Paskelbta
2 metai prieš-
Išplėstinė realybė – tai technologinė inovacija, kuri sparčiai keičia mūsų suvokimą apie aplinką ir suteikia visiškai naujas galimybes tiek verslo, tiek pramogų srityse. Ši naujovė yra ne tik pažangus žingsnis į ateitį, bet ir gali paveikti mūsų kasdienį santykį su technologijomis. Šį įrankį vis dažniau pasitelkia ir rinkodaros srities atstovai.
Denys Lohvynenko, Ukrainos skaitmeninės kūrybos agentūros „Havas Digital Kyiv“ vykdantysis direktorius, įsitikinęs, kad ateityje išplėstinė realybė taps neatsiejama rinkodaros priemone. Apie tai jis kvies diskutuoti skaitmeninėje rinkodaros konferencijoje „Full Digital“.
Realų pasaulį keičianti inovacija
D. Lohvynenko teigimu, išplėstinės realybės terminas apima virtualios, papildytosios ir mišriosios realybės technologijas.
„Iš esmės išplėstinė realybė – tai įtraukiančių patirčių, kuriose susilieja fizinis ir skaitmeninis pasauliai, spektras. Pavyzdžiui, to dalis yra ir socialinėse medijose mūsų matomi papildytosios realybės filtrai ar 3D vaizdo įrašai“, – teigia D. Lohvynenko.
Išplėstinės realybės technologijos jau dabar naudojamos ir rinkodaros srityje. Jos suteikia unikalių galimybių kurti įtraukiančią patirtį, sudaro sąlygas virtualiems produktų bandymams ir keičia žmonių bendravimo skaitmeninėje erdvėje būdus. Šiuo metu šios technologijos taip pat plačiai naudojamos kultūros ir turizmo srityje, nekilnojamo turto sektoriuje, mados ir grožio pramonėje, pramogų ir žaidimų pasaulyje.
Strateginio požiūrio svarba
Kalbėdamas apie tai, kaip išplėstinę realybę pritaikyti rinkodaroje, D. Lohvynenko sako, kad svarbu laikytis strateginio požiūrio.
„Norint pasitelkti išplėstinę realybę rinkodaroje, labai svarbu suprasti savo tikslinę auditoriją, apibrėžti rinkodaros kampanijos tikslus ir nevengti bendradarbiauti su ekspertais. Taip pat svarbu investuoti į ryšių su visuomene ir rinkodaros veiklą, sukurti aiškias strategijas, kuriose būti įtrauktos ir išplėstinės realybės priemonės“, – sako agentūros vadovas.
Jis siūlo nepamiršti analizuoti rezultatų. Išplėstinės realybės kampanijos vyksta socialinėje medijoje, todėl lengva stebėti naudotojų įsitraukimą, sąveikas ir konversijas šios patirties metu. Verta analizuoti duomenis, kad būtų galima įvertinti savo kampanijos poveikį ir sužinoti, ką tobulinti kitą kartą.
Kuria pridėtinę vertę įmonėms
D. Lohvynenko pasakoja, kad šiandieninė įmonių rinka yra perpildyta ir labai konkurencinga. Todėl vienas iš būdų išsiskirti – išbandyti išplėstinės realybės technologijas.
„Kiekvienas prekės ženklas turi išsiskirti iš konkurentų. Išplėstinė realybė suteikia įtraukiančią ir interaktyvią patirtį, pritraukia ir išlaiko klientų dėmesį. Tokia patirtis sukuria stipresnį emocinį ryšį su prekės ženklu, todėl didėja jo atpažįstamumas, tuo pačiu – ir klientų lojalumas. Taigi, išplėstinė realybė gali gerokai padidinti pardavimų ir konversijų rodiklius“, – kalba D. Lohvynenko.
Virtuali sąveika su produktu, pasitelkus išplėstinę realybę, daugeliui klientų gali padėti apsispręsti. Jie gali virtualiai išbandyti produktus papildytoje realybėje arba tyrinėti juos 3D virtualioje parduotuvėje.
„Elektroninėje prekyboje išplėstinė realybė sumažina nepasitenkinimo riziką gavus fizinį gaminį, todėl sumažėja prekių grąžinimo tikimybė, o prekės geriau atliepia klientų lūkesčius“, – pabrėžia pašnekovas.
Ambicinga išplėstinės realybės ateitis
Rinkodaros specialistas sako, kad išplėstinė realybė iš esmės keičia prekių ženklų bendravimo su vartotojais būdus.
„Jau dabar matome, kaip įmonės pritaiko išplėstinės realybės sprendimus, diktuodamos toną savo pramonės šakose. Ateityje to matysime kur kas daugiau. Įtraukianti prekių ženklų patirtis bus būtina, norint išlikti itin konkurencingoje aplinkoje, dauguma įmonių tobulins ir taikys į vartotoją orientuotas technologijas“, – apibendrina D. Lohynenko.
Plačiau apie išplėstinės realybės galimybes D. Lohynenko kalbės „Full Digital“ konferencijoje spalio 18 d. „Compensa“ koncertų salėje.
Šiais metais „Full digital“ pranešimus skaitys 25 pranešėjai. Savo patirtimi konferencijoje dalinsis „Metų CMO“ Giedrė Vilkė, „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...