Paskelbta
2 metai prieš-
Artėjant šventėms, lietuviai, latviai ir estai aktyviai apsipirkinėja internete – tarptautinė siuntų bendrovė „Venipak“ lapkritį Baltijos šalyse fiksavo siuntų rekordą pristatydama virš milijono siuntų. Gausiausiai pirko lietuviai ir estai, o vis daugiau pirkėjų šiemet rinkosi siuntos pristatymą paštomatu.
Beveik penktadaliu didesnis siuntų skaičius
„Venipak“ logistikos vadovas Karolis Kanapinskas pastebi, kad Baltijos šalyse apsipirkinėjimo internetu įpročiai yra gana panašūs – remiantis spalio mėnesį atlikto KOG instituto tyrimo duomenimis, internetu kas 3–4 savaites apsiperka daugiau nei penktadalis lietuvių, latvių ir estų.
Jis atkreipia dėmesį ir į tai, kad siuntų skaičius per didžiųjų išpardavimų savaitę Baltijos šalyse, lyginant su paprastos dienos vidurkiu, šiemet buvo 19 proc. didesnis nei pernai.
„Pristatydami virš milijono siuntų, lapkritį Baltijos šalyse pasiekėme rekordą. Lietuvoje siuntų skaičius per didžiųjų išpardavimų savaitę buvo ketvirtadaliu didesnis nei pernai, Estijoje – penktadaliu, o Latvijoje tendencijos išliko panašios“, – pastebi K. Kanapinskas.
Aktyviausiai pirko estai, pasyviausiai – latviai
Pasak K. Kanapinsko, kasmet stebima tendencija, jog metų pabaigoje pirkimas internete suintensyvėja – žmonės nori pasirūpinti dovanomis iš anksto, o el. parduotuvių gausa suteikia galimybę greitai ir patogiai apsipirkti neišeinant iš namų.
„Mūsų duomenys rodo, jog metų pabaigos išpardavimams pasibaigus, per pirmas tris kitos savaitės dienas, lyginant su įprastomis dienomis, siuntų kiekis bendrai visose Baltijos šalyse buvo ketvirtadaliu didesnis nei tuo pačiu laikotarpiu pernai“, – sako K. Kanapinskas.
Siuntų kiekis Estijoje, vertinant savaitės po Juodojo penktadienio laikotarpį, augo 36 proc. lyginant su 2022-aisiais. Mažai atsilieka ir Lietuva – čia siuntų kiekis augo 30 proc. Tuo tarpu Latvijoje, didiesiems išpardavimams praūžus, siuntų kiekis ūgtelėjo keletu proc.
Anot K. Kanapinsko, bene užimčiausia diena Estijos ir Lietuvos el. prekybininkams šiemet buvo po kibernetinio pirmadienio (angl. Cyber Monday) sekęs antradienis.
Populiarėja siuntų pristatymas į paštomatus
Anot K. Kanapinsko, vis daugiau pirkėjų renkasi siuntas atsiimti paštomate. „Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, matome, kad pristatymo į namus paslaugos populiarumas krito 5 proc., o pristatymas į paštomatus tiek pat paaugo. Besiformuojantis įprotis siuntą atsiimti paštomatuose rodo dar vieną rinkos brandos etapą. Jų tinklai plečiasi, tobulėja technologijos, be to, klientai supranta, kad toks atsiėmimo būdas yra ne tik patogus, nevaržantis kliento laike, bet ir draugiškesnis aplinkai“, – atkreipia dėmesį K. Kanapinskas.
Jis pastebi, kad per pastaruosius tris mėnesius Lietuvoje naudojimasis paštomatais augo 19 proc. „Venipak“ paštomatus, remiantis KOG tyrimu, dažnas pirkėjas renkasi dėl patogios lokacijos, pristatymo greičio, plataus paštomatų tinklo ir galimybės patogiai atsiimti siuntinį bekontakčiu būdu – tiesiog nuskenavus QR kodą.
K. Kanapinskas taip pat atkreipia dėmesį, kad šventėms artėjant rekomenduotina kalėdinėmis dovanomis pasirūpinti iš anksto, nelaukiant paskutinės minutės. „Jeigu taip nutiko, reiktų atsižvelgti į prekybininkų arba siuntų bendrovės skelbiamus vėliausius terminus. Svarbu suprasti ir tai, kad sklandus pristatymas priklauso ne tik nuo siuntų bendrovės veiklos – svarbus ir įmonių, iš kurių perkama, vaidmuo, kada siunta bus paruošta ir perduota kurjeriui, ir, žinoma, pirkėjo planavimas.“
Visas iki gruodžio 21 d. perduotas siuntas Baltijos šalyse „Venipak“ pristatys dar iki Kalėdų.
Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?
Psichologas: klientų aptarnavimo specialistas – ne emocijų šiukšliadėžė ir ne asmeninis psichologas
Dirbtinis intelektas aptarnavimo srityje: kas stabdo proveržį ir kada jis įvyks?
Ar tikrai klientas visada teisus? Elgesys, dėl kurio kenčia aptarnaujantis personalas
2025-ųjų pirkėjų horoskopas: ar tavo Zodiako ženklas praturtės, ar teks skaičiuoti centus?
Švenčių užkulisiai aptarnavimo sektoriuje: kodėl svarbu nepamiršti empatijos?
Ramiai laukti Kalėdų, o ne siuntų: papasakojo, ką daryti, kad visos dovanos atkeliautų laiku
Didieji metų išpardavimai: atskleidė internete apsiperkančių lietuvių, latvių ir estų įpročius bei Baltijos regiono ypatybes Europos kontekste
Ekspertai: išlaikyti darbuotojus klientų aptarnavimo srityje tampa vis sunkiau

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...