultatų.“
Reikia dėmesio informacijos tikslingumui ir pateikimui
Ekspertai pabrėžia ir tai, kad el. pašto rinkodara – labai konkurencinga. Pražiopsojęs svarbią tendenciją arba pamiršęs kertinius rinkodaros principus verslas rizikuoja prarasti pranašumą. Tai itin svarbu šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame vartotojų lojalumas prekės ženklui istoriškai žemas. Sąlyginai nedidelėje rinkoje klientų išlaikymas ir jų lojalumas turi dar didesnę vertę, o šie prasideda
nuo siuntėjo reputacijos.
„Griežtėjant „Gmail“, „Yahoo“ ir kitų el. pašto programų reikalavimams, verslui kyla vis daugiau iššūkių pasiekti visus norimus gavėjus. Didžiausią įtaką laiško pristatymo rezultatui, o taip pat ir pardavimams, turi siuntėjo reputacija, kuri atliepia gavėjų veiksmus, – kalba Mantvydas Bosas, „NFQ.email“ specialistas ir vienas iš renginio pranešėjų. – Todėl verslams yra dar svarbiau gerbti asmens privatumą, pasirinkimus ir siųsti tvarkingą, tikslingą turinį. Ypač aktualūs tampa prenumeratorių įsitraukimo rodikliai, rodantys reakciją į laišką: atidarymai, paspaudimai, laiško pažymėjimas kaip „spam“ ir kita. Šiuo metu „kepti“ naujienlaiškius nėra sudėtinga, didesnis iššūkis – įsivertinti rezultatus ir užsidirbti kuo daugiau pozityvių reakcijų į siunčiamus laiškus.“
Kitaip tariant, nors už turinį atsako siuntėjai, el. pašto rinkodaroje situaciją valdo vartotojas. Todėl naujienlaiškiuose pateikiama informacija turi būti aktuali, patogi ir suprantama. Čia paprastai galioja auksinė taisyklė – daugiau yra mažiau. Viskas, pradedant laiško pavadinimu ir baigiant vaizdiniu turiniu, turi komunikuoti aiškią žinutę.
„Kitiems spalvų paletė, šriftai, įskaitomumas, žinutės aiškumas ir jos pateikimo hierarchija atrodo smulkmenos, tačiau iš tiesų turi didelę svarbą“, – auditorijai dėstė Robertas Liutikas, „NFQ.email“ dizaineris. Apie jų reikšmę NFQ pasakoja tiek klientų konsultacijų, tiek vebinarų metu – šį mėnesį renginyje aptartas temas perkels į platesnei specialistų auditorijai skirtą online renginį.
„Žinių ir el. pašto rinkodaros kultūros augimas svarbus visiems. Verslui tai leidžia siekti daugiau, o vartotojams – gauti geresnį, aktualesnį turinį“, – teigia „NFQ.email“ atstovai.
Į biudžetą – 100 mln. eurų mokesčių: daugiausiai mokesčių sumokėję technologijų sektoriaus lyderiai – „Vinted“, „Wargaming“ ir „Nord Security“
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
R. Laurinavičius. Lietuvos švietimo sistema – TOP 1 Europoje: misija įmanoma
Ekspertas pataria, kaip įgalinti produkto komandą: prireiks 4 dedamųjų
Pagalba, kuri stiprina komandą: po darbo valandų konstruoja dronus Ukrainos kariams
Artėja didžiausių išpardavimų metas: ekspertai pataria, kaip geriausiai pasiruošti „Juodojo penktadienio“ beprotybei
Greitas ar kokybiškas funkcionalumas? O gal įmanomi abu?
Darbuotojai vis labiau vertina netradicinį darbo organizavimą: populiarėja „pauzės dienos“
„Unicorns Lithuania“: IRT sektorius 2030 m. gali sudaryti 20 proc. Lietuvos BVP
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...