Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.Lietuva ir Kazachstanas kelia tikslą didinti dvišalės prekybos apimtį, daug glaudžiau bendradarbiaujant transporto ir logistikos srityse, teigia Kazachstane viešintis susisiekimo ministras Marius Skuodis. Almatoje atidarydamas Lietuvos ir Kazachstano verslo forumą, ministras pakvietė Kazachstano verslininkus aktyviau išnaudoti bendradarbiavimo galimybes, taip pat didinti galimybes vežti krovinius geležinkeliais, per Klaipėdos jūrų uostą.
„Tiek Lietuva, tiek Kazachstanas geografiškai yra transporto kryžkelėse, jas būtina įveiklinti ir išnaudoti. Krovinių vežimai kelių, geležinkelių ir jūrų transportu, žaliavų gabenimas iš Kazachstano į Lietuvą, transporto ir logistikos sričių skaitmenizacija, tiesioginiai skrydžiai tarp šalių – tai aktualūs Lietuvos ir Kazachstano dvišalės darbotvarkės klausimai“, – sakė M. Skuodis.
Lietuvos susisiekimo ministras pabrėžė, kad Kazachstanas yra svarbiausias ekonominis Lietuvos partneris Vidurinės Azijos regione. Dvišalės prekybos apimtis nuosekliai auga: 2021 m. prekių apyvarta tarp Lietuvos ir Kazachstano, palyginti su 2020 m., išaugo beveik dvigubai ir sudarė apie 1,5 mlrd. eurų.
Šalims minint diplomatinių santykių užmezgimo 30-metį, matoma dar daug naujo ir neišnaudoto potencialo stiprinti tarpusavio ryšius. Dvišaliame verslo forume Lietuvos ir Kazachstano pramonininkų konfederacijų bei vežėjų asociacijų vadovai pasirašė bendradarbiavimo memorandumus, kuriais numatoma megzti ir stiprinti abipusiai naudingas partnerystes, skatinti bendrų įmonių kūrimąsi, sukurti efektyvų mechanizmą tarpvalstybiniams susitarimams įgyvendinti.
„Kazachstanas pagal prekybą yra tarp dvidešimties svarbiausių Lietuvos prekybos partnerių, tačiau kol kas neišnaudojome visų šios rinkos galimybių. Be to, šis mūsų partneris gali tapti alternatyva tiekimo maršrutams iš Kinijos, būtina stiprinti bendradarbiavimą transporto ir logistikos srityse. Žvelgiant į globalius pokyčius regione, tampa aišku, kad galime tapti svarbia tiekimo grandinės tarp Rytų ir Vakarų dalimi. Džiaugiuosi, kad šio vizito metu būtent išskirtinis dėmesys ir buvo skirtas transporto ir logistikos klausimams bei bendradarbiavimui šiuose sektoriuose“, – sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius.
Susitikimuose su Kazachstano vicepremjeru Romanu Skliaru, pramonės ir infrastruktūros plėtros ministru Kairbeku Uskenbajevu, skaitmeninės plėtros, inovacijų, aviacijos ir kosmoso pramonės ministru Bagdatu Mussinu, Kazachstano geležinkelių valdybos pirmininku Nurlanu Sauranbajevu ir kitais aukštais šalies pareigūnais ministras M. Skuodis vizito metu Kazachstane aptarė abiejų šalių ekonominio bendradarbiavimo stiprinimo klausimus.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Egidijaus Lazausko, įmonė toliau diversifikuoja veiklą ir aktyviai ieško naujų jos krypčių. Plečiama veikla į Vakarus ir mezgami nauji ryšiai.
„Žengiame dar vieną žingsnį ieškodami naujų rinkų – su partneriais Kazachstane kalbamės apie tarptautinio geležinkelių koridoriaus iš Kazachstano į Lietuvą bei Klaipėdos jūrų uostą sukūrimą. Tai atvertų naujas galimybes šalies ir tarptautiniams verslams“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ vadovas E. Lazauskas.
Be to, naujas perspektyvas atveria per Kauną iki Palemono nutiesta europinės vėžės „Rail Balticos“ geležinkelio linija, leidžianti tiesiogiai pasiekti Europos krovinių rinką. Jau dabar yra galimybė teikti reguliarias intermodalinio krovinių vežimo iš Lietuvos į Beniliukso šalis ir Šiaurės Vakarų Vokietiją paslaugas.
„Rail Balticos“ linija taip pat sukuria papildomą jungtį tarp Klaipėdos uosto ir transkaspijos koridoriaus, kurio plėtra įgalina naujas transportavimo iš Vidurinės Azijos regiono alternatyvas. Efektyvus šio koridoriaus sujungimas su Baltijos jūros regionu – vienas naujų Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimo prioritetų.
Didindama Klaipėdos uosto konkurencingumą Baltijos jūros regione, Lietuva planuoja ilgalaikes investicijas į Klaipėdos uosto plėtrą: laivybos kanalo gilinimą iki 17,5 m. ir platinimą bei teritorijos pietinėje uosto dalyje plėtrą.
„Klaipėdos uostui prekybiniai ryšiai yra svarbūs su kiekviena šalimi. Nuolat dirbame, kad išplėstume prekybos partnerių ratą ir stiprintume bendradarbiavimą su jau esamais partneriais. Su Kazachstanu bendradarbiavimas jūrinio transporto srityje vyksta, tačiau mūsų tikslas yra didinti esamus krovinių srautus iš ar į Kazachstaną.
Lietuva turi užtektinai pajėgumų, kad galėtų užtikrinti sklandų Kazachstano krovinių tranzitą per Lietuvą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
M. Skuodis birželio 14–17 dienomis lankosi Kazachstane kartu su Klaipėdos jūrų uosto, „Lietuvos geležinkelių“, šalies vežėjų asociacijos „Linava“ ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovais.
„Oro navigacija“ pristatė 2,5 mln. Eur kainavusią bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą
Artėja didžiausias Baltijos šalių transporto ir logistikos renginys: šiais metais dėmesys skiriamas verslo atsparumui ir kariniam mobilumui
Šiandien startuoja Europos judumo savaitė: darniai judėti kviečiama visa Lietuva
Reguliarūs skrydžiai sujungs Vilnių su dar vienu Vokietijos miestu – Diuseldorfu
Pagal naują skrydžių skatinimo modelį vyks dar du maršrutai: reguliarūs skrydžiai jungs Vilnių su Lisabona ir Hamburgu
Vilniaus oro uoste skrydžius pradės nauja oro bendrovė: „flydubai“ reguliariais skrydžiais jungs Vilnių ir Dubajų
Kaip keisis Lietuvos aviacija iki 2052-ųjų: Lietuvos oro uostai pristato ilgalaikį tinklo plėtros planą
Vilniaus oro uoste baigtas svarbus naujo išvykimo terminalo statybos etapas – prasidės technologijų diegimas
Europos Komisija „Rail Baltica“ projektui Lietuvoje įgyvendinti skyrė 394 mln. eurų
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...