Paskelbta
11 mėnesių prieš-
Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Tai atsispindi ir naudotų automobilių rinkoje, nes vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsigyti pigesnę elektra varomą transporto priemonę.
Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ eksperto Mato Buzelio teigimu, nesąžiningi pardavėjai klastoja elektromobilių odometro rodmenis, kad nuslėptų tikrąją baterijos būklę ir padidintų transporto priemonės vertę. Į ką pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį besirinkdami naudotą elektromobilį?
Pirkėjus labiausiai domina naudoti „Tesla“ modeliai
Brangesni elektromobiliai nuvertėja greičiau, todėl pirkėjai neretai renkasi kelių metų senumo transporto priemonę, kuri jau būna praradusi ženklią dalį savo vertės. Tai ypač aktualu vairuotojams, perkantiems elektromobilį lizingu ir nenorintiems mokėti didelių mėnesinių įmokų. Vilniuje nuaidėjo jaunųjų modelių konkursas
Tarp visų elektromobilių išsiskiria „Tesla“ gamintojas, kurio modeliai metams bėgant gerai išlaiko vertę. „Tesla Model 3“ – dažniausiai platformoje tikrintas elektromobilis (16,1 proc. visų elektromobilių patikrų) išsiskiriantis žemu nuvertėjimu ir dideliu populiarumu antrinėje rinkoje.
Už jo rikiuojasi kitas populiarus „Tesla“ automobilis – „Model S“ (11,84 proc.), „Nissan Leaf“ (11,83 proc.), „Audi e-tron“ (9,8 proc.) ir „Volkswagen Golf“ (9,5 proc.).
„Akivaizdu, kad „Tesla“ turi stiprų įvaizdį elektromobilių rinkoje. Naudotas „Model 3“ siūlo labai gerą kompromisą tarp kainos, išliekamosios vertės, siūlomų funkcijų, o talpi baterija nekelia streso vairuotojams ilgesnėse kelionėse. Be to, šie automobiliai rinkoje matomi jau seniai ir dažną pirkėją domina būtent naudoti tokie modeliai“, – tvirtina M. Buzelis. Automobilio kaina
Didesnė rida – susidėvėjusios baterijos ženklas
Paprastai elektromobilių gamintojai baterijoms taiko 8-10 metų arba 160,000 kilometrų garantiją. Kuo didesnė elektromobilio rida, tuo prastesnės būklės bus jo baterija. Tiesa, baterijos susidėvėjimas priklauso ir nuo to, kaip buvo įkraunamas automobilis: ar savininkas dažnai naudojo greitojo įkrovimo stoteles, ar kraudavo jį lėtai, iki 80 proc., kaip rekomenduoja gamintojai.
Elektromobiliai su suklastota rida – didelė problema, nes tokiu atveju tampa sudėtinga įvertinti tikrąją baterijos būklę. Remiantis „carVertical“ duomenimis, 2,6 proc. visų platformoje tikrintų elektromobilių turėjo suklastotą ridą. Hibridinių (4,5 proc.), benzininių (5,4 proc.) ir dyzelinių (6,2 proc.) automobilių rida klastojama dar dažniau. Elektromobilių baterijos
Kuo elektromobilio baterija labiau susidėvėjusi, tuo trumpesnis bus juo nuvažiuojamas atstumas. Senesnis elektromobilis jau nenuvažiuos tiek, kiek ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis. Tai tikriausiai yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurios dalis vairuotojų vengia įsigyti senesnes elektrines transporto priemones.
Pigesnė priežiūra, bet brangesni remontai
Nors nemažai pirkėjų baiminasi, kad elektromobilio priežiūra gali brangiai atsieiti, tai nėra visiška tiesa. Elektromobiliai paprastai pasižymi paprastesne konstrukcija nei vidaus degimo variklius turinčios transporto priemonės ir turi mažiau judančių dalių. Įvyko 10-asis jubiliejinis „Mini Model Look“ konkursas
Visgi, jei elektromobilis pateko į smarkų eismo įvykį, remonto darbai gali nustebinti. Tarp visų tikrintų automobilių, būtent elektrinių transporto priemonių vidutinė apgadinimų vertė buvo didžiausia – 7023 eurai. Hibridinių (6793 eurai), benzininių (5957 eurai) ir dyzelinių (4256 eurai) automobilių vidutinė apgadinimų vertė šiek tiek mažesnė.
Lyginant su kitomis transporto priemonėmis, elektromobiliai į avarijas patenka rečiau. Jei 45 proc. hibridinių, 49,1 proc. benzininių ir 46 proc. dyzelinių automobilių nors kartą buvo apgadinti, tai „carVertical“ tikrintų apgadintų elektromobilių dalis siekė tik 35,4 proc. M. Buzelio teigimu, tai lemia sąlyginai nedidelis elektromobilių paplitimas – daugumoje šalių jie dar nėra labai populiarūs bei pasižymi jaunesniu vidutiniu amžiumi.
Tyrimas atliktas išanalizavus duomenis iš 25 šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rumunijos, Vengrijos, Čekijos, Kroatijos, Bulgarijos, Belgijos, Slovakijos, Serbijos, Suomijos, Slovėnijos, Vokietijos, Italijos, Šveicarijos, Danijos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės, Portugalijos, Prancūzijos, Ukrainos, Švedijos ir Graikijos. „FIAT“ atnaujino legendinius „TIPO“
Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu
Nuo liepos įsigalios svarbus pakeitimas: dalis vairuotojų nebegalės naudotis savo automobiliais, tačiau ką jiems daryti – vis dar neaišku
Vairuotojams derėtų susirūpinti: dalis automobilių Lietuvoje gali turėti gamyklinių trūkumų
Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje: tyrimas parodė, kad ieškantys naudoto „Porsche“ turėtų būti itin atsargūs
Dažniausiai vagiamos automobilių dalys – sužinokite, ar jūsų automobilis saugus
Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais? Sužinokite, ką tai reiškia pirkėjams
Tyrimas: Lietuvoje į eismo įvykius rečiausiai patenka žali automobiliai
Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?
Į biudžetą – 100 mln. eurų mokesčių: daugiausiai mokesčių sumokėję technologijų sektoriaus lyderiai – „Vinted“, „Wargaming“ ir „Nord Security“
Smulkusis ir vidutinis verslas (SVV) Lietuvoje sudaro 99,8 % visų įmonių, jame dirba beveik 72 % visų šalies darbuotojų ir...
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelėse gali dar patogiau atsiskaityti už paslaugas – naudojantis įprastomis banko...
Nuskaityti, bet nekaupti – būtent tokiu principu veikia dirbtiniu intelektu paremta technologija savitarnos kasoms, kuri nuskaito pirkėjo amžių. Julius Stulpinas,...
Lietuvoje moterų yra daugiau nei vyrų, tačiau vos trečdaliui verslų vadovauja moterys, o startuolius jos kuria dar rečiau – Inovacijų...
Kaune vykusi „Demo day”, skirta Tech-Park Kaunas vykdomų preakceleravimo programų dalyviams, tapo išbandymu perspektyviems jaunojo verslo kūrėjams. Medicinos ir skaitmeninių...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...