Paskelbta
2 metai prieš-
Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į sprendimus, kurie leis dronų naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve.
„Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių naudotojams bus teikiamos bendros informacijos, skrydžių patvirtinimo, eismo informacijos ir kitos paslaugos.
„Bepiločių orlaivių oro erdvėje daugėja ir ši tendencija išlaikys augimo kryptį – jie populiarėja ne tik tarp mėgėjų, bet vis dažniau tampa svarbiu įrankiu ir pramonėje, ir pagalbos tarnybose. Dėl išaugusio dronų skaičiaus svarbu turėti sistemą, kuri leistų realiu laiku stebėti oro erdvę, gauti informaciją apie bepiločių orlaivių skrydžius ir juos valdyti – patvirtinti arba suteikti leidimą skristi. Naujos sistemos dėka dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdvę, o mes – užtikrinti saugą“, – sako „Oro navigacijos“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.
Naujoji bepiločių orlaivių eismo valdymo sistema leis įvertinti oro sąlygas, realiu laiku matyti kitus eismo dalyvius, rezervuoti skrydžio zoną pirmenybės principu, sumažinti potencialų neigiamą poveikį aplinkai ir privatumui.
„Diegiant vieningą dronų eismo valdymo sistemą „Oro navigacija“ bendradarbiaus su Transporto kompetencijos agentūra, tad planuojant skrydį visi būtini leidimai dronų naudotojams bus suteikiami paprasčiau“, – teigia S. Batavičius.
Vieninga dronų eismo valdymo sistema leis integruoti ir kitas suinteresuotas šalis – pagalbos tarnybas, komercines įmones bei viešas institucijas, kurioms dronų eismo informacija taip pat gali būti aktuali.
Su Austrijos „Frequentis“ pasirašytų susitarimų vertė sudaro 2,5 mln. eurų be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).
Numatoma, kad U-Space paslaugų sistema bus įdiegta bei išbandyta iki 2024 metų vasaros ir, atitinkamai, pradėta naudoti Lietuvos dronų naudotojų.
Atsižvelgiant į ES reglamentų ir Aviacijos įstatymo nuostatas, „Oro navigacija“ planuoja tapti vienintele bendros informacijos paslaugų teikėja Lietuvoje.
100 proc. „Oro navigacijos“ akcijų priklauso valstybei, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija. 2022 metų pabaigoje bendrovėje dirbo 299 darbuotojai.
Lietuva žengia į ateitį: gautas sertifikatas atveria kelią sklandžiam bepiločių eismui
„Oro navigacija“ pristatė 2,5 mln. Eur kainavusią bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą
„Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
Lietuvos oro erdvė bus stebima dar atidžiau: „Oro navigacija“ pradeda 3,6 mln. eurų projektą
Jau kitąmet Lietuvoje neliks neatpažįstamų dronų – ekspertai anonsuoja pokyčius
Skrydžių vadovo kasdienybė – kaip filme: nuo prasto oro iki nusileidimo tako „nepasidalinančių“ orlaivių
Pakoreguota karšto oro balionų skrydžių tvarka: pilotai ir „Oro navigacija“ vadovausis vienodais vėjo duomenimis
„Oro navigacijai“ 2022-ieji buvo finansiškai stabilūs: uždirbta pelno, bus mokami dividendai
Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...