Paskelbta
5 mėnesiai prieš-
Vis labiau populiarėjančią nakvynę kempinguose renkamės norėdami praleisti daugiau laiko gamtoje. O kartais tai yra pigesnė nakvynės alternatyva kelionės metu. Tačiau net ir gamtos prieglobstyje gyvuojančius kempingus ir jų savininkus užklupo infliacijos banga, kuri kelia ne tik buitinių prekių ir paslaugų kainas, bet ir nepatogumus keliautojams.
JetCamp.com, viena iš pirmaujančių Europos kempingų rezervavimo platformų, atliko tarptautinę apklausą, kurios rezultatų pagalba tikimasi padėti poilsiautojams planuoti ateinančias keliones, o kempingų savininkams priimti verslo sprendimus, kuriems didelę įtaką daro dabartinė, nepastovi ekonominė situacija. Apklausoje dalyvavo daugiau nei 100 Europos kempingų savininkų bei valdytojų iš 15 šalių, kurie dalinosi savo įžvalgomis bei rūpesčiais. Remiantis apklausos rezultatais, pastebėtas neišvengiamas, žymus kempingų kainų augimas.
Rezultatai kalba patys už save:
89 proc. respondentų jau nusprendė ateinantiems metams padidinti savo paslaugų kainas. 70 proc. planuoja kainas didinti nuo 1 iki 20 proc., iš jų beveik pusė − nuo 6 iki 10 proc. Dar 13 proc. respondentų nurodė, kad taiko dinaminę kainodarą, todėl kainų didinimą lems tolesnis sąnaudų didėjimas.
Apklausos rezultatai: planuojamas 2023 m. kainų didinimas
Prieš keletą savaičių „Papillon Country Resort” kempinge (Nyderlandai) vykusiame turizmo sektoriaus renginyje „Pleisureworld” konsultantas Hansas van Leeuwenas patarė iš įvairių šalių atvykusiesiems kempingų savininkams 2023 m. kainas padidinti 20 proc. Ši rekomendacija buvo skirta ne tik dėl iššūkių Europos energetikoje, bet ir dėl infliacijos, kainų indeksavimo korekcijos, neišvengiamo darbo užmokesčio didėjimo valymo, apsaugos ir kituose sektoriuose.
Apklausa patvirtina ekspertų nuomonę − apklausos atsakymuose minimi 3 pagrindiniai kainų didinimo veiksniai yra dujų ir elektros kainos (81 proc.), išorinių paslaugų kaina (31 proc.) bei darbo jėgos kaštai (28 proc.). Pastebėta ir tai, jog 11 proc. apklaustųjų nurodė, kad jie taip pat didina kainas dėl ypač didelio užimtumo šį sezoną.
Siekiant pažaboti kainų augimą kempingai mažina arba atsisako planų: iš anksto suplanuotos plėtros (27 proc.), dideles energijos sąnaudas turinčių paslaugų (27 proc.), iš anksto suplanuotos techninės priežiūros (10 proc.) ir darbuotojų skaičiaus (6 proc.). Respondentams taip pat buvo užduoti klausimai apie sezono sutrumpinimą ir 2023 m. kainodaros paskelbimo atidėjimą. 14 proc. respondentų nurodė delsiantys paskelbti 2023 m. kainas, o 19 proc. planuoja sutrumpinti sezoną nuo 2 iki 12 savaičių.
Apklausos rezultatai: 2023 m. kainų didinimo priežastys
Gera žinia ta, kad net 80 proc. kempingų savininkų planuoja imtis veiksmų, siekiant sumažinti kainų augimą. Tokios iniciatyvos pavyzdį gerai iliustruoja Trakuose esančio kempingo „Slėnis” vadovė Indrė Kaspariūnienė: „Išlaidų mažinimui naudojame judesio daviklių valdomą apšvietimą, naudojame LED lemputes, norime įdarbinti saulę – saulės kolektoriais šildytis vandenį, surinktą lietaus vandenį naudoti gėlynų laistymui, teritorijos priežiūrai, saulės baterijų energiją – teritorijos ir patalpų apšvietimui”. Dažniausiai buvo minimos šios priemonės: prašyti svečių taupyti energiją, pavyzdžiui, ribojant buvimo duše laiką (33 proc.), įrengti saulės baterijas (32 proc.) ir įdiegti išmaniuosius termostatus ir (arba) išmaniuosius elektros skaitiklius (13 proc.). Pasak „JetCamp” vadovo Erwino Hoevenaaro, „tai sveikintina ir ilgai laukta iniciatyva, kuri prisidės prie šios kelionių sektoriaus dalies tvarumo ir ekologiškumo”.
Šaltinis: https://www.jetcamp.com/.
Prasmės ir mėgstamos veiklos paieškos padėjo sukurti sėkmingą juvelyrikos dirbinių verslą
7 kūrybiškos idėjos, kaip už nedidelį biudžetą pakeisti namų interjerą
„LastMile“ skelbia šventinio laikotarpio darbo laiką: klientams prekes pristatys per porą valandų
Tyrimas atskleidė: lietuviai keliones planuoja iš anksto, išleidžia daugiau nei tikisi
„Tele2“ grupė pripažinta lydere klimato kaitos mažinimo srityje: pelnė aukščiausią įvertinimą
„Neste Lietuva“ vadovė: tęsdami tinklo plėtrą, ieškosime būdų didinti tvarių sprendimų pasiūlą
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“...
Hibridinis darbo modelis įsitvirtino ir nesiruošia niekur trauktis. Priešingai – įmonės vis dažniau remiasi nutolusiomis komandomis, o darbuotojams suteikia vis daugiau...
Nors situacija, rodos, gerėja, tačiau nelaimingų atsitikimų darbe, pastebi Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas, rodikliai vis dar...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...