Paskelbta
2 metai prieš-
By
Raminta V.Marketingo vadovas – bene „karščiausia“ pozicija įmonėje. Šis žmogus tiesiogiai atsakingas už produkto žinomumą, jo sėkmę ir finansinius rezultatus, todėl nieko keista, kad verslui susidūrus su sunkumais, jam tenka didžiausia atsakomybė.
Užsienio įmonėse jau seniai sutinkama praktika, kai aukščiausio lygio pozicija dalinasi du vadovai. Pavyzdžiui, „Netflix“, „Salesforce“, „Oracle“ įmonėse buvo taikomas co-CEO modelis, kuomet įmonė turi du vadovus. Tiesiausias kelias į el. pirkėjų širdis – per efektyvią rinkodarą? 5 CMO patarimai norintiems parduoti ne tik per Juodąjį penktadienį
Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ vienas iš retų tokio modelio pavyzdžių Lietuvos verslo sektoriuje. Čia darbuojasi du marketingo vadovai, besidalinantys co-CMO (Chief Marketing Officer) role: Lina Kasiliauskienė ir Mantas Ribelis.
2018 m. savo veiklą pradėjusi automobilių istorijos patikros platforma pradžioje buvo tik nedidelis startuolis, tačiau įmonei ėmus sparčiai augti, tuo pačiu ženkliai išaugo ir jos marketingo komandos dydis. Šiuo metu įmonėje veikia jau daugiau nei 10 skirtingų marketingo krypčių komandų. Visos kryptys dengiamos įmonės „viduje“, su minimalia išorinių partnerių pagalba.
„Dviejų CMO poreikis gimė iš poreikio suvaldyti platų rinkodaros spektrą: klasikinį kūrybinį marketingą, viešuosius ryšius bei visus skaitmeninius performance ir prekės ženklo įvaizdžio kanalus. Ir, žinoma, sukurti šių krypčių tarpusavio sąveiką“, – apie įmonės sprendimą turėti du CMO pasakojo „carVertical“ vadovas Rokas Medonis.
Pirmoji CMO Lina Kasiliauskienė užaugo įmonės viduje. Jos užduotis buvo izoliuotai dirbančias marketingo komandas įgalinti ir transformuoti iš uždarai veikiančių komandų į kasdienį bendradarbiavimą. Marketingo komandoms toliau augant ir prie įmonės prisijungus marketingo profesionalui M. Ribeliui įmonėje atsirado dar viena CMO pozicija. Kada atsirado dirbtinis intelektas ir kuo jis naudingas?
Pasak L. Kasiliauskienės, atsakomybių pasidalijimas su naujuoju kolega dėl skirtingų jų kompetencijų ir patirties marketingo srityje įvyko labai natūraliai. „Augant kompanijai buvo svarbu užtikrinti sklandų skirtingų marketingo komandų bendradarbiavimą. Aš prisiėmiau atsakomybę už komandų įgalinimą, darbdavio įvaizdžio formavimą, įvaizdines ir ilgalaikes kampanijas. Mantas į savo rankas pasiėmė skaitmeninio marketingo dalį. Tačiau net ir pasiskirsčius sferas, nuolat tariamės ir konsultuojamės tarpusavyje, siekdami priimti geriausius sprendimus įmonei“, – sako L. Kasiliauskienė.
Anot M. Ribelio, pirmą kartą apie co-CMO poziciją jis sužinojo tik gavęs pasiūlymą prisijungti prie „carVertical“. Tuomet jam kilo tik vienas nuogąstavimas – kaip jie pasidalins šia pozicija ir kaip tai veiks?
„Dabar būtų sunku įsivaizduoti, kaip prekės ženklas, turintis daugiau nei 50 marketingo profesionalų, galėtų dirbti tik su vienu marketingo vadovu. Lūkesčiai keliami vienam CMO dažnai yra tiesiog per dideli ir neįmanomi. Jiems tenka suvaldyti per platų spektrą skirtingų kompetencijų, turbūt dėl to ši pozicija, pasak įvairių tyrimų, yra labiausiai keičiama ir žmonės joje ilgai neužsibūna“, – savo įžvalgomis dalinosi M. Ribelis. „carVertical“ – „Financial Times“ greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše
Pasak pašnekovo, co-CMO pozicija – tai ego, komunikacijos, pasitikėjimo bei bendradarbiavimo išbandymas.
„Kaip vienas žmogus gali žinoti viską apie marketingą? Tiesioginius pardavimus ir prekės ženklo vystymą? Kūrybą ir procesus? Inovacijas ir vadybą? Ogi niekaip. Čia ir ateina metas nusimesti savo ego ir daryti tai, ką moki geriausiai, kartu spręsti problemas bei iššūkius“, – sako M. Ribelis.
L. Kasiliauskienės teigimu, dviejų marketingo vadovų praktiką ji rekomenduotų visoms greitai augančioms tarptautinėms įmonėms, turinčioms didesnę marketingo komandą, kuri didžiąją dalį marketingo veiksmų planuoja bei atlieka pati. Tai ne tik padeda pagerinti darbo rezultatus, bet ir padidina visų procesų efektyvumą. Kada atsirado dirbtinis intelektas?
Tiek M. Ribelis, tiek L. Kasiliauskienė sutinka, norint kad co-CMO modelis veiktų sklandžiai turi atitikti daug kintamųjų – įmonės struktūra, dydis, kultūra, produkto ar paslaugos tipas. Įmonė pati sau turi atsakyti į klausimą, ar jai vis dar užtenka vieno marketingo vadovo ir ar jis tikrai gali pilnai padengti visas įmonės tikslams pasiekti reikalingas marketingo kryptis.
„Gali kilti klausimas – o kodėl reikia dviejų CMO? Kodėl nepasamdžius online pardavimų vadovo, jei CMO yra orientuotas į prekės ženklo kūrimą ir komunikaciją, ar atvirkščiai? Tokiu būdu kentės arba pardavimai, arba brandingas, nes kažkuri iš šių sričių negaus pakankamai resursų ir dėmesio. Tik turint lygiaverčius šių kelių pagrindinių krypčių vadovus, kurie dirba glaudžiai kartu ir racionaliai dėlioja įmonės resursus, galima augti greičiau bei tvariau“, – sako M. Ribelis.
2023 m. „carVertical“ pateko į „Financial Times“ sudaromą 1000 sparčiausiai augančių Europos įmonių sąrašą, kas tik dar kartą patvirtina, jog įmonės pasirinkta strategija neša vaisius.
„Abu puikiai suprantame, kad dirbame ir siekiame ne asmeninių rezultatų, o bendro tikslo. Manto pasiekimai yra ir mano pasiekimai. Nesėkmės taip pat. Ir atvirkščiai“, – apibendrina L. Kasiliauskienė. Startuoliai Vilniuje
AIS pradeda 1 mlrd. eurų vertės debesų kompiuterijos paslaugą Tailande
Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu
Naujas startas po 50-ies: kodėl geriausias laikas pradėti verslą yra dabar?
Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas: dalis vairuotojų nebegalės naudotis savo automobiliais, tačiau ką jiems daryti – vis dar neaišku
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
„Telia“ siūlo naują privalumą: „Netflix“ jau įtrauktas į paslaugas
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Džiaugiamės galėdami pranešti, kad AMLYZE laimėjo Geriausio verslo modelio apdovanojimą Centrinės Europos startuolių pristatymo konkurso finale, vykusiame per „Mastercard Fintech...
Pietų Ispanijos pakrantė, kurioje saulė šviečia daugiau nei 300 dienų per metus – tai ne tik rojaus kampelis atostogoms, bet...
Jensen Huang, „Nvidia“ generalinis direktorius, pardavė 100 000 akcijų už 14,4 mln. USD pagal savo 865 mln. USD vertės akcijų...
Pasaulyje, kuriame skaitmeninis gyvenimas juda braukimų ir paspaudimų greičiu, vienas Bengalūro startuolis orientuojasi į kažką žmogiškesnio: jūsų balsą. Pristatome „Ringg...
„Meta“ investuoja 14,3 mlrd. USD į „Scale AI“, pritraukdama startuolio generalinį direktorių Alexandr Wang, kad šis padėtų bendrovės dirbtinio intelekto...
Vasara – ne tik atostogų metas, bet ir iššūkių sezonas darbdaviams. Vieni darbuotojai ilsisi, kiti – priima sprendimus keisti darbą....
Įspūdingos Gizos piramidės, dirbtinės palmės formos salos Dubajuje, 828 metrų aukščio „Burj Khalifa“ dangoraižis – tūkstančius metų pasaulis žavisi inžinerijos...
Kad ir kur dirbtumėte – biure ar namuose – darbo stalas dažnai tampa tarsi magnetas, traukiantis popierius, puodelius, laidus, užrašus...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...