Sekite naujienas

Verslas

Prekės ženklo žinomumas: tai ką turi žinoti kiekvieno verslo atstovas

L

Paskelbta

-

Ne paslaptis, jog vartotojų dėmesio išlaikymo trukmė tik trumpėja, o turinio kiekis žaibišku greičiu auga, skatindamas vartotoją tapti vis išrankesniu. Kasdien susiduriame su tūkstančiais vizualinių ir tekstinių žinučių – nuo socialinių tinklų įrašų iki reklamjuosčių, pranešimų naujienlaiškiuose ar net QR kodų gatvių afišose. Šiandien klientas vos per kelias sekundes, o dažnai ir greičiau, nusprendžia, ar verta atkreipti dėmesį, pasidomėti, ar tiesiog keliauti toliau.

Reklama

Žinomumas 2025-aisiais tampa daugiasluoksnis reiškinys, apimantis ne tik komunikacijos pasiekiamumą, bet ir ryšio gilumą. Prekės ženklai, kurie sugeba išgryninti savo esmę ir nuosekliai ją perteikti įvairiuose kanaluose, turi didesnę galimybę ne tik būti matomi, bet ir tapti prasminga vartotojo kasdienybės dalimi.

Prekės ženklo žinomumas, kur kas daugiau nei vien logotipas

Anot „Stage it“ kūrybinės agentūros vadovės Agnės Juškėnaitės, vartotojai vis dažniau kelia klausimą – kuo šiandien iš tiesų galima pasitikėti? Šiandien žinomumas, tai ne vien matomumas. Tai ir pasitikėjimo kūrimas, aiškiai komunikuojamos vertybės bei gebėjimas užmegzti prasmingą, autentišką ryšį su auditorija.


„Apgalvotas vizualinis identitetas yra būtinas kiekvienam ambicingam prekės ženklui, tačiau vien jo nepakanka kuriant žinomumą, klientų pasitikėjimą ir lojalumą. Viena svarbiausių savybių, kurią privalo turėti sėkmingas prekės ženklas, yra gebėjimas išlaikyti nuoseklų naratyvą visose savo veiklos srityse. Prekės ženklo strategija – tai tarsi psichologinis žaidimas, kuriame kiekviena detalė svarbi, bet nė viena nėra vienintelė visą lemianti. Joks prekės ženklas netapo sėkmingu vien dėl logotipo, tačiau nėra nė vieno sėkmingo, kuris tokio neturėtų“, – sako „Stage it“ vadovė.

Klientų patirtis – žinomumo ir reputacijos pamatas

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „Raibec“ vadovas Remigijus Kuliešius sako, jog didelė prekės ženklo žinomumo sėkmės dalis visuomet priklauso nuo klientų. Būtent jie gali prisidėti prie žinomumo auginimo – arba, priešingai, jam pakenkti – dalindamiesi savo patirtimi bei atsiliepimais. Klientų reakcijos, komentarai ir rekomendacijos formuoja tai, kaip prekės ženklas yra suvokiamas rinkoje, ir tiesiogiai veikia jo reputaciją.

„Nesunku pastebėti, kad vis daugiau verslų į savo komunikaciją įtraukia teigiamus klientų atsiliepimus. Tai padeda ne tik auginti pardavimus, bet ir stiprina teigiamą įvaizdį, bei reputaciją. Kliento patirtis yra svarbi kiekvienam verslui, o jos kokybė tiesiogiai susijusi su prekės ženklo žinomumu ir jo augimu“, – teigia R. Kuliešius.

Pasak jo, žinomi prekės ženklai nebūtinai yra tie, kurie daugiausia investuoja į reklamą – dažnai tai tie, kurie sugeba užtikrinti išskirtinę vartotojo patirtį. Kai klientai tampa natūraliais ženklo ambasadoriais, dalijasi rekomendacijomis ar palankiomis patirtimis, jie kuria autentišką ryšį tarp prekės ženklo ir naujų potencialių vartotojų. Tokia organiška žinomumo forma yra ne tik efektyvi, bet ir ilgalaikė – nes ji pagrįsta pasitikėjimu, o ne vien tik reklama.

Reklama

Dažniausios klaidos kuriant prekės ženklo žinomumo strategiją

Kalbant apie prekės ženklo žinomumo didinimą, „Raibec“ vadovas teigia, jog viena iš pagrindinių klaidų, kurią šioje srityje vis kartoja verslai, tai neteisingas priemonių žinomumui didinti pasirinkimas. Daugelis neinvestuoja į žinomumo kampanijas, o ieško tik tiesioginių pardavimų kanalų, tikėdamiesi greito rezultato. Tačiau dažnai pamirštama, kad būtent investicijos į skaitmenines reklamos kampanijas, orientuotas į prekės ženklo žinomumą (angl. Brand Awareness), ilgainiui tampa tvirtu pamatu ir pardavimų augimui. Kai prekės ženklas tampa atpažįstamas ir artimas vartotojui, pirkimo sprendimai priimami greičiau ir dažniau. Pasak Kuliešiaus, svarbiausia yra atrasti savo kelią – kaip tą žinomumą auginti strategiškai ir tikslingai. SEO paslaugos jūsų sėkmingam verslui

Kita klaida, su kuria dažnai susiduria jauni verslai – neteisingas išskirtinumo supratimas. Daugelis įsivaizduoja, kad sėkmingas prekės ženklas turi būti ypatingas, naujas ar dar nematytas. Tačiau norint būti pastebėtam ir įsimintam informacinio triukšmo eroje, svarbiausia yra labai aiškiai žinoti, kas esate, kodėl egzistuojate ir ką komunikuojate. Tvarus žinomumas kuriamas ne bandant nustebinti, o nuosekliai įsitvirtinant vartotojui aktualių asociacijų lauke.

Dar viena dažnai pasitaikanti klaida – neaiškiai apibrėžta prekės ženklo esmė, tiksli auditorija ir konkurencinis kontekstas. Pasak Agnės, verslininkai dažnai kreipiasi su klausimu: „Ką komunikuoti, kad būtume pastebėti?“ Tačiau atsakymas į šį klausimą atsiranda ne turinio ar platformų parinkimo etape – jis slypi daug giliau. Kai kartu su klientais išgryninama strateginė sistema, dažnai atsiskleidžia, kad komunikacijos problemos sprendimai kyla iš pačių prekės ženklo pamatų.

Veiksmingiausios priemonės prekės ženklo žinomumo didinimui – tos, kurias galime išmatuoti

Prekės ženklo žinomumo augimas neturi būti abstraktus ar paremtas vien tik kūrybiniais sprendimais – šiuolaikinėje rinkodaroje efektyviausios priemonės yra tos, kurias galime aiškiai išmatuoti. Tik stebėdami realius rodiklius – tokius kaip pasiekiamumo augimas, reklamos dažnis, prekės ženklo paieškų kiekis „Google“, socialinių tinklų įsitraukimo lygis ar tiesioginių svetainės apsilankymų skaičius – galime objektyviai vertinti, ar kampanijos veikia. Vilniaus žinomumas Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje pastebimai išaugo

„Nors prekės ženklo žinomumą mes dažnai siejame su emocijomis, vartotojų atsiliepimais ar psichologiniu santykiu su auditorija, vis dėlto tai yra rodikliais pamatuojamas rezultatas. Kuo anksčiau verslai tai supranta, tuo tikslingiau gali paskirstyti savo biudžetą. Efektyviausia skaitmeninė kampanija bus ta, kurios poveikį galime įrodyti skaičiais“, – teigia R. Kuliešius.

Kuliešius prideda, jog toks požiūris leidžia ne tik išvengti spėlionių, bet ir laiku koreguoti strategiją, remiantis realiu vartotojų elgesiu. Ilgainiui tai padeda sukurti tvarų ir nuoseklų prekės ženklo augimą, paremtą ne tik kūrybiškumu, bet ir aiškia duomenų analize. Duomenys tampa ne tik vertinimo priemone, bet ir sprendimų pagrindu – jie padeda suprasti, kas iš tikrųjų veikia, kokios auditorijos reaguoja į jūsų žinutes, ir kur verta skirti savo resursus. B2B skaitmeninė reklama

Autentiškos partnerystės stiprina prekės ženklo žinomumą ir reputaciją

Anot Agnės Juškėnaitės, vienas iš aktualių šiandienos įrankių žinomumui didinti vis dar išlieka bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais. Tinkamai pasirinkti turinio kūrėjai tampa prekės ženklo bendrakūriais – jie padeda ne tik pasiekti auditoriją, bet ir perteikti tai, kokias vertybes atstovaujate, kokį požiūrį nešate į rinką ir kuo tikite. Vasaros šventę perkėlė į didžiausią Lietuvos festivalį

Tokios partnerystės turi būti apgalvotos – svarbu ne sekėjų skaičius, o tai, ką tas žmogus komunikuoja apie pasaulį tada, kai apie jus dar nekalbama. Todėl renkantis nuomonės formuotojus ar ambasadorius būtina žiūrėti giliau nei į skaičius – svarbu suprasti, kokį kontekstą jie kuria savo auditorijoje ir ar tai dera su jūsų prekės ženklo tapatybe. Tik tuomet tokios partnerystės tampa ne vienkartiniais matomumo pliūpsniais, o ilgalaikio pasitikėjimo ir emocinio ryšio formavimo priemonėmis, kurios prisideda prie tvaraus ir vertę kuriančio žinomumo augimo.

Reklama – kas tai?

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Verslas19 val prieš

Kaip išnaudoti influencerių rinkodarą „Black Friday“ laikotarpiu?

Per pastaruosius metus influencerių rinkodara iš paprasto turinio kūrimo tapo vienu efektyviausių būdų pasiekti auditoriją. Tačiau „Black Friday“ laikotarpiu ši komunikacijos priemonė įgauna visai kitą prasmę. Tai...

Verslas23 val prieš

Į Lietuvą žengia naujas viešbučių rinkos žaidėjas: Estijos „Legend Hotels“ – naujasis viešbučio „Novotel Vilnius Centre“ operatorius

Estijoje įsikūrusi tarptautinė viešbučių grupė „Legend Hotels“ žengia į Lietuvą ir tampa naujuoju žinomo viešbučio „Novotel Vilnius Centre“ operatoriumi. Tai...

Verslas2 d. prieš

„Telia“ mažina vadovų skaičių ir jungia padalinius

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ toliau efektyvina veiklą ir keičia įmonės valdymo struktūrą. Nuo lapkričio 1 d. įmonė sujungs technologijų ir...

Verslas2 d. prieš

Emocinė darbuotojų gerovė tampa darbdavių prioritetu: pagalbos ieško vis daugiau žmonių

Perdegimas nėra tik madingas žodis – tai realybė, su kuria susiduria vis daugiau darbuotojų. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, psichikos sveikatos...

Nekilnojamasis turtas3 d. prieš

Kaune pradedamas vystyti naujas nekilnojamojo turto projektas, jį finansuoja „Bigbank“

Nekilnojamojo turto (NT) vystymo bendrovė „Formo“ susitarė su banku „Bigbank“ dėl 12 mln. eurų finansavimo, skirto moderniam gyvenamajam NT projektui „Astronomijos...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |