Paskelbta
2 metai prieš-
Jei sėsdami prie kompiuterio ar savo darbo vietos didelį dėmesį kreipiame į kėdės aukštį, patogumą, prisimename patarimus, kaip taisyklingai sėdėti, kodėl kartais pamirštame pasirūpinti patogumu vairuojant? Juk tai ne ką mažiau atsakingas darbas, o per žemai esanti vairuotojo sėdynė ar vairas, netinkamai sureguliuoti veidrodėliai ir saugos diržai gali nulemti itin skaudžius incidentus ir jų pasekmes. Todėl saugaus eismo specialistas dalinasi patarimais, kaip vairuotojams tinkamai paruošti šią savo darbo vietą prieš pajudant į kelią.
Kiek toli galima nustumti sėdynę
Vairavimas – sudėtingas ir atsakingas darbas, kuriam reikia tinkamai pasiruošti, primena draudimo bendrovės ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius. Pirmas žingsnis prieš užvedant automobilį – vairuotojo sėdynės pozicijos nustatymas. Itin svarbu, kad sėdynė liestųsi su kuo didesniu sėdmenų, šlaunų ir nugaros plotu, kitaip šios kūno dalys gali labai greitai pavargti. Vairo kolonėlių remontas
„Optimalus sėdynės atstumas iki vairo yra tuomet, kai iki galo išmynus sankabos pedalą kairė koja yra šiek tiek sulenkta per kelį, o kulnas remiasi į automobilio grindis. Jei transporto priemonėje sumontuota automatinė greičių dėžė, siūloma išminti įsivaizduojamą sankabos pedalą ir tuomet patikrinti kairės kojos padėtį“, – pataria ekspertas.
Sėdynė – ne per žemai ir ne per aukštai
Vairuotojui ne ką mažiau svarbu tinkamai sureguliuoti pačią sėdynę ir galvos atlošą. Pastarasis teisingoje pozicijoje yra tada, kai vairuotojo pakaušis remiasi maždaug į pagalvėlės vidurį, o viršugalvis – vienodame lygyje su jos viršumi. Reguliuojant sėdynės atlošą svarbu atkreipti dėmesį į jos aukštį – ji turėtų būti ne per žemai, kad gerai matytųsi prietaisų skydelis ir kelias. Patikrinti ar aukštis tinkamas patariama abiem mentėmis remiantis į sėdynę ir ištiesus rankas vairo link – abu vairuotojo riešai turi liesti vairo viršų, o vairuotojo stuburas sėdint būti kuo panašesnis į vertikalią taisyklingą „S“ raidę. Kaip susigražinti ja per 7 dienas online filmux
„Vis dar daugybė vairuotojų, ypač jaunimas, nekreipia pakankamo dėmesio į sėdynės padėtį, vairuoja kone atsigulę, tačiau taip vairuojant praktiškai neįmanoma kritiniu momentu suvaldyti automobilio. Norint užtikrinti kuo didesnį saugumą, reikia ne tik nustatyti tinkamą sėdynės aukštį, bet ir šiek tiek sulenktomis rankomis laikyti vairą ties 9 ir 3 valandomis“, – sako ERGO atstovas.
Tinkamai sureguliuokite vairą bei diržus
Sureguliavus sėdynės padėtį ir aukštį, svarbu pasirūpinti vairo pozicija, kas kone visuose šiuolaikiniuose automobiliuose su reguliuojama vairo kolonėle yra itin paprasta. Svarbiausia, kad vairą būtų patogu laikyti ir jis neužstotų prietaisų skydelio bei vaizdo pro priekinį langą. Tuo pačiu reikėtų patikrinti saugos diržą, įsitikinti, kad jis prispaudžia vairuotojo klubus prie sėdynės ir yra įtemptas per krūtinę. Jei saugos diržas įtemptas nepakankamai, reikia reguliuoti jo aukštį. Vykstančiųjų autobusais skaičius auga
„Tinkamai sureguliuotoje vairavimo, ar, kaip galima drąsiai sakyti, darbo vietoje, vairuotojas turi jaustis patogiai, būti neįsitempęs, matyti viską aplinkui ir galėti efektyviai valdyti transporto priemonę. Tokiu būdu jis gali visiškai susikoncentruoti į kelią ir nejausti pernelyg didelio nuovargio dėl vairavimo net ilgų kelionių metu. Netinkamai paruošta vairuotojo vieta gali lemti ne tik prastesnę vairavimo patirtį, bet ir ilgalaikes sveikatos problemas ar net padidinti avarijų tikimybę. Rūpinantis saugumu, sureguliuoti vairuotojo vietą reikėtų dar prieš išriedant į kelią ar saugiai sustojus šalikelėje“, – teigia draudimo ekspertas.
Nepamirškite veidrodėlių
Reguliuojant savo darbo vietą automobilyje, itin svarbu matyti ne tik tai, kas vyksta priešais, bet ir už transporto priemonės, todėl būtina pasirūpinti transporto priemonės veidrodėliais. Juose vaizdas turi būti lengvai matomas vairuotojui pernelyg nesilankstant ir nesukiojant galvos. Kokiais atvejais užleidus automobilio vairą kitam asmeniui draudimo apsauga gali negalioti?
Galinio vaizdo veidrodėlį patariama sureguliuoti taip, kad jo centre vairuotojui matytųsi galinio stiklo vidurys, o atvaizde – visas galinis stiklas. Tuo metu šoninius veidrodėlius reikėtų sureguliuoti taip, kad vos pakreipus akis juose matytųsi mažesnė automobilio šono dalis ir kuo didesnė dalis už automobilio, o įsivaizduojama horizonto linija eitų maždaug ten, kur pasibaigia viršutinis veidrodėlio ketvirtis.
„Ypatingą dėmesį į šoninius veidrodėlius reikėtų atkreipti žiemą, mat daugybė incidentų kelyje įvyksta dėl apšalusių ar apsnigtų veidrodėlių ir pablogėjusio matomumo. Jį sumažinti ar išblaškyti vairuotoją taip pat gali ant stiklo nuo transporto priemonės stogo stabdant užkritęs sniegas. Važiuojant greičiau jis gali sutrukdyti ir iš paskos važiuojančio automobilio vairuotojui, ledo gabalai – įskelti stiklą, sudaužyti žibintus ar įlenkti kapotą, net sukelti avarinę situaciją. Taigi, žiemą tik pašalinus ledą ir sniegą nuo viso automobilio, darbo vieta vairavimui jau bus pilnai parengta“, – reziumuoja R. Pocius. Kaip išsirinkti automobilinę kėdutę?
„Eriadas“ gavo leidimą statyti du administracinius pastatus Vilniaus Vilkpėdėje: vieta, kur stovi ERGO centrinis biuras, keisis neatpažįstamai
Prieš šventes pataria neskubėti: kitaip galima prarasti dar daugiau laiko
Kaip teisingai interpretuoti prietaisų skydelio siunčiamus signalus: galima važiuoti ar geriau sustoti?
Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų
Artėja padangų keitimo metas: ragina atkreipti dėmesį ne tik į taisykles, bet ir į oro sąlygas
KASKO žalos kasmet – vis didesnės: greičiausiai vėl fiksuosime rekordinius metus
Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą: daugiausia įvykių nutinka vasarą
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“
Išmaniosios automobilių sistemos: daugiau pasitikėjimo prie vairo ar prarasta jo kontrolė?
Naujuoju daugiau nei 120 technologijų sektoriaus bendrovių vienijančios Lietuvos startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“ valdybos pirmininku išrinktas Mantas Katinas, „Wargaming Vilnius“...
Abu Dabio technologijų grupė „G42“ įsteigė dukterinę įmonę Londone, vykdydama savo planą plėtoti veiklą Europoje. Naujas padalinys „G42 Europe &...
Šiemet prekės ženklą atnaujinusi „PST Group“ tęsia strateginius pokyčius: įmonėje įsteigtas Tvarumo skyrius ir paskirtas pirmasis tvarumo vadovas. Anot bendrovės...
„Kling AI“, pažangus teksto į vaizdo įrašą ir vaizdo į vaizdo įrašą generatorius, sukurtas Kinijos trumpų vaizdo įrašų platformos „Kuaishou...
„Alibaba Group Holding“ sumažino trečdaliu valdymo grupės, padedančios formuoti Kinijos elektroninės prekybos milžinės strateginę kryptį, narių skaičių, pertvarkydama partnerystės sistemą...
Daugelis esame girdėję patarimų, kaip apsisaugoti nuo įžūlių sukčių ir piktavalių internete, tačiau, nepaisant visų prevencinių priemonių, kibernetinių nusikaltėlių aukų...
Besikeičiantis klimatas ir ilgesni šiltojo sezono laikotarpiai Lietuvoje verčia permąstyti namų komforto standartus. Oro kondicionierius jau nebėra prabangos prekė –...
Vasara Lietuvoje neatsiejama nuo koncertų, šokių po atviru dangumi ir muzikos festivalių, pritraukiančių tūkstančius lankytojų. Tačiau už pakilios nuotaikos slypi...
Vasaros metu daugiau keliaujame, tačiau atostogų sezonui ruošiasi ne tik poilsiautojai, bet ir sukčiai. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad...
Kaip jaučiamės darbe? Ką reiškia sveika savivertė, ir kodėl daugelis žmonių, atrodydami sėkmingi, iš tiesų kenčia tyliai? Naujausioje tinklalaidės „Emocinis...