Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Verslai, skatindami tvarumą, vis dažniau kviečia klientus naudoti daugkartines pakuotes. Rinktis tvaresnę alternatyvą ragina ir valdžios institucijos – nuo kitų metų gegužės įvedamas vienkartinės pakuotės mokestis. Tačiau degalinių tinklo duomenys jau dabar rodo didėjantį pirkėjų sąmoningumą – šiais metais daugkartinių puodelių naudojimas augo daugiau nei du kartus.
„Circle K“ degalinių tinklas atskleidžia teigiamą vartotojų elgsenos pokytį: klientai vis dažniau į degalines atvykta su daugkartiniais puodeliais. Šiaurės Amerikoje ir Europoje 2024 m. pirkėjai daugkartinius puodelius panaudojo daugiau kaip 45 mln. kartų, todėl sumažėjo poreikis tiekti puodelius, kurie įprastai atsidurtų atliekų sraute.
„Esame pasaulinis greito vartojimo maisto produktų ir gėrimų tiekėjas, todėl mums tenka svarbus vaidmuo padedant mažinti atliekų kiekį. Nuolat ieškome tvaresnių pakuočių sprendimų, prekiaujame 100 proc. tvariai užauginta ir sertifikuota kava. Taip pat skatiname darbuotojus ir klientus atsisakyti vienkartinio naudojimo puodelių. Jau ne vienerius metus visiems klientams, kurie gėrimus degalinėje įsipila ne į vienkartinį, o į nuosavą daugkartinį puodelį, skiriame papildomą nuolaidą“, – teigia Inga Galinienė, „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė Lietuvoje.
Auga pirkėjų sąmoningumas
Degalinių tinklo atstovė dalinasi, kad pastaraisiais metais įgyvendinti veiksmai, skatinantys tvarų elgesį, jau davė teigiamų rezultatų ir Lietuvoje.
„Skaičiuojame, kad vien per pirmąjį šių metų pusmetį į daugkartinius puodelius kavos įsipilta daugiau nei per visus 2023 metus. Šiemet jau pardavėme daugiau nei ketvirtį milijono kavos puodelių be vienkartinės pakuotės, tai – itin ryškus ir pozityvus augimas. Matome, kad mūsų akcijos po truputį padeda keisti klientų elgseną. Būtent to ir siekiame, todėl ši praktika išliks mūsų prioritetu – toliau skatinsime pirkėjus atsisakyti vienkartinių puodelių“, – teigia I. Galinienė.
Tačiau degalinių tinklo duomenys atskleidžia, kad, lyginant Baltijos šalių rezultatus, tautiečiai vis dar atsilieka. Daugiausia daugkartinių puodelių naudojama Latvijoje, ten mėgstamą gėrimą iš daugkartinio puodelio skanauja dvigubai daugiau pirkėjų nei Lietuvoje. Estai neženkliai, bet taip pat lenkia lietuvius dažniau rinkdamiesi daugkartinę pakuotę.
Sektinas pavyzdys
„Tvarumas yra vienas iš mūsų verslo strategijos pagrindų, todėl nuolat dalinamės gerąja praktika su kitomis šalimis bei patys iš jų semiamės patirties. Pavyzdžiui, kolegos Vokietijoje, praėjusiais metais apie 700 degalinių išplatino daugkartinio naudojimo puodelius, kurie veikia su užstato sistema. Šis sprendimas padėjo sutaupyti 370 kg atliekų. Tuo tarpu Švedijoje 63 parduotuvėse pradėta prekiauti daugkartinio naudojimo maisto dėžutėmis. Siekiant paskatinti klientų įsitraukimą, pirkėjams siūloma nuolaida, jei jie naudoja daugkartinio naudojimo indus. Tai – keli mūsų tinkle įgyvendinti sprendimai, kurie ateityje, tikimės, galės būti pritaikyti ir mūsų šalyje“, – sako I. Galinienė.
Svarbu užtikrinti patogumą
Pasak „Circle K“ tinklo atstovės, siekiant skatinti daugkartinių pakuočių naudojimą svarbu užtikrinti, jog tai būtų patogu.
„Degalinėse šalia kavos aparatų įrengėme specialias puodelių plovimo stoteles. Klientas, atvykęs į degalinę, patogiai ir greitai gali išsiplauti savo atsineštą puodelį ir jį naudoti karštam gėrimui. O tiems, kurie į degalinę užsuka be savo puodelio, suteikiame galimybę daugkartinį puodelį įsigyti vietoje. Beveik kiekvieną sezoną pristatome naujus daugkartinio naudojimo puodelius, atsižvelgdami į spalvų tendencijas, formas ir patogumą“, – sako I. Galinienė.
98 degalines Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K“ yra didžiausia pagal pajamas Lietuvos mažmeninės naftos prekybos įmonė, kurią valdo Kanados „Alimentation Couche-Tard“. Didžiąją dalį jos degalinių tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 90, dar 8 yra automatinės. Pagal 2023 metais sumokėtus mokesčius „Circle K“ Lietuvoje tarp prekybininkų užėmė pirmąją vietą. 2023 m. pagal „Sustainable Brand Index™“ tvarumo vertinimą „Circle K Lietuva“ užėmė pirmąją vietą Lietuvos degalinių tinklų kategorijoje.
Vairuotojams – dar daugiau galimybių atsiskaityti už degalus: lietuviai pasiūlė išeitį nenorintiems laukti eilėse
Vairuojate alkanas? Gydytoja atskleidžia gresiančius pavojus
Vaikų emocinė sveikata: pirmieji sunkumų ženklai, kurių negalima ignoruoti
„Candy POP“ plečiasi: beveik 60 „Circle K“ parduotuvių Estijoje jau prekiauja saldumynų hitais
Psichologas: klientų aptarnavimo specialistas – ne emocijų šiukšliadėžė ir ne asmeninis psichologas
„Sand Offices“ nauji nuomininkai: įsirengs daugiau nei 1000 kv. m biurą
Ar tikrai klientas visada teisus? Elgesys, dėl kurio kenčia aptarnaujantis personalas
Stulbinanti statistika: net 60% aptarnavimo sektoriaus darbuotojų kenčia nuo psichologinio klientų smurto
Automobilio plovimas žiemą: kodėl tai ne tik estetikos klausimas, bet ir svarbus saugumo faktorius?
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...
Artėjant vienai didžiausių metų švenčių, kone visos šeimos stengiasi paruošti įvairesnį stalą ir primarginti kiaušinių. Prekybos tinklo „Rimi“ duomenimis, šiemet...
Nors daugelis gyventojų puikiai žino, kad tapus sukčiavimo auka reikia informuoti savo banką ir policiją, kas dešimtas bandytų susitvarkyti savarankiškai...