Paskelbta
2 metai prieš-
Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ duomenimis, sostinė praėjusiais metais sulaukė didesnio turistų skaičiaus nei 2022 m.: skaičiuojama, kad iš viso miestą aplankė beveik 1,2 mln. svečių, apsistojusių įvairiose Vilniaus apgyvendinimo įstaigose. Didžiąją dalį apsilankiusiųjų sudarė užsieniečiai iš Europos ir JAV.
Sostinę aplankė 20 proc. daugiau užsieniečių
Vis dažniau Vilnius tampa atostogų kryptimi turistams iš viso pasaulio: čia atvykusių užsienio piliečių skaičius padidėjo 20 proc. ir sudarė iš viso 69 proc., likusi dalis – Lietuvoje gyvenantys asmenys.
Lyginant su 2022 m., bendras visų turistų skaičiaus augimas siekė 12 proc. ir sudarė beveik 1,2 mln. apsilankiusiųjų. Pasak „Go Vilnius“ vadovės Dovilės Aleksandravičienės, nors padidėjęs turistų skaičius dar vejasi iki pandemijos buvusius srautus, visgi praėjusiais metais pasiekti rezultatai džiugina.
„Vilnius yra su geopolitiniais iššūkiais susiduriančio regiono dalis, todėl galime tik pasidžiaugti augančiais į sostinę atvykstančių turistų srautais. Pastebime, kad lyginant su 2022 m., pernai išaugo tiek bendras atvykstančių į miestą svečių rodiklis, tiek ir užsieniečių dalis. Nepaisant to, kad dar nesugrįžome į iki pandemijos matytus turistų srautus, praėjusių metų rodikliai nuteikia optimistiškai, todėl šiemet prognozuojame dar daugiau turistų ir dar didesnę jų sugeneruotą naudą visai miesto ekonomikai“, – pažymi „Go Vilnius“ vadovė.
Padidėjusį turistų skaičių pernai fiksavo ir Ryga bei Talinas, sulaukę panašaus srauto: Rygoje apsilankė beveik 1,2 mln. užsieniečių, o Taline – 1,29 mln.
Daugiausiai keliautojų – vasarą
Žvelgiant geografiniu aspektu, Lietuvos sostinę daugiausia aplanko turistai iš Lenkijos, Vokietijos, Latvijos, JAV, Jungtinės Karalystės, Baltarusijos. Ypač didelio turistų srauto augimo sulaukta iš Lenkijos – lyginant su 2022 m., Vilniuje apsilankė net 58 proc. daugiau šios šalies piliečių. Taip pat pastebėtas turistų skaičiaus augimas iš Vokietijos (33 proc.), Jungtinės Karalystės (10 proc.), Latvijos (6 proc.) ir JAV (26 proc.) Daugiausia svečių Lietuvos sostinėje apsilanko vasaros laikotarpiu, gegužės–rugpjūčio mėnesiais. Vidutiniškai jie mieste praleidžia po nepilnas dvi paras.
Kartu su didėjančiu turistų skaičiumi, Vilniaus mieste pastebimas ir augantis viešbučių užimtumas. Praėjusiais metais jis siekė net 68 proc., o 2022 m. šis rodiklis fiksuotas 7 proc. punktais mažesnis. Skirtingais skaičiavimais, vienas užsienietis per dieną vidutiniškai mieste išleidžia maždaug 94 eurų sumą. Iš viso vietinis ir tarptautinis 2023 m. sostinei turizmas sugeneravo apie 224 mln. eurų pajamų, kurios pasiskirstė apgyvendinimo, maitinimo, transporto, ekskursijų, pramogų bei kitų paslaugų teikėjams.
Pasiekta 140 mln. auditorija visame pasaulyje
Turistų srautų iš tikslinių rinkų augimui daug įtakos turėjo „Go Vilnius“ agentūros vykdytos rinkodarinės žinomumo kampanijos. Užsieniečių dėmesio sulaukė tiek akcijos kaimyninių šalių gyventojams, tiek Vilniaus 700 metų jubiliejui skirti renginiai. Šios kampanijos leido į sostinę pritraukti ir užsienio šalių žurnalistus iš tokių leidinių kaip „Financial Times“, „BBC radio“, „National Geographic“ „Time Out“ ir „Forbes“. Žiniasklaidos priemonių atstovų mieste netrūko ir dėl sostinėje vykusio „NATO“ viršūnių susitikimo. Jo metu Vilniuje viešėjo apie 2 tūkst. užsienio žurnalistų, kurie padėjo pasiekti 140 mln. auditoriją svarbiausiuose tarptautiniuose žiniasklaidos kanaluose.
Kasmet atliekamas tyrimas tikslinėse rinkose parodė, jog Vokietijoje Vilniaus žinomumas lyginant su 2022 m. paaugo 5 proc. iki 62 proc.; UK – nuo 42 proc. 2022m. iki 2023 m. 43 proc. Tiesa, sostinės žinomumas didintas ne tik užsienio žiniasklaidos pagalba. 2023 m. buvo įgyvendintos 6 turizmo skatinimo kampanijos įvairiose internetinėse turizmo platformose, skirtose Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Lenkijos gyventojams.
Tikimasi dar didesnio turistų srauto
Nors prognozuojama, kad 2024 m. turizmas visiškai sugrįš į 2019 m. lygį, visgi pastebimas nevienodas keliaujančiųjų pasiskirstymas skirtinguose Europos regionuose. Jungtinių Tautų duomenimis, Centrinės ir Rytų Europos regionas, į kurį įeina Lietuva, sulaukė mažiausiai turistų, lyginant su 2019 m.: į šį regioną atvyko tik 75 proc. prieš pandemiją buvusio užsieniečių srauto. „Euromonitor International“ atlikta turizmo profesionalų apklausa parodė, kad tarp veiksnių, labiausiai trukdančių turizmo atsistatymui šiame regione, yra geopolitiniai iššūkiai.
Nepaisant to, „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė tiki, kad ateinančiais metais turistų skaičius mieste dar labiau augs: „Atsižvelgiant į bendrąsias turizmo tendencijas, keliautojų įpročius bei aplinkybes, darančias įtaką turizmo plėtrai, mes sieksime, kad šiemet turistų skaičius padidėtų bent 11 proc. Planuojame ir toliau aktyviai dirbti su tikslinėmis rinkomis: Lenkija, Vokietija, Jungtinė Karalyste ir Latvija. Keliame sau tikslą užtikrinti efektyvių priemonių naudojimą, kurios turės realią įtaką turistų skaičiaus augimui. Tarp jų ir darbas su užsienio žurnalistais, rinkodaros kampanijos, skrydžių bei tarptautinių renginių skatinimo programos bei kitos iniciatyvos.“
Kurti gyvenimo Lietuvoje lieka tik kas dvidešimtas užsienio studentas: kaip išlaikyti talentus, kuriuos patys ugdome
Maratonas – renginys, miestui atnešantis milijoninę naudą
„Go Vilnius“ pristato atnaujintą vizualinį identitetą: daugiau aiškumo, nuoseklumo ir miesto atpažįstamumo
Ar kada nors bus gera reklama Lietuvai?
„Vilnius Pink Soup Fest“: kitų metų data, atgarsiai užsienyje ir įspūdingi poveikio miesto ekonomikai skaičiai
Milžiniška šaltibarščių vėliava ant Vilniaus TV bokšto oficialiai atidarė rožinės sriubos sezoną
Užsienio talentams – nemokama pagalba kuriant verslą ir planuojant finansus
70 šalių aplankęs britų tinklaraštininkas negaili pagyrų Vilniui: sužavėjo tradicijų ir eksperimentų dinamika
Konferencijų sektorius Vilniui pritraukė 75 mln. eurų – augimas siekia 38 proc.
Per pastaruosius metus influencerių rinkodara iš paprasto turinio kūrimo tapo vienu efektyviausių būdų pasiekti auditoriją. Tačiau „Black Friday“ laikotarpiu ši komunikacijos priemonė įgauna visai kitą prasmę. Tai...
Estijoje įsikūrusi tarptautinė viešbučių grupė „Legend Hotels“ žengia į Lietuvą ir tampa naujuoju žinomo viešbučio „Novotel Vilnius Centre“ operatoriumi. Tai...
Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ toliau efektyvina veiklą ir keičia įmonės valdymo struktūrą. Nuo lapkričio 1 d. įmonė sujungs technologijų ir...
Perdegimas nėra tik madingas žodis – tai realybė, su kuria susiduria vis daugiau darbuotojų. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, psichikos sveikatos...
Nekilnojamojo turto (NT) vystymo bendrovė „Formo“ susitarė su banku „Bigbank“ dėl 12 mln. eurų finansavimo, skirto moderniam gyvenamajam NT projektui „Astronomijos...
Ruduo įprastai asocijuojasi su jaukumu, ramybe ir gamtos grožiu, tačiau vairuotojams šis sezonas neretai tampa rimtu išbandymu. Kasdienėse kelionėse slypi...
Siekiant sumažinti kainų atotrūkį su Lenkija ir paskatinti vežėjus degalus vėl pirkti Lietuvoje, ekspertai siūlo nustatyti konkurencingą dyzelino akcizą, kuris galėtų...
Atrodo, stabdymas – paprastas veiksmas: pamatei kliūtį, paspaudei pedalą, automobilis sustojo. Tačiau realybėje viskas kur kas sudėtingiau. Reakcijos laikas, kelio...
Gyvūno auginimas visada palieka ekologinį pėdsaką, bet mes galime jį sumažinti savo sąmoningais pasirinkimais. Ne tik švaresnė aplinka, bet ir...
Antradienį, spalio 7 d., visoje Lietuvoje vyks Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos (GPIS) patikrinimas – nuo 11 val. 52 min....