Paskelbta
2 metai prieš-
Pastaraisiais metais tvaresni maisto produktai tapo itin svarbūs daugeliui žmonių visame pasaulyje. Lietuvos gyventojai – ne išimtis. Naujausia „Lidl Lietuva“ užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta apklausa atskleidė, kad didžioji dalis gyventojų renkasi tokias prekes, kurios būtų ne tik skanios ir kokybiškos, bet ir tvaresnės. Ekspertės teigimu, prekybos tinklai vis labiau turi užtikrinti ne tik puikų kainos ir kokybės santykį, bet ir platų tvaresnių produktų pasirinkimą.
„Tyrimo duomenys atskleidžia, kad didžiajai daliai apklaustųjų tvarumas ir aplinkos tausojimas yra svarbus kriterijus renkantis maisto produktus. Tai įrodo, kad esame ant didelio vartojimo įpročių pokyčio slenksčio, kuomet tvaresnės prekės tampa ne madinga tendencija, bet kasdienio apsipirkimo dalimi“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų tvarumo specialistė Karolina Labulytė.
Renkasi vietinius ir sezoninius produktus
Pirkti vietinius ir sezoninius produktus – vienas iš būdų, kaip galima apsipirkti palankiau gamtai. Tokią praktiką taiko beveik trečdalis (26 proc.) Lietuvos gyventojų.
„Vietiniai ir sezoniniai produktai, tokie kaip vaisiai ir daržovės, neabejotinai reikalauja mažiau elektros energijos, vandens bei žmogiškųjų išteklių, kadangi jų transportavimo kelias yra gerokai trumpesnis. Visgi, siekiame užtikrinti, kad mėgstamais vaisiais ir daržovėmis pirkėjai galėtų mėgautis visus metus, todėl šviežių vaisių ir daržovių tiekėjams taikome itin aukštus reikalavimus“, – teigia „Lidl Lietuva“ pirkimų tvarumo specialistė.
Pavyzdžiui, šviežių vaisių ir daržovių tiekėjų „Lidl“ reikalauja taikyti gerąją žemės ūkio praktiką pagal „GlobalG.A.P.“ sertifikavimo programą ir turėti atitinkamą sertifikatą, kuris įrodo, kad ūkyje yra tinkamai laikomasi saugos, kokybės bei aplinkos tausojimo reikalavimų. Vykdant „GlobalG.A.P.“ programoje numatytų reikalavimų laikymosi kontrolę, nuolat tikrinama, ar produktų auginimas konkrečioje aplinkoje nekelia rizikos vandens prieinamumui bei kokybei.
Augaliniai produktai – palankūs planetai ir žmonėms
Dar vienas būdas, kuris neabejotinai prisideda prie palankesnio gamtai gyvenimo – į savo mitybą įtraukti daugiau augalinės kilmės baltymų turinčių produktų. Atliktos apklausos rezultatai rodo, kad 13 proc. Lietuvos gyventojų renkasi mažiau mėsos, gyvūninės kilmės produktus stengiasi keisti į augalinės.
„Toks įprotis itin reikšmingas tiek gamtai, tiek patiems žmonėms. Mat moksliniais tyrimais įrodyta, kad augalinė mityba yra net 75 proc. palankesnė planetai nei paremta gyvūninės kilmės produktais. Dėl šios priežasties „Lidl“ siūlo platų augalinės kilmės produktų pasirinkimą. Parduotuvių lentynose galima rasti „Vemondo“ linijos veganiškų produktų, tokių kaip tofu, glotnučiai, humusas, taip pat riešutų, šviežių vaisių ir daržovių, kurie yra augalinės mitybos pagrindas, įskaitant ir įvairias ankštines kultūras bei kruopas“, – pasakoja K. Labulytė.
Ji priduria, kad pastaruoju metu stebimas vis didėjantis susidomėjimas augaline mityba. Pavyzdžiui, prie kasmet „Lidl“ organizuojamo „Augalausio“, kurio metu skatinama į savo mitybą įtraukti daugiau augalinės kilmės baltymų, prisideda vis daugiau žmonių. Iššūkyje dalyvaujantys dalijasi, kad augalinė mityba prisideda ne tik prie planetos saugojimo, bet ir prie geresnės savijautos – gyvūninės kilmės produktus pakeitus augaliniais, atsiranda daugiau energijos, pavalgius dingsta sunkumo jausmas.
Stengiasi pirkti tai, ką suvartoja
Remiantis apklausos rezultatais, lietuviai ne tik ieško tvaresnių produktų, bet ir patys keičia savo apsipirkimo įpročius į palankesnius gamtai bei žmonėms. Pavyzdžiui, pirkdami maisto produktus didžiausią dėmesį Lietuvos gyventojai skiria pirkinių planavimui – net 75 proc. apklaustųjų teigia, kad maisto perka tiek, kad jo netektų išmesti.
„Maisto atliekos pasaulyje sudaro daugiau nei trečdalį visų atliekų. Išmesdami maistą kartu švaistome ir energiją, vandenį bei kitus išteklius, kurių reikia produktams užauginti, nuimti derlių, transportuoti ir supakuoti. Be to, maistui patekus į sąvartyną jis pūva ir išskiria metaną – šiltnamio efektą sukeliančias dujas (ŠESD), kurios yra gerokai kenksmingesnės už anglies dioksidą“, – aiškina K. Labulytė.
Vienas iš efektyviausių būdų sumažinti maisto švaistymą yra atsakingai planuoti savo pirkinius, tačiau prie išmetamo maisto kiekio mažinimo turi prisidėti ir patys prekybos tinklai. Pavyzdžiui, „Lidl“ pirkėjams siūlo „Geradarių maišelius“, kuriuos sudaro ne tobulos išvaizdos, tačiau vartojimui vis dar puikiai tinkantys vaisiai ir daržovės. Šiuos maišelius pirkėjai gali įsigyti mažesne kaina ir taip ne tik sutaupyti, bet ir sumažinti išmetamo maisto kiekį.
Atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kad daugiau nei pusė (61 proc.) apklaustųjų teigia, jog apsipirkinėjant naudoja daugkartinį pirkinių maišelį. Taip pat beveik trečdalis (27 proc.) nesirenka produktų, kurių įpakavimui naudojama daug plastiko.
Uoga, kuri nustebins: trys socialinių tinklų įkvėpti receptai su vynuogėmis
„Lidl“ tęsia plėtrą: kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Vilniuje
Rugsėjo 1-osios proga „Lidl Lietuva“ darbuotojų vaikams – dovanų rinkiniai naujiems mokslo metams
Naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – realūs rezultatai: per metus pareigose pakilo beveik 40 proc. „Lidl“ parduotuvės darbuotojų
Mokslo metams artėjant: sveikatai palankesnės priešpiečių dėžutės paslaptys – nuo greitų užkandžių iki subalansuotų pietų
„Lidl“ tęsia plėtrą Kaune: Šilainiuose duris atvers jau 17-oji parduotuvė mieste
Nebrangūs, bet išskirtiniai gurmaniški receptai – iš įprastos ir pamėgtos cukinijos
Stažuotės užsienyje su „Lidl“: neįkainojama patirtis ir platesnės karjeros galimybės sugrįžus
„Lidl“ kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Kaune: naujiems darbuotojams – papildomas 600 eurų priedas
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...