Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Retas vairuotojas susimąsto ar pasidomi apie automobilio kėbulo remontą, nes jis, jei gyvenimas slysta kaip per sviestą, nėra reikalingas. Juk tai detalė, kuri paprastai nereikalauja remonto, o ir avarijos padaryti niekas neplanuoja, tačiau jos atsitinka ir atneša papildomą problemų debesį.
Automobilio atstatymas po avarijos – itin brangus remontas, keliantis daugiau klausimų, nei atsakymų, nes darbų sąmatos skirtinguose servisuose gali skirtis kartais. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis dirbtuves, remonto tipą, kur galima sutaupyti, o kur geriau neapsigauti?
Kodėl kėbulo remonto kainos skiriasi kelis kartus?
Pesimistinis, nenorimas, niekam nelinkimas, tačiau galintis įvykti scenarijus yra techninė avarija. Tai ypač galioja didžiųjų miestų, pasižyminčiu dideliu, kartais ir chaotišku automobilių srautu vairuotojams. Galite būti geriausias pasaulyje vairuotojas, tačiau jeigu jūs užtikrinti, kad nepadarysite avarijos, kažkas gali įvažiuoti į jus.
Naujas ar apynaujis automobilis, tikėtina, vairuotoją ir keleivius apsaugos nuo sužalojimų, bet pats jau gali nevažiuoti. Gerai sukultas priekis, šonas, galbūt galinė dalis. Atslūgus emocijoms reikia grįžti į gyvenimą, kuriame reikia automobilio. Prieš šventes pataria neskubėti
Apdaužytos transporto priemonės išmesti dar tikrai neverta, galima suremontuoti. Tačiau kur ir kaip tą geriausia padaryti? Vienos dirbtuvės sako, kad jį ištiesins ir išblizgins vos už 3 tūkst. eurų, kitos sako nesiims darbų be 5 tūkst. eurų ir sąmatą patikslins tik išardžiusios automobilį, o priklausomai nuo pažeidimų ji dar gali didėti. Kodėl taip skiriasi kėbulo darbų kainos?
„Lietuvoje neturime aiškių standartų, kaip reikia tvarkyti automobilius po avarijos, tad servisai neretai daro taip, kaip išmano, ir aišku, daug sprendimų lemia kaina. Iš tiesų, kėbulus kartais galima atitampyti gana nebrangiai, įlenkimus galima užtepti dideliu glaisto sluoksniu, uždažyti viską vos ne lauko sąlygomis. Tai nebus brangu, bet tikrai nėra tvaru“, – sako automobilių servisų tinklo „Martonas“ direktoriaus pavaduotojas Mantas Rimkus.
Kosmetinis grožis ar saugumas?
Istoriškai lietuvių meistrai yra tikri auksarankiai, sugebantys automobilį lipdyti iš dviejų, trijų ar net keturių „donorų“, mokantys prikelti iš numirusių visiškai sumaitotus kėbulus, kuriuos vakaruose draudimo kompanijos nurašo kaip nebetinkamus naudoti. Sugeba ir parduoti tokius automobilius už mažesnę nei rinkos kainą, neretai bandydami nuslėpti patirtą avariją. Tokių meistrų dėka klestėjo automobilių turgavietės, kuriose tautiečiai galėjo už mažą kainą nusipirkti gana prabangius automobilius. Atsikandę paslėptų defektų, pirkėjai pasiryžo mokėti brangiau už tvarkingus automobilius, juos pradėjo pirkti iš oficialiai dirbančių kontorų, turgavietės sumenko, tačiau pigaus ir greito remonto tradicijos išliko. Specialistai sako, kad būtent jos iškreipia rinką, nes automobilio atstatymas iš tiesų yra gerokai brangesnis procesas už kosmetinį remontą. Buitinės technikos remontas
„Metalas turi atmintį ir vieną kartą jį sulenkus ir atlanksčius, kitą kartą jis nebebus toks tvirtas, ir neatliks apsaugančios savo funkcijos avarijos atveju taip, kaip gamintojas yra paskaičiavęs. Tai – jūsų saugumas. Vieni servisai remontuoja kėbulus, kad jie gražiai atrodytų, kiti užsiima jų atstatymu, dėl to ir gaunasi tokie kainų skirtumai. Norint, kad po avarijos atstatytas kėbulas išlaikytų struktūrinį tvirtumą ir saugumą, didelę dalį dalių reikia keisti, negalima kėbulo pjaustyti ir virtinti bet kur ir bet kaip, reikia vadovautis gamintojų standartais, o tai tiesiog kainuoja brangiau“, – paaiškina M. Rimkus.
Yra draudimas? Dėl kainos nesukite galvos
Didelį kėbulų servisą valdančio „Martono“ atstovo teigimu, jeigu įvykis yra draudiminis, vairuotojams remonto kaina turėtų būti paskutinėje vietoje. Svarbiausia – ne tik kosmetiškai gražus, bet ir struktūrinį saugumą susigrąžinęs ir techniškai tvarkingas automobilis. Dėl to galima kreiptis tiesiai į draudimo kompanijos rekomenduojamas dirbtuves, dažnu atveju jų specialistai išsprendžia visus remonto klausimus nuimdami dalį streso nuo automobilio savininko. Specialistai taip pat rekomenduoja pasižiūrėti, su kiek draudimo bendrovių dirba dirbtuvės, patikimiau, jeigu servisas būtų siūlomas bent 3-ų didžiųjų draudimo kompanijų.
„Draudimo kompanijos turi aiškius standartus ir yra atsakingos prieš klientus, jos turi savo kokybės kontrolę, o rimti servisai ir patys suteikia garantiją remonto darbams“, – teigė M. Rimkus.
Viena iš dažnai pasitaikančių klaidų – avarijas patyrę vairuotojai prašo draudimo piniginės išmokos, o po to paaiškėja, kad jos neužtenka automobiliui suremontuoti, reikia ieškoti, kur galima sutaupyti, apkarpyti darbų sąmatą, dėl to vėlgi, nukenčia saugumas ir paties automobilio būklė. Sugedo buitinė technika?
Su panašiomis problemomis susiduria ir patys servisai. Draudimai skaičiuoja detalių nusidėvėjimą, tad tenka suktis, ieškoti geros kokybės naudotų detalių ar siųstis jas iš toli, dėl to dažnai prailgsta remonto laikas. Nuo to labiausiai kenčia išskirtinių ir retų automobilių savininkai. Skirtumas tik tas, kad šias problemas spendžia jau ne vairuotojai, o patys servisai.
Sutaupyti padės specialistai
O kas, jeigu eismo įvykis, kurio metu yra apdaužytas automobilis, nėra draudiminis, arba įvykio kaltininkas neturi KASKO draudimo?
„Daužto automobilio remontas – itin brangus ir jei už jį reikia mokėti iš savo kišenės, tai – skausminga, suprantu tuos vairuotojus, kurie ieško kompromisų“, – sakė „Martono“ atstovas.
Kur galima sutaupyti? Bene daugiausiai – keičiant sugadintus komponentus, elektroniką, žibintus, važiuoklės dalis. Dažnu atveju net ir perkant naujas dalis galima rasti ne originalių, o neblogų nepriklausomų gamintojų alternatyvų už mažesnę kainą. Galima nupirkti ir dėvėtas detales, pavyzdžiui – žibintus. Tačiau su pigesnėmis kėbulo dalimis reikėtų būti atsargiems.
„Šiuo metu rinkoje yra begalė gamintojų, kurie gamina detales nekokybiškai. Pavyzdžiui, nuperki pigų kinišką bamperį, o jis – kreivas, kampai nesueina. Arba plastmasė tokia kieta, kad visiškai nieko neamortizuoja ir net lengvai atsirėmus į kokį stulpelį suskyla ir lūžta. Esame susidūrę su tokiais produktais, apsigauti labai lengva, tad rekomenduoju detalių paiešką patikėti specialistams“, – sakė Mantas Rimkus. 378 milijonai eurų – tokio dydžio kompensacijos gali reikalauti nukentėję gyventojai, kiti tretieji asmenys bei katastrofos padarinius likvidavusios tarnybos
Tas pats galioja ir dėvėtoms detalėms. „Martono“ kėbulų centro darbuotojai sako, kad jas taip pat reikia išmanyti, matyti, ar jos nebuvo pažeistos, tiesintos ir tinka naudoti antram gyvenimui. Kitu atveju naujai uždėta metalinė kėbulo dalis gali vos po kelių mėnesių pradėti rudyti.
Taigi, norint sutaupyti remontuojant automobilį iš savo kišenės, taip pat yra patariama kreiptis pagalbos į šios srities specialistus, kurie geriau parinks kokybiškas detales.
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Vilniuje kylantis verslo centras „Hero“ siunčia aiškią žinutę rinkai – biurų administravimas gali būti modernus, skaidrus, patogus ir orientuotas į...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...