Paskelbta
3 metai prieš-
JAV sukurta vaizdo įrašų ir nuotraukų bendrinimo „Instagram“ startuolio istorija prasidėjo apie 2010 metus, kuomet jos įkūrėjai Mike‘as Kriegeris ir Kevinas Systromas spalio 6 dieną paleido Instagram į „App store“. Per pirmas kelias valandas tūkstančiai vartotojų parsisiuntė šią nuotraukų bendrinimo platformą. Serveriai nuo per didelio krūvio užlūžo ir vaikinams teko dirbti visą naktį, siekiant atkurti serverių darbą bei leisti vartotojams sėkmingai parsisiųsti programą.
Vis dėlto, sėkmė amerikiečius neaplankė per vieną dieną. „Instagram“ buvo ne pirmasis jų bandymas paleisti nuotraukų dalijimosi programėlę. Tačiau jų žinios, jaunatviškas atkaklumas ir noras bet kokia kaina išspręsti problemą, kuri, jų manymu, dar nebuvo išspręsta, padėjo jiems pasiekti tikslą – sukurti itin sėkmingą startuolį.
Kevinas Systromas gimė 1983 m. gruodžio 30 dieną Holliston mieste, Masačusetso valstijoje, JAV. Jo motina Diane Systrom dirbo automobilių bendrovės „Zipcar“ rinkodaros vadove, o jo tėvas Douglasas Systromas – tarptautinės universalinės parduotuvės „TJX“ viceprezidentu. Manoma, jog Kevinas meilę technologijoms paveldėjo iš motinos.
Būsimasis „Instagram“ platformos įkūrėjas jau mokyklos laikais domėjosi programavimu, o baigęs vidurinę mokyklą įstojo į Stanfordą mokytis abstrakčiosios programavimo kalbos. Vis dėlto, neužilgo jis suprato, jog nori studijuoti verslą ir studijas pakeitė.
Beje, būtent šiame universitete Kevinas sutiko ir susibičiuliavo su savo būsimuoju verslo partneriu Mike‘u Kriegeriu.
Studijuodamas Stanforde Kevinas sulaukė Marko Zuckerbergo pasiūlymo dirbti „Facebook“, tačiau šį pasiūlymą jis atmetė. Vietoj to K. Systromas nusprendė atlikti praktiką „Odeo“ įmonėje, kuri vėliau tapo „Twitter“.
Baigęs mokslus, Kevinas įsidarbino „Google“ kompanijos rinkodaros skyriuje. Čia jis pradirbo keletą metų. Išėjęs iš „Google“, vaikinas rado darbą daug žadančiame startuolyje „Nextstop.com“. Dirbant šioje kompanijoje jis pradėjo rimtai užsiimti programavimu. Leidžiant dienas darbe tarp kitų entuziastingų ir jaunų žmonių, Kevinas suprato, jog nori tapti anterpreneriu ir sukurti savo startuolį.
Taigi, dienomis jis dirbdavo „Nextstop“, o vakarais ir naktimis savarankiškai programuodavo įvairias programėles. Pirmoji platforma, sukurta Kevino, buvo pavadinimu „Burbn“. Ji leido vartotojams dalintis nuotraukomis nustatant jų esamą vietovę. Ši programa buvo labai panaši į kitą skaitmeninį produktą, pavadinimu „Foursquare“.
2010 metų sausio mėnesį, nuėjęs į vieną vakarėlį ir atsitiktinai sutikęs rizikos kapitalo fondų „Baseline Ventures“ ir „Andreessen Horowitz“ atstovus, Kevinas parodė sukurtos programėlės prototipą ir šie jam pasiūlė susitikti bei plačiau aptarti jo kuriamą projektą.
Po šio susitikimo K. Systromas nusprendė išeiti iš darbo ir visą laiką skirti platformos tobulinimui. Jam labai pasisekė, nes po dviejų savaičių jis gavo milžinišką 500 tūkst. dolerių pradinį finansavimą iš tų pačių „Baseline Ventures“ ir Andreessen Horowitz rizikos fondų atstovų. Sekantis žingsnis vaikinui buvo susirasti kolegą, kuris padėtų patobulinti kuriamos sistemos darbą.
Jo draugas Mike’as Kriegeris iš Standordo universiteto laikų tapo jo startuolio bendra-įkūrėju.
Kevinas ir Mike‘as tobulino „Burbn“ projektą, tačiau galutinis rezultatas jų netenkino. Ši platforma buvo per daug sudėtinga, todėl jie sukūrė kitą programėlę, pavadinimu „Scotch“. Tai buvo „Instagram“ pirmtakas, tačiau taip pat nesėkmingas. „Scotch“ neturėjo pakankamai nuotraukų filtrų, jame buvo per daug klaidų ir jo veikimo principas buvo per lėtas. Trečiasis bandymas Kevinui ir Mike‘ui buvo lemiamas. Naujai sukurta „Instagram“ platforma buvo supaprastinta kitų dviejų programėlių versija. Įkūrėjai nusprendė koncentruotis tik ties vienu dalyku ir leisti vartotojams lengvai ir greitai dalintis savo nuotraukomis. Kelių paspaudimų dėka, „Instagram“ buvo galima įkelti nuotrauką, pakomentuoti po ja bei įvertinti.
Aštuonias savaites vaikinai redagavo ir tobulino programėlę. Tuomet leido ją išbandyti draugams bei pažįstamiems.
2010 metų spalio 6 dieną, išaušus pirmadienio rytui, Kevinas ir Mike‘as oficialiai paleido „Instagram“ į platųjį pasaulį ir iš karto tapo vieni sėkmingiausių startuolių.
Vartotojams patiko paprasta nuotraukų kėlimo funkcija bei filtrai, pagražinantys veido bruožus. Naudotojų skaičius nepaliaujamai augo ir Kevinas suprato, jog pagaliau sukūrė kažką ypatingo ir vertingo.
Šiandien milijardieriai, kurie mažiau nei per dvejus įmonės veikimo metus pardavė ją Facebook už 1 mlrd. dolerių, jauniesiems startuoliams pataria:
Tyrimas: DI Lietuvoje sukurs 23 tūkst. darbo vietų ir kasmet pridės 1,4 mlrd. Eur prie BVP
„Google“ atskleidė, kas labiausiai rūpi lietuviams: tarp dažniausių paieškų – ir klausimai apie elektros kainas
Ko Lietuvos gyventojai ieškojo „Google“ 2024 metais: nuo aistrų Kauno, Paryžiaus ir Berlyno stadionuose iki rinkimų Lietuvoje ir JAV
Lietuvoje debiutuoja naujas startuolis, siūlantis unikalią paslaugą vairuotojams
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Balso pokalbių funkcija „Gemini Live“ pradeda veikti lietuvių kalba
Pokyčiai „Instagram“: nuo šiol tik populiarūs vaizdo įrašai pasižymės aukštesne vaizdo kokybe
Agrotechnologijų startuolis „AgroSync” pritraukė solidžią vengrų bendrovės investiciją
Griežtesni saugumo reikalavimai „Instagram“: tėvai matys, kas bando susisiekti su jų vaiku
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Balandžio pradžioje Jungtinių Valstijų įvestas 25 proc. tarifas Europos automobilių importui gali turėti didelių pasekmių Europos automobilių pramonei. Vis tik...
Apie inžinerijos ir technologijos sričių specialistų poreikį kalbama nuolat ir labai garsiai – jų masiškai trūksta ir Lietuvoje, ir užsienyje....
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...
Pastačius savo naujus namus, prasideda kitas darbų etapas: aplinkos tvarkymas ir puoselėjimas. Vienas svarbiausių kiemo akcentų – graži žaliuojanti veja,...