Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.JAV sukurta vaizdo įrašų ir nuotraukų bendrinimo „Instagram“ startuolio istorija prasidėjo apie 2010 metus, kuomet jos įkūrėjai Mike‘as Kriegeris ir Kevinas Systromas spalio 6 dieną paleido Instagram į „App store“. Per pirmas kelias valandas tūkstančiai vartotojų parsisiuntė šią nuotraukų bendrinimo platformą. Serveriai nuo per didelio krūvio užlūžo ir vaikinams teko dirbti visą naktį, siekiant atkurti serverių darbą bei leisti vartotojams sėkmingai parsisiųsti programą.
Vis dėlto, sėkmė amerikiečius neaplankė per vieną dieną. „Instagram“ buvo ne pirmasis jų bandymas paleisti nuotraukų dalijimosi programėlę. Tačiau jų žinios, jaunatviškas atkaklumas ir noras bet kokia kaina išspręsti problemą, kuri, jų manymu, dar nebuvo išspręsta, padėjo jiems pasiekti tikslą – sukurti itin sėkmingą startuolį.
Kevinas Systromas gimė 1983 m. gruodžio 30 dieną Holliston mieste, Masačusetso valstijoje, JAV. Jo motina Diane Systrom dirbo automobilių bendrovės „Zipcar“ rinkodaros vadove, o jo tėvas Douglasas Systromas – tarptautinės universalinės parduotuvės „TJX“ viceprezidentu. Manoma, jog Kevinas meilę technologijoms paveldėjo iš motinos.
Būsimasis „Instagram“ platformos įkūrėjas jau mokyklos laikais domėjosi programavimu, o baigęs vidurinę mokyklą įstojo į Stanfordą mokytis abstrakčiosios programavimo kalbos. Vis dėlto, neužilgo jis suprato, jog nori studijuoti verslą ir studijas pakeitė. Verslo startuolis
Beje, būtent šiame universitete Kevinas sutiko ir susibičiuliavo su savo būsimuoju verslo partneriu Mike‘u Kriegeriu.
Studijuodamas Stanforde Kevinas sulaukė Marko Zuckerbergo pasiūlymo dirbti „Facebook“, tačiau šį pasiūlymą jis atmetė. Vietoj to K. Systromas nusprendė atlikti praktiką „Odeo“ įmonėje, kuri vėliau tapo „Twitter“.
Baigęs mokslus, Kevinas įsidarbino „Google“ kompanijos rinkodaros skyriuje. Čia jis pradirbo keletą metų. Išėjęs iš „Google“, vaikinas rado darbą daug žadančiame startuolyje „Nextstop.com“. Dirbant šioje kompanijoje jis pradėjo rimtai užsiimti programavimu. Leidžiant dienas darbe tarp kitų entuziastingų ir jaunų žmonių, Kevinas suprato, jog nori tapti anterpreneriu ir sukurti savo startuolį.
Taigi, dienomis jis dirbdavo „Nextstop“, o vakarais ir naktimis savarankiškai programuodavo įvairias programėles. Pirmoji platforma, sukurta Kevino, buvo pavadinimu „Burbn“. Ji leido vartotojams dalintis nuotraukomis nustatant jų esamą vietovę. Ši programa buvo labai panaši į kitą skaitmeninį produktą, pavadinimu „Foursquare“.
2010 metų sausio mėnesį, nuėjęs į vieną vakarėlį ir atsitiktinai sutikęs rizikos kapitalo fondų „Baseline Ventures“ ir „Andreessen Horowitz“ atstovus, Kevinas parodė sukurtos programėlės prototipą ir šie jam pasiūlė susitikti bei plačiau aptarti jo kuriamą projektą. Griežtesni saugumo reikalavimai „Instagram“
Po šio susitikimo K. Systromas nusprendė išeiti iš darbo ir visą laiką skirti platformos tobulinimui. Jam labai pasisekė, nes po dviejų savaičių jis gavo milžinišką 500 tūkst. dolerių pradinį finansavimą iš tų pačių „Baseline Ventures“ ir Andreessen Horowitz rizikos fondų atstovų. Sekantis žingsnis vaikinui buvo susirasti kolegą, kuris padėtų patobulinti kuriamos sistemos darbą.
Jo draugas Mike’as Kriegeris iš Standordo universiteto laikų tapo jo startuolio bendra-įkūrėju.
Kevinas ir Mike‘as tobulino „Burbn“ projektą, tačiau galutinis rezultatas jų netenkino. Ši platforma buvo per daug sudėtinga, todėl jie sukūrė kitą programėlę, pavadinimu „Scotch“. Tai buvo „Instagram“ pirmtakas, tačiau taip pat nesėkmingas. „Scotch“ neturėjo pakankamai nuotraukų filtrų, jame buvo per daug klaidų ir jo veikimo principas buvo per lėtas. Trečiasis bandymas Kevinui ir Mike‘ui buvo lemiamas. Naujai sukurta „Instagram“ platforma buvo supaprastinta kitų dviejų programėlių versija. Įkūrėjai nusprendė koncentruotis tik ties vienu dalyku ir leisti vartotojams lengvai ir greitai dalintis savo nuotraukomis. Kelių paspaudimų dėka, „Instagram“ buvo galima įkelti nuotrauką, pakomentuoti po ja bei įvertinti.
Aštuonias savaites vaikinai redagavo ir tobulino programėlę. Tuomet leido ją išbandyti draugams bei pažįstamiems. Startuolis
2010 metų spalio 6 dieną, išaušus pirmadienio rytui, Kevinas ir Mike‘as oficialiai paleido „Instagram“ į platųjį pasaulį ir iš karto tapo vieni sėkmingiausių startuolių.
Vartotojams patiko paprasta nuotraukų kėlimo funkcija bei filtrai, pagražinantys veido bruožus. Naudotojų skaičius nepaliaujamai augo ir Kevinas suprato, jog pagaliau sukūrė kažką ypatingo ir vertingo.
Šiandien milijardieriai, kurie mažiau nei per dvejus įmonės veikimo metus pardavė ją Facebook už 1 mlrd. dolerių, jauniesiems startuoliams pataria:
„Google Discover“ atnaujinimas atneša pokyčius
„Google“ netrukus gali pereiti prie AI režimo paieškai – ir jums teks su tuo susitaikyti
„Google“ gali išlaikyti „Chrome“, nusprendė teisėjas paieškos antimonopolinėje byloje
„Meta“ pasirašė daugiau nei 10 mlrd. USD vertės debesų kompiuterijos sandorį su „Google“
Dirbtinio intelekto milžinai lenktyniauja dėl sunkiai prieinamos realaus pasaulio duomenų rinkimo
Startuolis: išsamus vadovas nuo idėjos iki paleidimo
Kas yra startuoliai: inovacijos, rizika ir augimo potencialas
8 geriausios „Google Analytics“ alternatyvos (paprastumui ir privatumui) 2025 m.
Startuolių sėkmės formulė: ekspertų patarimai ir „Startup Lithuania“ akceleratoriaus pagalba
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...