Paskelbta
2 metai prieš-
15 Lietuvos socialinio verslo įmonių pasinaudojo galimybe sudalyvauti socialinio verslo akceleravimo programoje, kurią šiemet pirmą kartą įgyvendino Inovacijų agentūra. Intensyvi dviejų mėnesių trukmės mokymų programa, kuri yra skirta padėti socialiai orientuotiems verslininkams visapusiškai stiprinti savo verslo kompetencijas ir paspartinti socialinio verslo augimą, suteikė įmonėms vertingas ekspertų konsultacijas, progą išgryninti savo veiklos modelį ir išmokti geriau planuoti finansus, o taip pat naujas tinklaveikos ir bendradarbiavimo galimybes.
Tikslas – padėti socialiniam verslui augti
„Socialinio verslo veikla yra susijusi ne tik su pelno siekimu, bet ir su noru prisidėti prie teigiamų pokyčių tam tikrose visuomenės gyvenimo srityse, įgyvendinti tvarumu, inovatyvumu ir socialine atsakomybe grįstas iniciatyvas. Dėl to matome didelę prasmę padėti socialiniams verslams augti ir taip prisidėti prie visuomenės pažangos. Socialinio verslo akceleravimo programa yra paremta praktiniais pavyzdžiais ir orientuota į svarbiausių verslo kompetencijų ugdymą, todėl suteikia reikiamą pagrindą sėkmingam socialinio verslo vystymui“, – sako Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė Patricija Reut.
Anot P. Reut, sėkmingas programos startas sudaro prielaidas ją tęsti ir ateinančiais metais. Aktyvus socialinių verslų dalyvavimas programoje rodo, kad tam yra išties didelis poreikis.
Mokymų programos metu buvo aptariamos socialiniam verslui svarbios temos, tokios kaip socialinio verslo veiklos modelio išsigryninimas ir misijos formulavimas, pardavimų ir įėjimo į rinką strategijos kūrimas, finansavimo galimybių įsivertinimas, tinklaveika ir partnerystės ryšių mezgimas, rinkodara ir komunikacija, socialinio poveikio matavimas ir profesionalus verslo pristatymas. Programą sudarė 6 paskaitos ir tinklaveikos renginys, o aštuonių įmonių atstovai buvo atrinkti stažuotei Londone.
Paskatino į socialinę veiklą pažvelgti iš verslo pusės
Vieno iš programoje dalyvavusių socialinių verslų – mokslu grįstų edukacinių užsiėmimų lytiškumo temomis moksleiviams vedimu užsiimančios mažosios bendrijos „Tetos ir dėdės“ – bendraįkūrėja Vaiva Misiūnaitė sako, kad mokymai suteikė daugiau aiškumo, kuria linkme plėtoti savo veiklą. Bendrovė susiaurino savo veiklų spektrą, išsigrynino pačias svarbiausiais ir suformulavo pagrindines verslo nešamas žinutes.
„Po dalyvavimo programoje su kolege esame labiau užtikrintos tuo, ką darome. Drąsiau ieškome klientų, reprezentuojame save ir savo socialinį verslą. Vienas iš pagrindinių tikslų pradedant šiuos mokymus buvo suprasti, kaip plėtojamas verslas ir pradėti į savo projektą žiūrėti ne kaip į hobį, o kaip į tikrą socialinį verslą. Šis lūkestis tikrai išsipildė – ėmėmės veiksmų, kad mūsų veikla ne tik turėtų teigiamą poveikį, tačiau ir būtų finansiškai tvari. Žinoma, dar reikia nemažai padirbėti, tačiau per nepilnus du mėnesius pasiektas pokytis yra išties didelis“, – sako V. Misiūnaitė.
Anot jos, ypač naudingi buvo paskaitų metu specialistų duoti patarimai ir individuali mentorystė. Pavyzdžiui, vieno iš mentoriaus įmonei pasiūlyta ir adaptuota ryšių su klientais valdymo (CRM) sistema labai palengvino kasdienius darbus ir suteikė struktūrą darbinės veiklos vykdymui. Programos dalyvė pažymi, kad svarbūs buvo ir patirties mainai tarp socialinių verslų. Su keliais kitais programos dalyviais MB „Tetos ir dėdės“ pradėjo svarstyti bendras veiklas bei partnerystes ateičiai.
Vyko stažuotis į Londoną
Kito programoje dalyvavusio socialinio verslo – įvairias komercines ir socialines paslaugas vaikams bei suaugusiems teikiančios ir gyvūnų terapijos projektus įgyvendinančios viešosios įstaigos „Elnių SPA“ – vadovė Rima Janužytė sako, kad su mentorių pagalba pavyko išsigryninti verslo modelį, kuris leistų gyvūnų terapiją pasiūlyti platesniam žmonių ratui.
„Taip pat gavome labai daug vertingų mokymų, verslo strateginio planavimo ir kitomis verslui svarbiomis temomis. Įgyvendindami mokymų metu gimusias idėjas, keičiame savo interneto svetainę – joje atsiras informacija apie tvarumą, skiltis verslui ir netgi elektroninė parduotuvė. Itin pozityviai nustebino programos bendradarbiavimo dvasia, dalyvių savitarpio pagalba ir mentorių dėmesys. Žinoma, akceleratoriaus akcentu tapo stažuotė Londone, kuri leido susipažinti su tarptautine panašias veiklas vykdančių organizacijų patirtimi. Užmezgėme naudingų kontaktų Didžiojoje Britanijoje ir už jos ribų“, – sako R. Janužytė.
6-ąjį gimtadienį švenčiantis „ROCKIT“ kelia klausimą, kaip išjudinti startuolių ekosistemą
Lietuvos IT sektorius pasiekė rekordinę 5,4 % BVP ribą – eksportas išaugo penkis kartus
Naujų galimybių ieškantiems Lietuvos verslams ‒ nemokamos Inovacijų agentūros ekspertų konsultacijos
Vienkartinis plastikas – ilgalaikės pasekmės: kur slypi tikroji problema?
Hakeriai taikosi į kiekvieną – nesaugūs jūsų duomenys kelia grėsmę visiems
Ar galėsime iš savo DNR ištrinti nepagydomas ligas?
Ilgesnis gyvenimas, bet ankstyvesnės ligos – kaip atrodys mūsų senatvė?
Inovacijų agentūros komunikacijai vadovaus Monika Lašienė
Ateities keliai ir infrastruktūra: kaip judėsime tvarumo link?
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...