Paskelbta
1 savaitė prieš-
By
LukasRetas vairuotojas susimąsto ar pasidomi apie automobilio kėbulo remontą, nes jis, jei gyvenimas slysta kaip per sviestą, nėra reikalingas. Juk tai detalė, kuri paprastai nereikalauja remonto, o ir avarijos padaryti niekas neplanuoja, tačiau jos atsitinka ir atneša papildomą problemų debesį.
Automobilio atstatymas po avarijos – itin brangus remontas, keliantis daugiau klausimų, nei atsakymų, nes darbų sąmatos skirtinguose servisuose gali skirtis kartais. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis dirbtuves, remonto tipą, kur galima sutaupyti, o kur geriau neapsigauti?
Kodėl kėbulo remonto kainos skiriasi kelis kartus?
Pesimistinis, nenorimas, niekam nelinkimas, tačiau galintis įvykti scenarijus yra techninė avarija. Tai ypač galioja didžiųjų miestų, pasižyminčiu dideliu, kartais ir chaotišku automobilių srautu vairuotojams. Galite būti geriausias pasaulyje vairuotojas, tačiau jeigu jūs užtikrinti, kad nepadarysite avarijos, kažkas gali įvažiuoti į jus.
Naujas ar apynaujis automobilis, tikėtina, vairuotoją ir keleivius apsaugos nuo sužalojimų, bet pats jau gali nevažiuoti. Gerai sukultas priekis, šonas, galbūt galinė dalis. Atslūgus emocijoms reikia grįžti į gyvenimą, kuriame reikia automobilio.
Apdaužytos transporto priemonės išmesti dar tikrai neverta, galima suremontuoti. Tačiau kur ir kaip tą geriausia padaryti? Vienos dirbtuvės sako, kad jį ištiesins ir išblizgins vos už 3 tūkst. eurų, kitos sako nesiims darbų be 5 tūkst. eurų ir sąmatą patikslins tik išardžiusios automobilį, o priklausomai nuo pažeidimų ji dar gali didėti. Kodėl taip skiriasi kėbulo darbų kainos?
„Lietuvoje neturime aiškių standartų, kaip reikia tvarkyti automobilius po avarijos, tad servisai neretai daro taip, kaip išmano, ir aišku, daug sprendimų lemia kaina. Iš tiesų, kėbulus kartais galima atitampyti gana nebrangiai, įlenkimus galima užtepti dideliu glaisto sluoksniu, uždažyti viską vos ne lauko sąlygomis. Tai nebus brangu, bet tikrai nėra tvaru“, – sako automobilių servisų tinklo „Martonas“ direktoriaus pavaduotojas Mantas Rimkus.
Kosmetinis grožis ar saugumas?
Istoriškai lietuvių meistrai yra tikri auksarankiai, sugebantys automobilį lipdyti iš dviejų, trijų ar net keturių „donorų“, mokantys prikelti iš numirusių visiškai sumaitotus kėbulus, kuriuos vakaruose draudimo kompanijos nurašo kaip nebetinkamus naudoti. Sugeba ir parduoti tokius automobilius už mažesnę nei rinkos kainą, neretai bandydami nuslėpti patirtą avariją. Tokių meistrų dėka klestėjo automobilių turgavietės, kuriose tautiečiai galėjo už mažą kainą nusipirkti gana prabangius automobilius. Atsikandę paslėptų defektų, pirkėjai pasiryžo mokėti brangiau už tvarkingus automobilius, juos pradėjo pirkti iš oficialiai dirbančių kontorų, turgavietės sumenko, tačiau pigaus ir greito remonto tradicijos išliko. Specialistai sako, kad būtent jos iškreipia rinką, nes automobilio atstatymas iš tiesų yra gerokai brangesnis procesas už kosmetinį remontą.
„Metalas turi atmintį ir vieną kartą jį sulenkus ir atlanksčius, kitą kartą jis nebebus toks tvirtas, ir neatliks apsaugančios savo funkcijos avarijos atveju taip, kaip gamintojas yra paskaičiavęs. Tai – jūsų saugumas. Vieni servisai remontuoja kėbulus, kad jie gražiai atrodytų, kiti užsiima jų atstatymu, dėl to ir gaunasi tokie kainų skirtumai. Norint, kad po avarijos atstatytas kėbulas išlaikytų struktūrinį tvirtumą ir saugumą, didelę dalį dalių reikia keisti, negalima kėbulo pjaustyti ir virtinti bet kur ir bet kaip, reikia vadovautis gamintojų standartais, o tai tiesiog kainuoja brangiau“, – paaiškina M. Rimkus.
Yra draudimas? Dėl kainos nesukite galvos
Didelį kėbulų servisą valdančio „Martono“ atstovo teigimu, jeigu įvykis yra draudiminis, vairuotojams remonto kaina turėtų būti paskutinėje vietoje. Svarbiausia – ne tik kosmetiškai gražus, bet ir struktūrinį saugumą susigrąžinęs ir techniškai tvarkingas automobilis. Dėl to galima kreiptis tiesiai į draudimo kompanijos rekomenduojamas dirbtuves, dažnu atveju jų specialistai išsprendžia visus remonto klausimus nuimdami dalį streso nuo automobilio savininko. Specialistai taip pat rekomenduoja pasižiūrėti, su kiek draudimo bendrovių dirba dirbtuvės, patikimiau, jeigu servisas būtų siūlomas bent 3-ų didžiųjų draudimo kompanijų.
„Draudimo kompanijos turi aiškius standartus ir yra atsakingos prieš klientus, jos turi savo kokybės kontrolę, o rimti servisai ir patys suteikia garantiją remonto darbams“, – teigė M. Rimkus.
Viena iš dažnai pasitaikančių klaidų – avarijas patyrę vairuotojai prašo draudimo piniginės išmokos, o po to paaiškėja, kad jos neužtenka automobiliui suremontuoti, reikia ieškoti, kur galima sutaupyti, apkarpyti darbų sąmatą, dėl to vėlgi, nukenčia saugumas ir paties automobilio būklė.
Su panašiomis problemomis susiduria ir patys servisai. Draudimai skaičiuoja detalių nusidėvėjimą, tad tenka suktis, ieškoti geros kokybės naudotų detalių ar siųstis jas iš toli, dėl to dažnai prailgsta remonto laikas. Nuo to labiausiai kenčia išskirtinių ir retų automobilių savininkai. Skirtumas tik tas, kad šias problemas spendžia jau ne vairuotojai, o patys servisai.
Sutaupyti padės specialistai
O kas, jeigu eismo įvykis, kurio metu yra apdaužytas automobilis, nėra draudiminis, arba įvykio kaltininkas neturi KASKO draudimo?
„Daužto automobilio remontas – itin brangus ir jei už jį reikia mokėti iš savo kišenės, tai – skausminga, suprantu tuos vairuotojus, kurie ieško kompromisų“, – sakė „Martono“ atstovas.
Kur galima sutaupyti? Bene daugiausiai – keičiant sugadintus komponentus, elektroniką, žibintus, važiuoklės dalis. Dažnu atveju net ir perkant naujas dalis galima rasti ne originalių, o neblogų nepriklausomų gamintojų alternatyvų už mažesnę kainą. Galima nupirkti ir dėvėtas detales, pavyzdžiui – žibintus. Tačiau su pigesnėmis kėbulo dalimis reikėtų būti atsargiems.
„Šiuo metu rinkoje yra begalė gamintojų, kurie gamina detales nekokybiškai. Pavyzdžiui, nuperki pigų kinišką bamperį, o jis – kreivas, kampai nesueina. Arba plastmasė tokia kieta, kad visiškai nieko neamortizuoja ir net lengvai atsirėmus į kokį stulpelį suskyla ir lūžta. Esame susidūrę su tokiais produktais, apsigauti labai lengva, tad rekomenduoju detalių paiešką patikėti specialistams“, – sakė Mantas Rimkus.
Tas pats galioja ir dėvėtoms detalėms. „Martono“ kėbulų centro darbuotojai sako, kad jas taip pat reikia išmanyti, matyti, ar jos nebuvo pažeistos, tiesintos ir tinka naudoti antram gyvenimui. Kitu atveju naujai uždėta metalinė kėbulo dalis gali vos po kelių mėnesių pradėti rudyti.
Taigi, norint sutaupyti remontuojant automobilį iš savo kišenės, taip pat yra patariama kreiptis pagalbos į šios srities specialistus, kurie geriau parinks kokybiškas detales.
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...