Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasJau šeštus metus iš eilės sąžiningiausią darbo užmokesčio politiką darbuotojų atžvilgiu įgyvendinančios įmonės įvertinamos „Lygiaverčio atlygio“ apdovanojimu. Šiemet laurus nuskynė Lietuvoje „McDonald‘s“ restoranų tinklą valdantys „Premier Restaurants“ bei pasaulinio trąšų ir pramoninių chemijos produktų gamintojo atstovai „Yara Lietuva“.
Kasmet visose Baltijos šalyse atlyginimų tyrimų bendrovė „Figure Baltic Advisory“ vykdo detalius skirtingų sektorių įmonių tyrimus ir apdovanoja teisingiausią darbo užmokesčio politiką vykdančius darbdavius. Lietuvoje šiemet nugalėtojai išrinkti remiantis atlyginimų tyrimu, kuriame dalyvavo beveik 400 įmonių iš įvairių industrijų. Laimėtojų sąraše tarp ilgamečių lyderių iš IT sektoriaus šiemet atsirado ir įvairesnių verslo šakų atstovų.
„Visada įdomu pamatyti tradicinių verslo sektorių įmones lyderių penketukuose, kadangi būtent ten dažnai lygiaverčio atlygio klausimas yra sunkiau išsprendžiamas, arba tokiems aspektams sekti organizacijos tiesiog neturi resursų. Tuo tarpu informacinių technologijų ir finansų sektorių įmonės tuo rūpinasi dažniau, numato konkrečias strategijas, gali turėti net būtent tam paskirtą specialistą“, – komentuoja „Figure Baltic Advisory“ konsultantas, atlygio ekspertas Povilas Blusius.
Lyderių gretose – nauji vardai
Lygiaverčio atlygio apdovanojimui įmonės yra skirstomos į skirtingas kategorijas pagal darbuotojų skaičių ir vertinamos pagal keturis pagrindinius kriterijus: atlygių homogeniškumą, matuojant bazinių atlygių tose pačiose pozicijose skirtumą, rinkos indeksą, matuojantį darbuotojų dalį, kurių atlygiai nesiekia žemiausio rinkos standarto, atlyginimų skirtumus tose pačiose pareigose pagal lytį bei lyčių pusiausvyrą įmonės vadovybėje.
Mažų ir vidutinių įmonių (iki 500 darbuotojų) kategorijoje šiemet geriausiai įvertinti tarptautinės trąšų ir pramoninių chemijos produktų gamintojos „Yara International“ atstovai Lietuvoje „Yara Lietuva“. Likusį penketuką atitinkamai užbaigia šios įmonės: „Accenture Lithuania“, „Nasdaq Vilnius“, „Omniva LT“ ir „Fazer Lietuva“. Didelių darbdavių (per 500 darbuotojų) kategorijoje aukščiausią poziciją užėmė „McDonald‘s“ restoranų tinklą Lietuvoje frančizės principu valdanti „Premier Restaurants“. Po jų rikiuojasi „Vinted“, „Danske Bank“, „Devbridge LT“ ir SEB bankas.
Kaip teigia mažų ir vidutinių įmonių kategorijoje nugalėjusios „Yara“ Europos verslo centro viceprezidentė Zuzana Matonienė, lygiavertis atlygis prasideda nuo sąžiningo pasiūlymo pateikimo potencialiam darbuotojui, remiantis jo kompetencijomis.
„Lygiavertiškumas ir įtrauktis – viena iš mūsų organizacijos strateginių krypčių. Šią sritį nuolat geriname ir ieškome įvairių būdų kurti į žmogų orientuotą aplinką. Lygiavertišką atlygį užtikriname skaidria ir visiems atvirai prieinama atlygio politika. Vis dėlto, vien skaidrumo nepakanka: vykdome nuolatinius pasitikrinimus, kurių metu peržiūrime ir įsivertiname, ar nenukrypstame nuo keliamų lygiavertiškumo tikslų bei teisingo atlygio politikos. Kiekvienas individualus asmuo yra vienodai svarbus ir turi būti vertinamas be jokių išlygų“, – teigia „Yara“ Europos verslo centro vadovė.
Tarp didžiųjų darbdavių į lyderių poziciją šiemet įsiveržė UAB „Premier Restaurants“, Lietuvoje valdantys „McDonald’s“ restoranus. Pasak „McDonald’s Baltics“ Žmogiškųjų išteklių ir mokymų vadovės Anastasijos Zubov, lygiavertis atlygis – svarbus modernios organizacijos požymis.
„Mums itin svarbu užtikrinti tvirtą vidinę kultūrą, suburiančią skirtingus žmones į vieningą komandą, kurioje visi jaučiasi saugūs, gerbiami ir lygūs. Mūsų vertybės padeda mums siekti savo tikslo, o to siekiame keliais būdais: rinkoje esame patrauklūs kandidatams, kadangi suteikiame galimybę prisijungti prie komandos be bandomojo laikotarpio atlyginimo. Tokiu būdu, žmogus jaučiasi lygus su kitais komandos nariais nuo pat pirmos darbo dienos. Lygiaverčio atlygio apdovanojimas – puikus įrodymas, kad įmonės vertybės iš tikrųjų yra įtrauktos į mūsų kasdienį gyvenimą ir kad iš tiesų einame teisinga linkme“, – teigia A. Zubov.
„McDonald’s Baltics“ atstovė taip pat nurodo, kad tas pačias pareigas einančių asmenų bazinis darbo užmokestis yra vienodas, nepriklausomai nuo patirties, įmonėje išdirbto laiko, lyties ar kitų faktorių.
Skirtumas tarp vyrų ir moterų gaunamų atlyginimų
„Lygiaverčio atlygio“ apdovanojimai – dalis išsamaus Baltijos šalyse veikiančių įmonių tyrimo. Kaip ir kasmet, analizuoti skirtinguose sektoriuose veikiančių bendrovių mokami darbo užmokesčiai, siūlomos papildomos naudos ir vykdomos atlygio politikos.
„Tyrimo metu įmonių atstovų klausėme, ar jie pastebi tendenciją tarp vyrų ir moterų atlyginimų skirtumų. Teigiamai atsakė 7 proc. respondentų. Paprastuoju būdu skaičiuojant atlyginimų skirtumus tarp lyčių, skirtumas šiemet siekia 6 proc. ir yra perpus mažesnis nei pernai, kuris siekė 13 proc.“, – teigia P. Blusius.
Pasak „Figure Baltic Advisory“ eksperto, Valstybės duomenų agentūra pateikia kitokius duomenis: skirtumas tarp vyrų ir moterų gaunamo darbo užmokesčio siekia kone 30 proc. Tačiau toks aukštas rodiklis gaunamas dėl netinkamo šiam reiškiniui matuoti naudojamo skaičiavimo metodo.
„Ši statistika nėra neteisinga, tiesiog jos nereikėtų tapatinti su probleminiais atlygių skirtumais. Į tai reikėtų žiūrėti daugiau kaip į ekonominį rodiklį. Štai, pavyzdžiui, portale „rekvizitai.lt“ taip pat galime matyti įmonių vidutinius atlygius pagal lytis, tačiau čia taip pat nėra atsižvelgiama į skirtingą vyrų ir moterų skaičių ar užimamas pareigas įmonėje. Vidurkių skirtumai gali būti dideli, tačiau vertinant tose pačiose pozicijose dirbančių vyrų ir moterų atlygius jie dažniausiai nesiskiria“, – aiškina ekspertas.
Nagrinėjant tik atlygių skirtumus tose pačiose įmonėse ir pozicijose dirbančių vyrų ir moterų pastebima, kad individualūs atlygių skirtumai dažniausiai susidaro dėl stažo, išsilavinimo ar rodomų rezultatų. Prie skirtumų atsiradimo statistikoje prisideda ir laikinas pasitraukimas iš rinkos gimus vaikui.
„Tam tikru gyvenimo metu dažniausiai moterys pasirenka vaiko priežiūros atostogas. Nors dalis įmonių atlygius indeksuoja, grįžusiems po pertraukos darbuotojams siūlomas atlygis neretai vis tiek yra šiek tiek mažesnis, nei tiems kurie visą tą laiką dirbo ir rodė rezultatus. Tiesa, šis atotrūkis dažniausiai dingsta jau per sekančią atlygio peržiūrą“, – pabrėžia P. Blusius.
Simona Bernatavičiūtė. Ne tik atlyginimas: kas šiandien svarbiausia darbuotojų gerovei?
„McDonald’s“ ir „Mamų Unija“ pradeda labdaros kampaniją, skirtą vėžiu sergantiems vaikams įrengti gydomąjį taką
Finansinis saugumas – raktas į sveikatą: kodėl pinigai vis dėlto atneša laimę?
Kas penktas dirbantysis – Z kartos atstovas: ekspertai atskleidžia, kiek jie uždirba
2025 m. „McDonald’s“ darbuotojų ugdymui Lietuvoje skirs daugiau nei 600 tūkst. eurų
Sąžiningą darbo užmokesčio politiką vykdo ne tik bankai
„McDonald’s“ investuoja 1,4 mln. eurų ir plečiasi Lietuvoje – naujas restoranas Klaipėdoje
Skaičiai stulbina: kiek vertas vaiko priežiūros atostogose esančio žmogaus atliekamas darbas?
Darbdaviams – dar griežtesnė pareiga užtikrinti lygų atlygį: tam liko dveji metai
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...