Sekite naujienas

Verslas

Traukia lyg magnetas: Lietuvos e. parduotuvėse apsiperka net 1 iš 3 Latvijos gyventojų

L

Paskelbta

-

Beveik 4 iš 5 Baltijos šalių gyventojų renkasi užsienio e. parduotuves, atskleidė tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost užsakymu atliktas tyrimas. Ir nors lietuviai, estai ir latviai dažniausiai prekes įsigyja Kinijoje bei Vokietijoje, net 1 iš 3 Latvijos gyventojų pernai internetu apsipirko ir Lietuvoje. Kas latvius traukia į mūsų šalies skaitmeninę erdvę, ką tai pasako apie Lietuvos e. komercijos rinką ir kokios e. prekybos tendencijos vyrauja Latvijoje, rašoma „DPD Lietuva“ pranešime žiniasklaidai.

Reklama

E. komercijai ir toliau išliekant svarbia Baltijos šalių gyventojų kasdienybės dalimi, daugybė internetu apsiperkančių gyventojų prekėmis apsirūpina ne tik vietinėse, bet ir užsienio e. parduotuvėse. Tyrimo rezultatų duomenimis, tai darė net 82 proc. latvių, 79 proc. estų ir 76 proc. lietuvių.

Net 64 proc. Lietuvos gyventojų įsigijo pirkinius iš Kinijos, kiek daugiau nei trečdalis (37 proc.) rinkosi Vokietijos verslus, o 1 iš 3 lietuvių – Jungtinės Karalystės e. parduotuves.

Panašios tendencijos pastebimos ir Estijoje, kurios pirkėjai dažniausiai prekes siuntėsi iš Kinijos (57 proc.), Vokietijos (43 proc.) ir Jungtinės Karalystės (37 proc.).

Vienintelėje Latvijoje populiariausių šalių trejetukas šiek tiek skiriasi – 62 proc. latvių internetu apsipirko Kinijoje, 39 proc. – Vokietijoje, o beveik trečdalis (32 proc.) – Lietuvoje.

Traukia geresnės kainos ir geidžiami prekės ženklai


„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius pažymi, kad latvių e. pirkėjai renkasi Lietuvą dėl kelių priežasčių.

carvertical VIN patikra

„Patrauklios kainos, aukšta kokybė ir daugybė Latvijoje veikiančių bei čia įsitvirtinusių lietuviškų verslų – visa tai lemia, kad beveik 1 iš 3 latvių įvairias prekes siunčiasi iš mūsų šalies. Pavyzdžiui, „BPN Intense“ sudarytame e. komercijos reitinge, atskleidžiančiame didžiausius Baltijos šalių e. prekybos žaidėjus, pirmas dvi vietas užima verslai iš Lietuvos, gerai pažįstami ir Latvijos rinkoje. Tai rodo, jog mūsų šalies pardavėjai jau yra spėję užsitarnauti gerą vardą ir kaimyninėje šalyje gali konkuruoti su e. komercijos gigantais“, – sako G. Bilevičius.

Patys Latvijos gyventojai taip pat išskiria tris pagrindines priežastis, kodėl jie prekes noriai įsigyja užsienio šalyse, tarp kurių – ir Lietuva. 73 proc. ieško geresnių kainų ir pasiūlymų, 57 proc. – produktų ir prekės ženklų, kurių nėra jų šalyje, o dar 27 proc. kitas valstybes renkasi dėl aiškesnių ir paprastesnių prekių pristatymo ar grąžinimo procesų.

Permainos tarp populiariausių prekių

Apskritai, Lietuva 2022 m. eksportavo prekių į Latviją už maždaug 5,5 mlrd. eurų, o tai sudarė reikšmingą viso šalies eksporto dalį – 12,8 proc., rodo statistikos puslapio „Trading Economics“ naujausi duomenys.

Į kaimyninę šalį keliavo ne tik tokia produkcija kaip mineralinis kuras, sudaręs didžiausią dalį eksporto, bet ir prekės, kurias galima įsigyti internetu – baldai, buitinė technika ir elektronika, vaistai, maistas, gėrimai, žaislai, drabužiai ir avalynė bei dar daugiau.

Apžvelgdamas Latvijos e. prekybos rinkos tendencijas, kurios galėtų būti aktualios Lietuvoje veikiantiems e. komercijos žaidėjams, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims akcentuoja pokyčius populiariausių prekių kategorijose ir latvių santykį su prekių pristatymu bei grąžinimu.

„Jei pernai grožio ir mados produkcijos paklausa perkant internetu krito, tai farmacijos ir maisto prekių įsigijimas augo, rodo mūsų atliktas tyrimas. Svarbu ir tai, kad Latvijoje dažniausiai prekės yra pristatomos arba į paštomatą, arba į namus. Šiais būdais pirkinius pernai atsiėmė atitinkamai 69 proc. ir 51 proc. gyventojų. Turint omenyje ir anksčiau minėtą statistiką, akcentavusią latvių norą aiškiai ir paprastai gauti bei grąžinti pirkinius, į šias tendencijas vertėtų atsižvelgti ir Lietuvos e. pardavėjams – investuoti į atitinkamus prekių segmentus bei patikimus siuntų pristatymo partnerius”, – teigia G. Bilevičius.

Tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas vykdytas 2023 m. gegužės 31 d. – liepos 19 d., jo metu apklausta daugiau kaip 24 tūkst. Europos gyventojų iš 22 skirtingų šalių.

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai3 d. prieš

Ekspertai pataria: renkantis būstą įvertinkite ir miesto plėtros planus

Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...

Ekspertai5 d. prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai5 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai6 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai1 savaitė prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |