Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Seniau automobilio remontas reikšdavo atsarginių dalių paiešką arba specializuotose parduotuvėse, arba važinėjant po jų laužynus. Tai reikšdavo ir didžiules anglies dioksido bei kitų dujų emisijas. Tačiau požiūris į atsarginių dalių paiešką – keičiasi, ir tam pasitelkiamos daugiakanalės rinkodaros priemonės, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
Iš laužynų – į prekybos centrą internete
Skaičiuojama, kad visoje Europoje veikia tūkstančiai automobilių laužynų, kuriuose sukaupta milijonai atsarginių dalių: nuo mygtukų ir svirtelių iki vientisų automobilių kėbulų. Jei anksčiau naudotos detalės būdavo pasiekiamos itin ribotai, sparčiai augantis elektroninės komercijos segmentas, ypač – internetinių prekybos centrų plėtra, suteikia praktiškai neribotą prieinamumą prie norimų detalių.
„Originalios naudotos dalys – patikimos ir kokybiškos. Jų kainos – patrauklesnės, o ir jų naudojimas svariai prisideda prie aplinkos taršos mažinimo. Be to, keičiasi ir žmonių įpročiai: kaip įprasta tapo išsirinkti namų apyvokos prekes, rūbus internetu, taip vis dažniau naudotų automobilio detalių ieškoma internete“, – sako elektroninę autodalių duomenų bazę rrr.lt valdančios bendrovės „Ovoko“ vyresnysis rinkodaros automatizavimo vadovas Mindaugas Bolys.
Vartotojai vertina naudingą informaciją
Vis dėlto, anot M. Bolio, naudotų automobilio dalių įsigijimas internetu gerokai skiriasi nuo kasdienių prekių. Jo teigimu, reikalingų detalių ieškantys vartotojai nepriima impulsyvių sprendimų.
„Tokie pirkėjai ieško labai konkrečių prekių, tam skiriama daug laiko, todėl juos turi pasiekti visa įmanoma informacija, ir ne tik susijusi su pirkimo sąlygomis. Aktualios apžvalgos, naudingi patarimai ir sprendimai – tik dalis to, kas pateikiama automobilių entuziastams, vairuotojams ir kitiems vartotojams. Tai leidžia sustiprinti pasitikėjimą prekių ženklu ir tapti vienu svarbiausiu, jei ne pirmuoju, pasirinkimu, kai pagalvojama apie automobilio remontą“, – tikina „Ovoko“ atstovas.
Mindaugui pritaria „Omnisend“ atstovas Evaldas Mockus, teigdamas, kad šviečiamojo pobūdžio turinys gali labiau sudominti vartotojus ir generuoti didesnes konversijas bei pardavimus.
„Pavyzdžiui, el. laiške dalijamasi patarimais, kaip padidinti kuro ekonomiją ar pateikiama aktuali informacija apie konkrečias automobilio dalis. Tai ne tik įtraukia skaitytoją, bet ir sustiprina jo pasitikėjimą pardavėju. Tuomet nuosekliai pereinama prie konkrečiai temai aktualių prekių, kurios dėl pateiktų patarimų atrodo natūraliau, nepateiktos pernelyg reklamiškai – tai vertina vartotojai“, – teigia rinkodaros ekspertas.
Vartotojų dėmesiui patraukti – automatizuoti rinkodaros sprendimai
Tačiau vien tik edukacinių el. laiškų nepakanka. Kaip teigia M. Bolys, norint labiau atkreipti potencialių pirkėjų dėmesį, pasitelkiami automatizuoti sprendimai. „Paliktų krepšelių, peržiūrėtų ir neįsigytų prekių priminimai – vieni efektyviausių el. laiškų rinkodaros sprendimų. Vertinant jų dalį iš investicijų į rinkodarą gaunamose pajamose, ji gali siekti ir daugiau nei pusę.“
Savo ruožtu, E. Mockus pataria nepamiršti ir iššokančių pranešimų (angl. push notifications), kurių paspaudimo rodiklis (angl. click through rate, CTR) gali būti netgi dvigubai didesnis už įprastų el. laiškų. Tačiau norint pasiekti tikrai gerų rezultatų, negalima susitelkti vien tik į vieną komunikacijos kanalą.
„Absoliuti dauguma vartotojų, ieškančių tiek naudotų automobilio dalių, tiek ir kitų prekių, tai daro ne per vieną prietaisą, o per kelis: jų rankose – išmanieji telefonai, kompiuteriai, planšetės. Todėl norint išlikti klientų dėmesio centre ir užtikrinti vientisą bei tvarią jų patirtį, prekių ženklams pravartu sinergizuoti savo komunikaciją per visus skaitmeninius kanalus“, – teigia „Omnisend“ viceprezidentas plėtrai E. Mockus.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Pernai tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
Steigiama organizacija „Švietimas numeris vienas“: tikslas – Lietuva švietimo lyderė Europoje
Pavasaris žadina ne tik gamtą, bet ir pinigines: kovo 8-ąją pirkėjai šluoja el. parduotuves
Užtenka vos dienos: technologijų bendrovės atranda netikėtų būdų vartotojų patirčiai pagerinti
B2B marketingo ateitis 2025 m.: kokie pokyčiai laukia ir kaip jiems pasiruošti?
Valentino diena – auksinė verslo galimybė, kurią daugelis vis dar praleidžia
Rytis Laurinavičius. Norite uždirbti daugiau? Investuokime į švietimą!
Lietuvos startuolių vertė išaugo iki 16 mlrd. eurų
Tyrimas atskleidžia: pernai iš el. prekybos Lietuvos prekių ženklai uždirbo 110 mln. eurų
10 startuolių, kuriuos rekomenduojama stebėti šiemet
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...