Paskelbta
2 metai prieš-
Pasibaigus investicijų kvietimui „Lietuvos įmonių eksporto konkurencingumo augimo skatinimas“, Ekonomikos ir inovacijų ministerija finansuos penkis sumanios specializacijos srityje veikiančių Lietuvos verslo asociacijų projektus už daugiau nei 460 tūkst. Eur. Verslo asociacijos įgyvendins 12 tarptautinių partnerysčių plėtros iniciatyvų – organizuos įmonių ir jų produktų pristatymus užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose ir mugėse.
„Vienas iš Inovacijų agentūros strateginių tikslų – transformuoti eksportą, didinant aukštųjų technologijų eksporto dalį bendrame eksporte. Susitelkę į sumanią specializaciją – verslo sektorius, labiausiai prisidedančius prie aukštos pridėtinės kūrimo, ir tikslines eksporto rinkas, užtikrinsime efektyvesnį šalies investicijų panaudojimą ir tikslingesnį Lietuvos, kaip inovatyvios šalies, pristatymą“, – sako Simona Buziliauskienė, Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė.
Šis finansavimo kvietimas pratęsia eksporto iniciatyvų finansavimą, kuris 2014–2020 m. laikotarpiu pasiteisino grupinių eksporto iniciatyvų priemonėje „Naujos galimybės LT“. Pagrindinis šio finansavimo kvietimo skirtumas – stipri orientacija į sumanią specializaciją ir aukštąsias bei aukštesniąsias technologijas kuriančius verslus.
„Priemonėje dalyvauti kvietėme verslo asociacijas, veikiančias sumanios specializacijos srityje, bei turinčias gebėjimų ir patirties įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus. Šis reikalavimas įtrauktas siekiant spartesnės ir efektyvesnės eksporto transformacijos“, – sako S. Buziliauskienė.
Inovacijų agentūros duomenimis, 2010 m. eksporto dalis sudarė 60 proc. Lietuvos BVP, o 2022 m. pasiekė 100 proc. Nors procentinis augimas ryškus, tačiau kokybinis pokytis nepakankamas: eksporte vis dar dominuoja mažesnės pridėtinės vertės prekės ir paslaugos. Aukštos pridėtinės vertės prekės sudaro vos virš 6 proc. lietuviškos kilmės prekių eksporto, o žinioms imlios paslaugos – 30 proc. paslaugų eksporto.
12 parodų – nuo Europos iki Azijos
Grupiniam įmonių ir jų produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose ir mugėse vienai verslo asociacijai skiriama iki 100 tūkst. Eur, o didžiausia tinkama finansuoti dalis siekia iki 75 proc. Verslo asociacijos, kurių paraiškoms skirtas finansavimas, tarptautinės plėtros iniciatyvas įgyvendins 2023–2024 metais.
Finansavimu planuoja pasinaudoti informacinių technologijų, lazerių, inžinerijos, kino industrijos ir maisto bei gėrimų sektoriuose veikiančios įmonės.
Lazerių sektoriaus įmonės dalyvaus „SPIE.Photonics WEST” parodoje JAV ir „OPIE” Japonijoje.
Asociacija INFOBALT, siekianti kurti geriausias sąlygas technologijų taikymui, rinkos plėtrai ir eksportui, bei vienijanti daugiau kaip 170 Lietuvos IRT įmonių, mokslo ir skaitmeninės ekonomikos dalyvių, vyks į vieną didžiausių skaitmeninių technologijų parodą „GITEX/Fintech SURGE” Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Lietuvos maisto eksportuotojų asociacija „LitMEA” grupės įmonių produkciją pristatys tarptautinėje parodoje „World of Private Label” (Nyderlandai).
Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacija „LINPRA” kitais metais Lietuvos pažangą technologijų srityje pristatys trijose parodose Europoje: „Alikanhinta Subcontracting Fair Trade 2024” (Suomija), „Elmia Subcontractor 2024” (Švedija) ir „International Suppliers Fair 2024” (Vokietija).
Asociacija „Baltic Film & Creative Tech Cluster” pristatys įmones Europoje vykstančiose didžiosiose kino industrijos parodose: „VR Days” (Nyderlandai), „European Film market 2024” (Vokietija), „Marche du Film 2024” ir „MIFA/Annecy festival” (Prancūzija) bei „Bianale di Venecia” (Italija).
Verslo asociacijų įgyvendinami projektai reikšmingai padidins Inovacijų agentūros eksporto skatinimo veiklos apimtis. 2024 m. Inovacijų agentūra nacionalinius stendus planuoja organizuoti taip pat šiose parodose: „SPIE. Photonics WEST”, „Mobile World Congress”, „Hannover Messe”, „Eurosatory”, „Money 20/20”, „Bio International Convention”, „Bio Europe” ir „Smart City Expo World Congress”.
Apie finansuojamą priemonę
Tarptautinių partnerysčių plėtros iniciatyvos yra svarbi priemonė Lietuvos įmonių eksporto konkurencingumo augimo skatinimui. Priemonės tikslas didinti Lietuvos eksporto konkurencingumą, stiprinant Lietuvos įmonių bendradarbiavimą ir įsitraukimą į tarptautines vertės grandines, didinant geografinę diversifikaciją ir orientaciją į sparčiau augančias ne Europos Sąjungos šalių rinkas, didinant aukštųjų (high-tech) ir aukštesniųjų (medium tech) technologijų produktų ir aukštųjų technologijų žinioms imlių paslaugų dalį lietuviškos kilmės eksporte. Priemonė orientuota išimtinai tik į tikslines eksporto rinkas, o verslo potencialo pristatymas – į Lietuvos, kaip inovatyvios ir atviros ekonomikos, pristatymą, remiantis šalies pristatymo užsienyje strategija „Lithuania Co-create“.
Ši priemonė yra viena iš Pažangos priemonės „Įgyvendinti eksporto konkurencingumo augimą skatinančias priemones“, įgyvendinamos Inovacijų agentūroje, veiklų, finansuojama valstybės biudžeto lėšomis.
Visus renginius ir būsimas parodas galite matyti Inovacijų agentūros svetainėje https://bitly.ws/35Z3g, o įmonės, kurios domisi eksporto skatinimo veiklomis, gali registruotis Lietuvos eksportuotojų duomenų bazėje B2Lithuania https://b2lithuania.com/
Robotai, kuriems nereikia kodo: kaip Lietuvos įmonės inovacija atranda kelią į Lenkiją ir Ukrainą
Prasidėjus naujiems mokslo metams – dėmesys mokytojams: 18 STEAM pedagogų bus įvertinti „Ateities kūrėjų 2025“ apdovanojimuose
6-ąjį gimtadienį švenčiantis „ROCKIT“ kelia klausimą, kaip išjudinti startuolių ekosistemą
Lietuvos IT sektorius pasiekė rekordinę 5,4 % BVP ribą – eksportas išaugo penkis kartus
Naujų galimybių ieškantiems Lietuvos verslams ‒ nemokamos Inovacijų agentūros ekspertų konsultacijos
Vienkartinis plastikas – ilgalaikės pasekmės: kur slypi tikroji problema?
30–ąjį kartą „LITEXPO“ vyksiančioje parodoje „Balttechnika“ – susitikimas su garsiausiais pasaulio inžinerijos gamintojais
Prasidėjo didžiausia pasaulinė paroda EXPO 2025 – bus matomas ir Lietuvos verslas
Hakeriai taikosi į kiekvieną – nesaugūs jūsų duomenys kelia grėsmę visiems
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...