Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Baltijos šalių gyventojai prisijaukino vakarietiškas apsipirkimo tradicijas: prekybininkai pastebi, kad Juodojo penktadienio išpardavimų savaitė jau kelintus metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse, stipriai konkuruodama ir su Kalėdinio laikotarpio pardavimais.
Šie metai – ne išimtis: skaičiuojama, kad pardavimai elektroninėse parduotuvėse Juodojo penktadienio savaitę išaugo 2–3 kartus. Pasak „Citadele“ banko mokėjimų sprendimo „Klix“ plėtros vadovo Andriaus Bolšaičio, nors pirmieji Juodojo penktadienio pasiūlymai pasirodo dar lapkričio pradžioje, duomenys rodo, kad pirkėjai aktyviausiai jais naudojasi tikrąją Juodojo penktadienio išpardavimų savaitę.
„Pagal per „Klix“ sistemą atliktų mokėjimų mūsų didžiausių e. komercijos partnerių parduotuvėse duomenis matome, kad tiek pernai, tiek šiemet atsiskaitymai pradeda stipriai augti Juodojo penktadienio savaitės pradžioje. Pavyzdžiui, pernai pardavimo apimtys didžiausios buvo lapkričio 20–27 d., o šiemet – lapkričio 25–gruodžio 2 d. Palyginti su įprastu laikotarpiu, pardavimų apimtys išaugo net 2–3 kartus“, – sako A. Bolšaitis.
Elektroninę parduotuvę Senukai.lt valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ duomenys patvirtina, kad kasmet didžiųjų išpardavimų metu išauga tiek lankytojų, tiek užsakymų skaičius.
Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, šių metų lapkritį–gruodį apie 30 proc. augo buitinės technikos, elektronikos, žaislų, kosmetikos, interjero prekių pardavimai Senukai.lt parduotuvėje. Tai rodo, kad vis daugiau lietuvių atranda elektroninės komercijos privalumus, jie itin vertina greitą ir patogų prekių pristatymo procesą, platų asortimentą.
Anot įmonės atstovų, sėkmingus įmonės rezultatus taip pat lėmė prisitaikymas prie besikeičiančių klientų pirkimo įpročių ir pardavimo kanalų vystymas. Jau dabar didelė klientų dalis apsiperka naudodamiesi Senukai.lt mobiliąja programėle, o kitų metų pradžioje klientai galės atsiskaityti ir naudodamiesi „Apple Pay“ bei „Google Pay“ mokėjimo būdais.
„Klix“ duomenimis, didžiųjų elektroninių prekių pardavėjų duomenys rodo, kad iškart po Juodojo penktadienio pardavimai krenta, prieš pat Kalėdas, kai žmonės greičiausiai ieško paskutinės minutės dovanų – šiek tiek atsigauna, ir vėl nukrenta iškart po Kalėdų.
„Panašu, jog Juodasis penktadienis jau tapo tradicija: gyventojai atpažįsta ir laukia šio reiškinio, iš anksto domisi patrauklesniais pasiūlymais, jo metu pasirūpina ir kalėdinėmis dovanomis. Tikėtina, kad ateityje Juodojo penktadienio išpardavimų mastas augs ir aplenks kalėdinio laikotarpio ne maisto prekių prekybos apimtis“, – sako A. Bolšaitis.
2024 m. lapkritį „Citadele“ banko inicijuotoje gyventojų apklausoje* dalyvavę Lietuvos respondentai nurodė, jog ketina pinigus leisti kelionėms (27 proc.), būsto remontui (23 proc.) ir elektronikai (18 proc.). Latvijoje populiariausių stambių pirkinių trejetuką sudaro būsto remontas (25 proc.), kelionės (22 proc.) ir elektronika (16 proc.), o Estijoje – kelionės (27 proc.), būsto remontas (19 proc.) bei nauji buitiniai prietaisai ir baldai (15 proc.).
* „Citadele“ banko užsakymu reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų lapkritį. Internetinės apklausos būdu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.
Karjera šiuolaikinėje darbo rinkoje: drąsūs pasirinkimai jaunimui kintančiame pasaulyje
Apklausa: Baltijos šalių gyventojai taupo skirtingai – lietuviai rodo didžiausias taupymo pastangas
Mėnuo su naujos kartos kasos aparatais: mitus sklaido reali verslo patirtis
Saugios investicijos neramiu metu: ką pataria ekspertai?
Ugdančios vasaros patirtys: ką jaunimui reikia žinoti apie pirmąjį darbą ar praktiką?
„Citadele“ bankas Baltijos šalių įmonėms skirs iki 138 mln. vertės lengvatinių paskolų
Šiaurės Lietuvoje – išskirtinis AEI projektas: „Citadele“ suteikė 21 mln. eurų finansavimą
Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?
Naujas būdas kaupti ateičiai – uždirbti palūkanas galės ir vaikai
Pietų Ispanijos pakrantė, kurioje saulė šviečia daugiau nei 300 dienų per metus – tai ne tik rojaus kampelis atostogoms, bet...
Jensen Huang, „Nvidia“ generalinis direktorius, pardavė 100 000 akcijų už 14,4 mln. USD pagal savo 865 mln. USD vertės akcijų...
Pasaulyje, kuriame skaitmeninis gyvenimas juda braukimų ir paspaudimų greičiu, vienas Bengalūro startuolis orientuojasi į kažką žmogiškesnio: jūsų balsą. Pristatome „Ringg...
„Meta“ investuoja 14,3 mlrd. USD į „Scale AI“, pritraukdama startuolio generalinį direktorių Alexandr Wang, kad šis padėtų bendrovės dirbtinio intelekto...
Naujuoju daugiau nei 120 technologijų sektoriaus bendrovių vienijančios Lietuvos startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“ valdybos pirmininku išrinktas Mantas Katinas, „Wargaming Vilnius“...
Vasara – ne tik atostogų metas, bet ir iššūkių sezonas darbdaviams. Vieni darbuotojai ilsisi, kiti – priima sprendimus keisti darbą....
Įspūdingos Gizos piramidės, dirbtinės palmės formos salos Dubajuje, 828 metrų aukščio „Burj Khalifa“ dangoraižis – tūkstančius metų pasaulis žavisi inžinerijos...
Kad ir kur dirbtumėte – biure ar namuose – darbo stalas dažnai tampa tarsi magnetas, traukiantis popierius, puodelius, laidus, užrašus...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...