Paskelbta
2 metai prieš-
2022 m. vienos amerikiečių konsultacijų ir tyrimų bendrovės atlikta apklausa parodė, kad tik vienas iš trijų darbuotojų žino, kaip vystyti savo karjerą per artimiausius 5–erius metus. Visgi nemažai ekspertų kalba būtent apie 5–erių metų karjeros planą – darbuotojai raginami sukurti strategiją, kuri numatytų, ką savo karjeroje jie nori pasiekti per artimiausius kelerius metus. Šis laikotarpis esą yra tinkamiausias naujoms žinioms, kompetencijoms įgyti. 5–erių metų – maždaug tiek laiko prireikė ir dabartiniam „Švyturio–Utenos“ gamyklos logistikos vadovui Mantautui Domėnui, kad pakiltų karjeros laiptais. Vyras pripažįsta, kad tokį tikslą jis turėjo nuo pat karjeros pradžios ir aukštesnių pareigų siekė tikslingai.
„Bumerango“ darbuotojo šuolis į viršų
„Jei nepasinaudosi galimybe, ja pasinaudos kas nors kitas. O kada ateis kita galimybė – neaišku“, – savo požiūrį paaiškina Mantautas. Savo karjerą „Švyturio–Utenos“ gamykloje vyras pradėjo nuo transporto koordinatoriaus pareigų, vėliau tapo vyresniuoju transporto koordinatoriumi, tuomet buvo paskirtas į sandėlio pamainos vadovo poziciją, o dabar yra logistikos vadovas.
Tiesa, Mantautą galima įrašyti į „bumerango“ darbuotojų gretas – tai tokie darbuotojai, kurie išeina iš įmonės, tačiau į ją vėl sugrįžta dirbti po kurio laiko. Tokia praktika – ne naujiena visame pasaulyje. Pavyzdžiui, pernai „Harvard Business Review“ žurnalas pranešė, kad kelerių metų tyrimas parodė, jog 28 proc. nusamdytų žmonių iš tikrųjų yra sugrįžtantys darbuotojai, kurie paliko įmones per paskutinių 36 mėnesių laikotarpį.
Dar prieš įsibėgėjant M. Domėno karjerai, vyras buvo nusprendęs grįžti į savo senąjį darbą, tačiau ten neužtruko – „Švyturys–Utenos alus“ jį ir vėl prisiviliojo atgal. Nuo to laiko, jo karjera įgavo dar didesnį pagreitį, mat grįžęs į tą pačią, transporto koordinatoriaus, poziciją vyras gana greitai ėmė kilti laipteliais aukštyn. M. Domėnas pasakoja, kad visuomet tokį tikslą ir turėjo. „Kiekvienas vadovas nori žinoti, koks yra jo komandos lūkestis. Aš visada sakydavau, kad mano tikslas yra pakeisti savo vadovą. Turėjau ambicijų, o savo karjerą projektavau taip: pasisemiu žinių ir judu į priekį“, – pasakoja vyras.
Vakarietiškas požiūris į darbuotoją
Ištarti drąsių žodžių apie vadovo pakeitimą Mantautas nebijojo. Jis sako, kad viskas priklauso nuo santykių su kolegomis, o šioje įmonėje vyraujantį mikroklimatą dabartinis logistikos vadovas giria. „Čia yra vakarietiškas požiūris, darbuotojas – prioritetas. Tikrai galime pasigirti gerais santykiais ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl aš grįžau į šią organizaciją. Mano galva, mikroklimatas čia tikrai geras“, – atskleidžia Mantautas.
Ar tenka kažką paaukoti vardan geresnės pozicijos? Pasak Mantauto, dažniausiai, laiką ir energiją. „Jeigu nori siekti karjeros, bet kokiu atveju, turi papildomai mokytis, įsisavinti informaciją. Gali arba gerti kavą su kolegomis, bičiuliais, arba padirbėti prie kokio nors projekto. Svarbiausi ištekliai – laikas ir energija“, – atvirauja vyras.
Laiko veltui nešvaistė
Mantautas prisimena istoriją, kai atsilaisvinus sandėlio pamainos vadovo pozicijai Utenoje, dalyvavo atrankoje ir ją laimėjo. Maždaug metus laiko jam teko kiekvieną darbo dieną važiuoti iš Vilniaus į Uteną ir atgal. „Pradžioje buvo sudėtinga priprasti prie ilgos kelionės. Darbas buvo pamainomis. Vieną savaitę jis prasidėdavo 6 val. ryto, todėl iš Vilniaus išvažiuodavau prieš 5 val. ryto. Kitą savaitę darbe reikėdavo būti 13:30 val., bet pamaina baigdavosi 23 val. Namo grįždavau tik po vidurnakčio“, – pasakoja vyras. Tiesa, jis greitai rado būdą, kaip gauti naudos iš ilgų kelionių. „Atradau, kaip tą laiką geriau išnaudoti. Organizacija suteikė galimybę naudotis nuotoliniais audio mokymosi kursais. Taip ir leisdavau savo keliones“, – prisimena Mantautas.
Tai, beje, puikus įrodymas, kad šalia noro turėti sėkmingą karjerą, turi eiti ir pastangos. Mantautas pabrėžia, kad jį į priekį veda tobulėjimo siekis, noras sužinoti ir išmokti daugiau bei turėti didesnių atsakomybių, smalsumas bei ambicija labiau prisidėti prie įmonės sau keliamų tikslų.
Apklausa: dauguma lietuvių keliuose susiduria su pavojingais vairuotojais, bet kodėl vis dar juos ignoruoja?
Triguba naujovė už 7,5 mln. eurų: „Green Genius“ pradeda tiekti saulės energiją „Švyturio-Utenos alaus“ daryklai
Sėkmingą karjerą padariusios moters palinkėjimas kitoms: būkite drąsios
„Švyturys–Utenos alus” daryklos elektros tinkle integruotas didžiausias komercinis baterijų energijos kaupiklis Lietuvoje
Ilgametė tradicija tęsiasi: vienuoliktą kartą kviečiama registruotis „Švyturio Klaipėdos ateities stipendijos“ konkursui
Irmantas Utenos darykloje dirba beveik nuo nepriklausomybės atkūrimo: „Žmonės čia įdeda širdį ir sielą“
Ant „Švyturys-Utenos alus“ daryklos stogo – 2,5 MW saulės elektrinė su didžiausiais energijos kaupikliais šalies pramonės įmonėje
Laikas rinktis aukštąsias mokyklas: kurių studentų jau laukia darbdaviai?
„Švyturys-Utenos alus“ skelbia 2023 m. finansinius rezultatus: augo pajamos bei ne alaus kategorijų pardavimai
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...