Paskelbta
2 metai prieš-
Suvalkiečiai nuo seno vadinami taupiausiais – šia tema iš lūpų į lūpas perduodamas ne vienas anekdotas. Patys suvalkiečiai dažnai taip pat besišypsodami patikslina, kad jie ne taupūs, o veikiau praktiški. Tačiau kaip yra iš tiesų? „Lidl Lietuva“ užsakymu 2024 metų pradžioje tyrimų bendrovės „Norstat“ atliktas reprezentatyvus tyrimas atskleidė netikėtus taupymo skirtumus tarp miestų ir etnografinių grupių. Pasirodo, suvalkiečiai savęs nebelaiko taupiausiais – tą patvirtina ir jų išlaidos maistui.
Tautosakininkų teigimu, suvalkietis yra dažniausiai anekdotuose minimas Lietuvos etnografinių regionų atstovas. Manoma, kad dažniausiai apie suvalkiečių taupumą juokaujama dėl to, kad Suvalkijos regione, lyginant su likusia šalimi, greičiau vyko pažanga: anksčiau panaikinta baudžiava, įvykdytos žemės reformos, leidusios pakilti vietinių gyventojų materialinei gerovei. Būtent materialinės gerovės užtikrinimas, siekis uždirbti didesnį pelną ir patirti kuo mažesnius nuostolius – pagrindiniai anekdotuose vaizduojamo suvalkiečio tikslai.
„Tačiau realybė ir mitai dėl suvalkiečių taupumo skiriasi. Tyrimo metu paaiškėjo, kad labiausiai taupiais save laiko aukštaičiai, kiek mažiau žemaičiai, o mažiausiai taupo dzūkai“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Dzūkai sutaupo netaupydami
Save taupiais vadina 71,8 proc. aukštaičių, 70,9 proc. žemaičių, 69,4 proc. suvalkiečių ir 57,1 proc. dzūkų. Netaupiais atitinkamai daugiausiai save vadina dzūkai – net 22,9 proc. šios etnografinės grupės atstovų.
„Nors dzūkai ir laiko save mažiausiai taupiais, maistui jie išleidžia mažiau nei kitos etnografinės grupės – apie 76,36 Eur per savaitę. Už juos šiek tiek daugiau per savaitę maistui skiria žemaičiai (77,27 Eur), suvalkiečiai (80,20 Eur), aukštaičiai (94,46 Eur)“, – pastebi A. Bubnelis.
Iš didžiųjų miestų mažiausiai pinigų per savaitę maistui skiria šiauliečiai (76,9 Eur), daugiausiai – Vilniaus (99,5 Eur) gyventojai. Mažiau pinigų maistui nei vilniečiai, bet daugiau nei kitų didžiųjų miestų gyventojai skiria pirkėjai, gyvenantys miesteliuose ar kaimo vietovėse (95,7 Eur).
Sutaupyti maisto produktams – įmanoma

„Lidl“ prekybos tinkle apsiperkantys pirkėjai dažniau nei kituose prekybos tinkluose prekes įsigyjantys asmenys mėnesio pabaigoje sutaupo tiek, kiek planuota. Taip teigė 52,8 proc. apklaustųjų.
„Didžiąją dalį „Lidl“ asortimento sudaro produktai su privačių prekės ženklų etiketėmis. Tokie gaminiai įprastai pigesni už žinomų prekių ženklų produktus, nes jiems nereikalingos išlaidos rinkodarai. Tuo pačiu tai yra draugiškesnis piniginei, kokybiškas ir tvaresnis pasirinkimas. Itin atidžiai kontroliuojame gamybos procesus, nuolat keliame vis aukštesnius reikalavimus žaliavų kokybei, jų tvarumui, gaminių sudėčiai“, – priduria A. Bubnelis.
Pasak jo, sutaupyti padeda ir retesni, bet gausesni apsipirkimai, savaitės maisto meniu suplanavimas, pirkinių sąrašo sudarymas, naudojimasis parduotuvės akcijomis, gausiau įsigytų produktų užšaldymas ateičiai ir pan.
Donata Drakšė tapo „Luminor” rinkodaros vadove Baltijos šalims
Atraskite Ameriką savo virtuvėje: pigios ir gardžios amerikietiškų patiekalų idėjos
Vokiečių kalbos savaitės proga „Lidl“ primena: siekiant karjeros – kelias kalbas mokėti verta
Gyventi sveikiau gali padėti ir darbdavys: kaip „Lidl“ rūpinasi savo komandos narių fizine ir emocine sveikata?
Uoga, kuri nustebins: trys socialinių tinklų įkvėpti receptai su vynuogėmis
„Lidl“ tęsia plėtrą: kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Vilniuje
Rugsėjo 1-osios proga „Lidl Lietuva“ darbuotojų vaikams – dovanų rinkiniai naujiems mokslo metams
Naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – realūs rezultatai: per metus pareigose pakilo beveik 40 proc. „Lidl“ parduotuvės darbuotojų
Mokslo metams artėjant: sveikatai palankesnės priešpiečių dėžutės paslaptys – nuo greitų užkandžių iki subalansuotų pietų

NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...