Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Didžiausios pasaulyje kriptovaliutų biržos „Binance“ atlikta apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 16 tūkst. jos naudotojų iš Ispanijos, Prancūzijos, Italijos, Lenkijos ir Lietuvos, atskleidė didelius investuotojų lūkesčius dėl bitkoino kainos augimo. Didžioji dalis apklaustų lietuvių sako neabejojantys, kad pagrindinės kriptovaliutos kaina per penkerius ateinančius metus augs bent du–tris kartus.
Apklausa, kurioje Lietuvoje dalyvavo per 800 respondentų, parodė itin didelį investuotojų optimizmą dėl bitkoino kainos 2030 m. Didžiausia dalis – beveik 28 proc. – tiki, kad bitkoino kaina įsitvirtins 200–300 tūkst. JAV dolerių intervale, beveik 11 proc. prognozuoja jos augimą iki 300–400 tūkst. JAV dolerių. Daugiau nei 7 proc. respondentų mano, kad šios kriptovaliutos kaina pasieks 400–500 tūkst. JAV dolerių, tiek pat tikisi, kad bitkoinas viršys net pusės milijono JAV dolerių kainos ribą.
Tuo tarpu manančių, kad kriptovaliutos vertė laikysis žemiau 100 tūkst. JAV dolerių ribos, tebuvo kiek daugiau nei 6 proc.
„Šie apklausos rezultatai aiškiai parodo, kad ilgalaikiai investuotojų lūkesčiai yra labai dideli – vis daugiau žmonių supranta kriptovaliutų svarbą ateities finansų pasaulyje. Lietuvių pasitikėjimas šia technologija yra itin stiprus: net 72 proc. apklaustųjų tiki kriptovaliutų ilgalaike perspektyva, o skeptikų yra mažiau nei 3 proc.“, – sako Jonas Juengeris, didžiausios šalies kriptovaliutų bendrovės „Bifinity“ vadovas.
Vertindami šiuos metus, daugiausia – 40 proc. apklaustųjų – prognozuoja bitkoino kainą tarp 100–125 tūkst. JAV dolerių. Verta paminėti, kad visų laikų aukščiausia bitkoino kaina neseniai buvo pasiekta būtent šiame intervale. Beveik ketvirtadalis (23 proc.) respondentų tikisi augimo iki 125–150 tūkst. JAV dolerių, o 22 proc. nusiteikę nuosaikiau – mano, kad jis bus vertas 90–100 tūkst. JAV dolerių. Kaip kriptovaliutos įrodė gebėjimą prisitaikyti prie staigių makroekonominių pokyčių
Investuotojai optimistiškai vertina ir eterio ateitį. Daugiau nei trečdalis (35 proc.) respondentų prognozuoja, kad 2030 m. eterio kaina sieks 3–7,5 tūkst. JAV dolerių.
Kas lemia bitkoino kainą?
Kaip ir bet kurios kitos turto klasės, bitkoino kainą daugiausia lemia pasiūlos ir paklausos santykis. Įtakos gali turėti tinklo atnaujinimai, reguliavimo pokyčiai, institucinių investuotojų įsitraukimas ar atlygio kasėjams sumažėjimas. Bitkoino kaina pasiekė rekordines aukštumas
Svarbu atkreipti dėmesį, kad skaitmeninio turto kainos pasižymi dideliu rinkos nepastovumu ir rizika. Investicijų vertė gali tiek padidėti, tiek sumažėti, o investuota suma – nebūtinai sugrįžta. Už visus priimtus investicinius sprendimus atsako pats investuotojas.
Rekomenduojama investuoti į tuos produktus, kurių veikimo principas aiškus, o su jais susijusios rizikos – suprantamos. Investavimo sprendimai turi būti grindžiami duomenimis, asmenine patirtimi, finansine situacija, tikslų aiškumu ir rizikos tolerancija. Bitkoino kaina perkopė istorinę 100 tūkst. JAV dolerių ribą
Lietuviai renkasi ilgalaikį investavimą
Ta pati apklausa taip pat paneigė mitą, kad kriptovaliutos – tik Z kartos reikalas. Lietuvoje jomis aktyviau domisi 26–45 metų gyventojai – ši amžiaus grupė sudaro didžiąją dalį naudotojų. Jaunesni (18–25 m.) sudaro 26 proc., o vyresni nei 56 m. – vos 3 proc. Dauguma tiki, kad bitkoino kaina pasieks 200 000 dolerių
Naudotojai kriptovaliutas vis dažniau vertina kaip ilgalaikę finansinę priemonę. 40 proc. jas naudoja investavimui, 20 proc. – taupymui, tik 15 proc. – trumpalaikei prekybai. Apklausos duomenys taip pat atskleidė, kad kasdien skaitmeniniu turtu prekiauja tik 11 proc. respondentų, o 42 proc. sandorius atlieka rečiau nei kartą per mėnesį – tai rodo ilgalaikių, apgalvotų strategijų pasirinkimą.
Kriptovaliutų patrauklumą lemia ne tik pelno galimybė, bet ir vertybės – decentralizacija, finansinė nepriklausomybė, saugumas, privatumas ir apsauga nuo infliacijos. Populiarėja kriptovaliutų fondai, prieinami net su mažomis investicijomis
Apžvelgė kriptovaliutų sektorių: po permainingo mėnesio laukiama svarbių reguliacinių sprendimų
„Apex Network“ siekia, kad kriptovaliutų keitimas į grynuosius pinigus Afrikoje būtų sklandus
Dirbtinis intelektas įsigali finansų pasaulyje: valdo portfelius, be emocijų priima sprendimus, padeda įvertinti riziką ir stabdo nusikaltimus
Lietuvos startuoliai sumokėjo 20 proc. daugiau mokesčių, toliau didina atlyginimus – jie jau siekia 4,6 tūkst. Eur/mėn.
Geriausios investavimo platformos: kur investuoti saugiai ir pelningai
Atsiskaityti kriptovaliutomis jau leidžia tūkstančiai įmonių
Į „Binance“ bendruomenės susitikimą Vilniuje rinksis kriptovaliutų entuziastai
Vienas „Binance“ vadovų: visas kriptovaliutų pasaulis dabar stebi šias 3 temas
Meška ar juodoji gulbė? Kaip kriptovaliutos įrodė gebėjimą prisitaikyti prie staigių makroekonominių pokyčių
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...