Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
By
RobertaSocialinis marketingas – tai strateginis procesas, kuris apima rinkodaros principų taikymą siekiant paveikti ir keisti žmonių elgesį tam, kad būtų pasiekta socialinė nauda. Skirtingai nuo tradicinio marketingo, kuris dažniausiai siekia komercinių tikslų, socialinis marketingas orientuojasi į visuomenės gerovę, sveikatingumą ir teigiamus pokyčius gyvenime.
Socialinio marketingo tikslai ir principai
Pagrindinis socialinio marketingo tikslas yra skatinti teigiamus pokyčius visuomenėje. Tai gali būti susiję su sveikos gyvensenos propagavimu, aplinkosaugos klausimais, žmogaus teisių gerinimu ar kitomis socialinėmis iniciatyvomis. Pavyzdžiui, kampanijos, kurios ragina vartoti mažiau plastiko, nebevalgyti nesveiko maisto arba remti labdarą, yra puikūs socialinio marketingo pavyzdžiai.
Socialinis marketingas dažnai taiko tokius pačius principus kaip ir tradicinis marketingas, tačiau siekia kurti vertę ne tik pardavimams, bet ir visuomenės narių gerovei. Tai apima tikslinės auditorijos analizes, komunikacijos strategijas ir kūrybiškus sprendimus, kurie padeda pasiekti norimą poveikį.
Kodėl socialinis marketingas yra svarbus?
Socialinis marketingas yra svarbus, nes jis padeda spręsti visuomenės problemas ir formuoti teigiamus visuomenės įpročius. Pavyzdžiui, jei visiškai mažinama rūkymo paplitimo problema per švietimo kampanijas, socialinis marketingas gali prisidėti prie visos visuomenės sveikatos gerinimo.
Be to, socialinis marketingas turi galimybę padėti įmonėms ir organizacijoms tapti socialiai atsakingomis. Daugelis šiuolaikinių vartotojų renkasi pirkti iš tų prekių ženklų, kurie užsiima socialinėmis iniciatyvomis ir rūpinasi socialine atsakomybe.
Socialinio marketingo pavyzdžiai
Sveikatos kampanijos: Dažniausiai pasitaikantis socialinio marketingo pavyzdys yra sveikatos reklamos. Pavyzdžiui, kampanijos, skatinančios žmones atsikratyti žalingų įpročių, pavyzdžiui, mesti rūkyti arba mažinti alkoholio vartojimą.
Aplinkosaugos iniciatyvos: Daugelis aplinkosaugos organizacijų naudojasi socialiniu marketingu, kad skatintų žmones taupyti energiją, perdirbti ir sumažinti atliekas.
Socialinės iniciatyvos: Tai įvairios paramos kampanijos, kurios kviečia žmones prisidėti prie tam tikrų socialinių projektų ar remti nepelno organizacijas.
Socialinio marketingo įrankiai
Socialinis marketingas naudoja įvairius įrankius, kad pasiektų savo tikslus. Tai apima:
Išvados
Socialinis marketingas yra galingas įrankis, kuris ne tik padeda spręsti svarbias socialines problemas, bet ir prisideda prie visuomenės gerovės. Ši strategija, naudojant inovatyvius įrankius ir kūrybiškas kampanijas, gali turėti ilgalaikį teigiamą poveikį ne tik atskiriems asmenims, bet ir visai bendruomenei.
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...