Paskelbta
2 val prieš-
Visi transporto priemonių parkai kažkada pasensta ir nebegali užtikrinti sklandžios veiklos. Tuomet logistikos įmonėms tenka priimti kritinį sprendimą – keisti transporto priemones palaipsniui ar iškart atnaujinti visą parką. Siekiant verslui išlikti konkurencingam ir augti kartu su paklausa, sunkvežimiai paprastai turi būti atnaujinami kas 5–7 metus. Tad iššūkiu tampa ne tik jų paieška, bet ir pakankamas vilkikų skaičiaus užsitikrinimas, kad būtų išlaikytas sėkmingas veiklos tęstinumas.
Iššūkis – rasti tinkamus partnerius
Pasak „ClassTrucks“ pardavimo skyriaus vadovo Luuko Roelofso, rinkos realybė yra tokia, kad norint iš gamintojų įsigyti didesnį identiškų sunkvežimių kiekį – pavyzdžiui, 10, 30 ar dar daugiau, tenka laukti ilgai, o mokėti – brangiai.
„Dauguma platintojų ir tarpininkų negali pasiūlyti tokio kiekio transporto priemonių su vienodomis specifikacijomis, todėl, norint rasti tinkamą partnerį, reikia įdėti nemažai pastangų. Visgi ilgainiui jos atsiperka – bendradarbiavimas su vienu patikimu tiekėju leidžia sutaupyti įvairiose srityse, o tai laikui bėgant sudaro reikšmingą verslui sumą“, – pažymi L. Roelofsas.
Pavyzdžiui, vien mažesnis poreikis derėtis dėl daugybės skirtingų sutarčių sąlygų, koordinuoti pristatymo grafikus ar apdoroti dešimtis sąskaitų palengvina sunkią administracinių išlaidų naštą.
„Be to, nuoseklumas užtikrina vienodą visų transporto priemonių kokybės lygį ir padeda sumažinti galimus veikimo bei techninių neatitikimų atvejus ateityje“, – tęsia pašnekovas.
Didina efektyvumą ir lengvina dalią vairuotojams
Standartizuotas transporto parkas įmonėms leidžia paprasčiau optimizuoti maršrutus, nes visos vilkiko ir priekabos kombinacija veikia vienodai, sutrumpinti reisų planavimo laiką ir pagerinti pristatymo tikslumą, nuspėti veiklos rodiklius.
„Kitaip tariant, dirbama su žinomais kintamaisiais, nes degalų sąnaudų skirtumas tarp identiškų transporto priemonių siekia mažiau nei 3 proc., o techninės priežiūros grafikai sinchronizuojami kas 60 tūkst. kilometrų, – aiškina L. Roelofsas. – Tuo tarpu dispečeriai vietoje įrangos suderinamumo klausimų gali sutelkti dėmesį į logistikos efektyvumą. Toks lankstumas tampa itin svarbus piko sezonais arba situacijose, kai stinga vairuotojų.“
Šiandien logistikos sektorius patiria kritinį vairuotojų trūkumą. Todėl kiekvienas sprendimas, įskaitant ir poreikį išmokti valdyti tik vieno tipo transporto priemonę, palengvina naujų darbuotojų pritraukimą ir įvedimą į pareigas. „Tuo pačiu sutrumpėja ir įdarbinimo procesas, o mokymasis tampa tolygesnis. Visa tai turi tiesioginės įtakos verslo tęstinumui“, – sako L. Roelofsas.
Ar įsivaizduojate kelionę be GPS navigacijos?
Saugos privalumai, eksperto teigimu, taip pat akivaizdūs. Kai vairuotojas per tą pačią savaitę pakeičia skirtingų tipų vilkikus, išauga operacinių klaidų rizika. Skirtingas stabdžių jautrumas, aklosios zonos ar valdymo prietaisų išdėstymas gali lemti tiek didesnes rizikas, tiek efektyvumo praradimus.
Vienodų valdymo principų parkas didina ir vairuotojų pasitenkinimą – apklausos rodo, kad ilgiau dirbti linkstama įmonėse, kurios suteikia patogias, gerai prižiūrimas ir pažįstamas transporto priemones.
Prognozavimas mažina gedimų kelyje skaičių
Techninės priežiūros skyriuje standartizacijos nauda matoma aiškiausiai, ypač derinant ją su pažangiais prognozavimo sprendimais. „Deloitte Analytics Institute“ tyrimai rodo, kad taikant prognozavimo inovacijas vienodo tipo parkams našumą galima padidinti iki 25 proc., gedimų skaičių – sumažinti iki 70 proc., o techninės priežiūros išlaidas – ketvirtadaliu. DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais
„Pavyzdžiui, gedimas kelyje gali kainuoti apie 2 tūkst. eurų, kai tuo tarpu planinė techninė priežiūra – tik apie 500 eurų. Eksploatuojant, tarkime, 30 identiškų sunkvežimių, galima prognozuoti komponentų nusidėvėjimą remiantis viso parko duomenimis“, – dalijasi L. Roelofsas.
Taigi, jei 10 sunkvežimių rodo panašius nusidėvėjimo požymius po 180 tūkst. kilometrų, galima iš anksto atlikti likusių 20 sunkvežimių techninę priežiūrą ir taip išvengti netikėtumų kelyje.
Jo teigimu, standartizacija taip pat gerokai supaprastina detalių atsargų valdymą, mat vietoje 15 skirtingų filtrų tipų, reikalingų mišriam transporto parkui, pakanka vos trijų. Be to, perkant šias detales didesniais kiekiais galima gauti nuolaidų ir sumažinti atsargų laikymo išlaidas.
Užpildė spragą rinkoje, atliepdami net specifinius poreikius
Galiausia, pagrindiniu iššūkiu išlieka identiškų transporto priemonių įsigijimas – kur rasti didelius jų kiekius? Naudotų sunkvežimių rinka dažnai yra pernelyg suskaidyta, o dauguma pardavėjų gali pasiūlyti tik nuo kelių iki dešimties skirtingų specifikacijų transporto priemonių. Žiemos pavojai – sniegas ir ledas nuo sunkvežimių gali tapti grėsme
„Būtent dėl šios rinkos spragos atsirado specializuoti tiekėjai, tokie kaip „ClassTrucks“, kurie orientuojasi į didelius kiekius naujų naudotų sunkvežimių. Mes galime pasiūlyti 10, 30 ar net daugiau identiškų vienetų – to paties modelio, metų ir specifikacijų. Įmonėms, siekiančioms standartizuoti savo transporto priemonių parką ir išvengti naujų priemokų bei ilgo laukimo, tai yra optimalus sprendimas: greitas prieinamumas, nuo 15 iki 25 proc. mažesnės sąnaudos, palyginti su naujais sunkvežimiais, ir visi standartizacijos teikiami veiklos privalumai, – vardija pardavimo vadovas. – Jei klientai turi specifinių poreikių, priklausymas „Girteka“ grupei suteikia galimybę įsigyti transporto priemones tiesiogiai iš grupės eksploatuojamo parko.“
Tais atvejais, kai tam tikrų sunkvežimių sandėlyje neturi, įmonė klientams siūlo galimybę rezervuoti papildomą jų kiekį, kuris pristatomas per kelis mėnesius. „Žinoma, šie sunkvežimiai praeina tokias pačias techninės priežiūros patikras bei procedūras kaip ir tie, kuriuos siūlome iš karto“, – sako L. Roelofsas.
Kaip rodo pateikti pavyzdžiai, standartizavimo privalumai tampa vis akivaizdesni didėjant veiklos mastui. Mišrūs transporto parkai ir iš to kylančios problemos – fragmentuota techninė priežiūra, sudėtingesnis bei lėtesnis vairuotojų mokymas, didesnė klaidų tikimybė, mažesnė derybinė galia – kaupiasi per visą transporto priemonių eksploatacijos laikotarpį. Išrinktas ekonomiškiausias sunkvežimis
Atsirandant naujiems sprendimams, padedantiems užpildyti šią rinkos spragą, transporto parkų valdytojams tenka nebe klausimas, ar standartizavimas suteikia vertės, o kaip šią vertę išnaudoti maksimaliai.
Aerodinamines sunkvežimių kabinas numatoma pradėti naudoti nuo 2020 m. rugsėjo mėn.
Darbo rinkos geidžiamiausieji: rinkos pokyčius diktuoja dirbtinis intelektas?
Planuojant transporto parko plėtrą ekspertas pataria nepraleisti šių žingsnių
Vilnius – telematikos centras: kodėl mus stebi pasaulis ir ką naudinga žinoti?
„Girteka“ su „Volvo Trucks“ pasirašė didžiausią vilkikų įsigijimo sandorį Europoje
Saugumas kelyje: kokių pamokų vis dar neišmokstame?
Vadovų komunikacijos reitingas atskleidė, kurių įmonių vadovai žiniasklaidoje matomiausi
Tyrimas parodė: 87 proc. Vilniaus biurų dominuoja hibridinio darbo modelis, norintiems sugrąžinti darbuotojus į biurus reikės pasistengti
Eksperimentas su „Girteka“ pasiteisino: „Telia“ atiduos verslo klientams SIM kortelių kontrolę

Dauguma žmonių sėkmę mato kaip tiesų kelią, panašiai kaip pieštuku nubrėžtą liniją per mokyklinį sąsiuvinį: nuo taško A iki taško...
Lietuvos regionai pastaraisiais metais pamažu keičiasi – kuriamos naujos laisvosios ekonominės zonos, veikia pažangios gamyklos ir plečiasi vietos verslai. Vis...
Kiekvienas iš mūsų turi tą pačią paros dalį — 24 valandas. Bet kodėl vienų žmonių valanda verta kelių eurų, kitų...
„Avia Solutions Group“ oro linijų bendrovė „Ascend Airways Malaysia“ gavo Oro vežėjo sertifikatą (angl. AOC) Malaizijoje. Oro linijos teiks ACMI...
Nuo Austrijos iki Amerikos: svajonė, kurią visi laikė beprotiška Arnoldas Schwarzeneggeris gimė 1947 m. mažame Austrijos miestelyje Tal. Jo vaikystė...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...
Artėjant rudens atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja keliones į užsienį. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų neįvertina galimų rizikų ir...
Įsibėgėjus rudeniui ir vaikams grįžus į įprastą ritmą – mokyklą, būrelius ir aktyvias veiklas lauke – fiksuojama vis daugiau traumų....