Paskelbta
1 metai prieš-
Pagrindinis šalies oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ pristatė bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą, kuri leis šiuos dronus integruoti į bendrą Lietuvos oro eismo valdymą. Greitai tiek dronų pilotai, tiek kiti gyventojai prie šios sistemos galės prisijungti per mobiliąją programėlę – per ją bus teikiamos bendros informacijos, skrydžių patvirtinimo, eismo informacijos ir kitos paslaugos.
Europos Sąjunga vysto „U-Space“ sistemą, skirtą bepiločių orlaivių integravimui į oro erdvę. Kiekviena Bendrijos narė nustato dronų skrydžių zonas, o taip pat ribojimo ar draudimo erdves, kad skrydžiai nekeltų grėsmės saugai, privatumui, saugumui ar aplinkai.
Bepiločių orlaivių eismas tampa vis intensyvesnis. Dronai vis plačiau naudojami ne tik laisvalaikiui, pramogoms, bet ir komercinei veiklai, taip pat viešosioms paslaugoms, žemės ūkyje ir kitur.
Tad natūralu, kad jiems turime sudaryti kuo palankesnes sąlygas, kartu užtikrinant eismo saugą – tai bendras tiek gyventojų, tiek dronų savininkų, tiek valstybės interesas. Svarbu, kad sistema būtų paprasta naudotis dronų eismo dalyviams bei prieinama kiekvienam gyventojui“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pernai „Oro navigacija“ pasirašė 2,5 mln. Eur sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“ – kartu su ja ir buvo įdiegta „U-Space“ paslaugų sistema Lietuvoje.
„Eismo dalyvių oro erdvėje tik daugėja – šalia mums įprastos civilinės aviacijos, mažųjų orlaivių ar karšto oro balionų, prisideda ir bepiločiai orlaiviai. Pradėjus naudoti šią sistemą, gerokai palengvės dronų eismo valdymas, kartu bus standartizuoti procesai, todėl tiek operatoriai, tiek atsakingos institucijos greičiau gaus skrydžiams reikalingą informaciją. Tai mažins su bepiločiais susijusias rizikas gyventojams, institucijoms bei verslams ir užtikrins sklandesnes operacijas“ – kalbėjo „Oro navigacija“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.
Kaip ir planuota, sistema buvo įdiegta ir testuojama šią vasarą, o šiuo metu Transporto kompetencijų agentūra atlieka jos sertifikavimą. Programėlę bus galima atsisiųsti jau kitų metų pradžioje. Jos pagalba dronų operatoriai galės prisijungti prie bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemos ir gauti aktualią informaciją apie oro erdvės apribojimus, meteorologines sąlygas, kitų skrydžių planus bei operatyvius saugumo įspėjimus. Taip pat jie galės formuoti bei pateikti skrydžių planus ir realiu laiko gauti skrydžių patvirtinimus.

Programėle laisvai galės naudotis ne tik dronų pilotai, bet ir visi kiti gyventojai – telefonuose jie realiu laiku galės matyti bendrąją skrydžių informaciją, panašiai kaip skrydžių stebėjimo programose „Flightradar24“ ir kt.
Lietuva žengia į ateitį: gautas sertifikatas atveria kelią sklandžiam bepiločių eismui
Artėja didžiausias Baltijos šalių transporto ir logistikos renginys: šiais metais dėmesys skiriamas verslo atsparumui ir kariniam mobilumui
Šiandien startuoja Europos judumo savaitė: darniai judėti kviečiama visa Lietuva
Reguliarūs skrydžiai sujungs Vilnių su dar vienu Vokietijos miestu – Diuseldorfu
„Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
Lietuvos oro erdvė bus stebima dar atidžiau: „Oro navigacija“ pradeda 3,6 mln. eurų projektą
Pagal naują skrydžių skatinimo modelį vyks dar du maršrutai: reguliarūs skrydžiai jungs Vilnių su Lisabona ir Hamburgu
Vilniaus oro uoste skrydžius pradės nauja oro bendrovė: „flydubai“ reguliariais skrydžiais jungs Vilnių ir Dubajų
Kaip keisis Lietuvos aviacija iki 2052-ųjų: Lietuvos oro uostai pristato ilgalaikį tinklo plėtros planą

Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
Būsto kreditavimo apimtys Lietuvoje šiemet išaugo – vien SEB banke per tris šių metų ketvirčius išduotų būsto paskolų suma buvo...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...
