Paskelbta
11 mėnesių prieš-
Baltijos šalių gyventojai prisijaukino vakarietiškas apsipirkimo tradicijas: prekybininkai pastebi, kad Juodojo penktadienio išpardavimų savaitė jau kelintus metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse, stipriai konkuruodama ir su Kalėdinio laikotarpio pardavimais.
Šie metai – ne išimtis: skaičiuojama, kad pardavimai elektroninėse parduotuvėse Juodojo penktadienio savaitę išaugo 2–3 kartus. Pasak „Citadele“ banko mokėjimų sprendimo „Klix“ plėtros vadovo Andriaus Bolšaičio, nors pirmieji Juodojo penktadienio pasiūlymai pasirodo dar lapkričio pradžioje, duomenys rodo, kad pirkėjai aktyviausiai jais naudojasi tikrąją Juodojo penktadienio išpardavimų savaitę.
„Pagal per „Klix“ sistemą atliktų mokėjimų mūsų didžiausių e. komercijos partnerių parduotuvėse duomenis matome, kad tiek pernai, tiek šiemet atsiskaitymai pradeda stipriai augti Juodojo penktadienio savaitės pradžioje. Pavyzdžiui, pernai pardavimo apimtys didžiausios buvo lapkričio 20–27 d., o šiemet – lapkričio 25–gruodžio 2 d. Palyginti su įprastu laikotarpiu, pardavimų apimtys išaugo net 2–3 kartus“, – sako A. Bolšaitis.
Elektroninę parduotuvę Senukai.lt valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ duomenys patvirtina, kad kasmet didžiųjų išpardavimų metu išauga tiek lankytojų, tiek užsakymų skaičius.
Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, šių metų lapkritį–gruodį apie 30 proc. augo buitinės technikos, elektronikos, žaislų, kosmetikos, interjero prekių pardavimai Senukai.lt parduotuvėje. Tai rodo, kad vis daugiau lietuvių atranda elektroninės komercijos privalumus, jie itin vertina greitą ir patogų prekių pristatymo procesą, platų asortimentą.
Anot įmonės atstovų, sėkmingus įmonės rezultatus taip pat lėmė prisitaikymas prie besikeičiančių klientų pirkimo įpročių ir pardavimo kanalų vystymas. Jau dabar didelė klientų dalis apsiperka naudodamiesi Senukai.lt mobiliąja programėle, o kitų metų pradžioje klientai galės atsiskaityti ir naudodamiesi „Apple Pay“ bei „Google Pay“ mokėjimo būdais.
„Klix“ duomenimis, didžiųjų elektroninių prekių pardavėjų duomenys rodo, kad iškart po Juodojo penktadienio pardavimai krenta, prieš pat Kalėdas, kai žmonės greičiausiai ieško paskutinės minutės dovanų – šiek tiek atsigauna, ir vėl nukrenta iškart po Kalėdų.
„Panašu, jog Juodasis penktadienis jau tapo tradicija: gyventojai atpažįsta ir laukia šio reiškinio, iš anksto domisi patrauklesniais pasiūlymais, jo metu pasirūpina ir kalėdinėmis dovanomis. Tikėtina, kad ateityje Juodojo penktadienio išpardavimų mastas augs ir aplenks kalėdinio laikotarpio ne maisto prekių prekybos apimtis“, – sako A. Bolšaitis.
2024 m. lapkritį „Citadele“ banko inicijuotoje gyventojų apklausoje* dalyvavę Lietuvos respondentai nurodė, jog ketina pinigus leisti kelionėms (27 proc.), būsto remontui (23 proc.) ir elektronikai (18 proc.). Latvijoje populiariausių stambių pirkinių trejetuką sudaro būsto remontas (25 proc.), kelionės (22 proc.) ir elektronika (16 proc.), o Estijoje – kelionės (27 proc.), būsto remontas (19 proc.) bei nauji buitiniai prietaisai ir baldai (15 proc.).
* „Citadele“ banko užsakymu reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų lapkritį. Internetinės apklausos būdu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.
Lietuvos gyventojai priprato prie augančių maisto kainų: mažiau riboja pirkinius
Apklausa: Juodasis penktadienis pilkėja – daugiau nei pusė lietuvių nieko nepirks
Indėliai pinigų nuo infliacijos nebeapsaugo: kokius taupymo sprendimus rinktis
„Citadele“ suteikė 4,5 mln. eurų įmonei „Gretvėja“: investuos į aplinkai draugiškus vilkikus
Vaikų traumos per atostogas – dažnas reiškinys: ekspertė pataria, kaip apsisaugoti nuo netikėtų išlaidų
„Citadele“ bankas verslui suteiks 125 mln. eurų paskolų su valstybės pagalba
„Citadele“ suteikė 4,6 mln. eurų finansavimą tvarių pakavimo sprendimų įmonei „Bagfactory“
Susirašinėjimas su sukčiais įmonei kainavo 60 tūkst. eurų: ekspertas paaiškino, kaip nusikaltėliai pergudrauja verslus
„Citadele“: Baltijos šalyse skolinimosi sumos auga, Lietuvoje – sparčiausiai

NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...