Paskelbta
2 metai prieš-
Pastaraisiais metais keliems Lietuvos verslams teko susidurti su klientų duomenų nutekėjimu. To pasekmes išgyveno abi pusės: klientai tapo sukčiavimo aukomis, taip pat susidūrė su dideliais kiekiais reklaminių laiškų savo pašto dėžutėse. Tuo tarpu verslams teko pripažinti, jog prarado dalies klientų pasitikėjimą. Kaip elgtis, kad užtikrintume ne tik savo verslo skaitmeninę tapatybę, bet ir klientų duomenis?
„Pastaruoju metu pastebima, jog įmonės vis daugiau investuoja į saugumą, o tai leidžia diegti patikimus saugumo sprendimus – pavyzdžiui, dviejų lygių autentifikavimą mobiliuoju telefonu ar biometrinį atpažinimą, kurie naudojami tiek darbuotojų, tiek įmonių paslaugomis besinaudojančių klientų duomenų saugumo užtikrinimui. Anksčiau tai buvo laikoma perteklinėmis priemonės, tačiau šiandienos kontekste tai leidžia užtikrinti sklandžią klientų patirtį ir pasitikėjimą“, – sakė „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslui skyriaus vadovas Baltijos šalims Vaidas Bielinis.
Ekspertas taip pat pasidalijo keletu patarimų apie tai, kaip skaitmeninė erdvėje sustiprinti klientų pasitikėjimą jūsų verslu.
Tik būtini duomenys
Auksinė taisyklė, kuria turėtų vadovautis verslai saugodami savo skaitmeninę tapatybę ir klientų duomenis – rinkti tik būtinus duomenis apie savo klientus.
Deja, pastebima, kad daugelis įmonių renka klientų duomenis neskirdami laiko apstvarstyti kam, kaip, kodėl ir ar apskritai naudos surinktus duomenis. Tačiau tai gali reikšti dideles problemas ateityje. „Numatykite, kodėl renkate konkrečius duomenis, kam juos panaudosite, kokį laiką juos saugosite. Kitaip didėja tapatybės vagystės rizika“, – sakė V. Bielinis.
Todėl ekspertas pataria rinkti tik būtinuosius duomenis apie klientus. Jo teigimu, įvairios registracijos anketos turėtų būti kuo trumpesnės, reikalauti kuo mažiau jautrių duomenų.
Apsaugokite darbuotojų įrenginius
Kaip pastebi V. Bielinis, tikrai ne visus klientų duomenis reikia nuolatos apdoroti ir naudoti. Todėl neskelbtina asmeninė informacija turėtų būti ribotos prieigos net ir įmonės darbuotojams.
„Tokios platformos kaip „Samsung Knox“ leidžia apsaugoti darbuotojų įrenginius ir juose esančią informaciją, bei atskirti asmeninę ir darbinę informaciją skirtinguose „konteineriuose“ Ši sistema leidžia pritaikyti skirtingas naudojimo teises ar apribojimus kiekvienam įrenginiui ar jų grupėms, todėl lengvai užtikrinsite savo klientų duomenų saugumą, kadangi lengvai apribosite prieinamumą prie jų duomenų“, – pasakojo „Samsung“ ekspertas.
V. Bielinis taip pat teigė, jog „Samsung Knox“ suteikia galimybę patikrinti, ar įrenginio nustatymai atitinka saugumo reikalavimus ir realiuoju laiku taip užtikrinanti dar didesnį duomenų saugumą. „Tai tarsi tam tikras šifravimas, kuris garantuoja, kad konkrečių duomenų negalėtų perskaityti niekas, kas neturi prieigos šiems duomenims iššifruoti“ – sakė V. Bielinis.
Svarbu pažymėti, kad „Samsung Knox“ turi galimybę užtikrinti įrenginio saugumą dingus įrenginiui, apsaugant personalinius duomenis ir neleidžiant naudotis įrenginiu, ne tik WIFI, bet ir mobiliajama tinkle. Be to, technologijų bendrovė turi kitą žinią, skirtą verslams. Nuo šiol, „Galaxy Enterprise Edition“ įrenginių modeliams, išleistiems nuo 2023 m., yra taikoma papildomų metų garantija – tad viso suteikiama trejų metų garantija – o tai, tikėtina, jais leis naudotis ilgiau.

Reikalaukite autentifikacijos
Nors kai kurie technologiškai išprusę naudotojai žino, kaip saugoti savo asmeninę informaciją, yra ir tokių, kurie dvejoja dėl dviejų ar daugiau žingsnių autentifikacijos.
Tiesa, verslams, norintiems sumažinti tapatybės vagystės riziką, svarbu investuoti į sistemas, leidžiančias aukštesnio lygio prisijungimą be slaptažodžio. Vienas iš metodų – daugiafaktorinis autentifikavimas, kuris naudoja trumpąsias žinutes arba skambučio kodą ir (arba) el. pašto nuorodą kaip papildomą saugumo lygį.
Kitas metodas – rizika pagrįstas autentifikavimas, kuris atpažįsta klientų naudojamus telefonų ar kitų įrenginių modelius ir įspėja sistemą, jei šis staiga pasikeičia. Pavyzdžiui, jei kas nors bando prisijungti iš užsienio šalies arba iš naujo IP adreso, registruotam vartotojui bus išsiųstas elektorinis laiškas su prašymu patvirtinti prisijungimo veiksmą.
Gerbkite savo klientus
„Samsung“ ekspertas pastebi, jog dar prieš keliolika metų skaitmeninės tapatybės valdymo praktikos stipriai skyrėsi nuo dabartinių standartų. „Anksčiau nebuvo paisoma klientų privatumo, tačiau didžiajai daliai duomenų persikėlus į skaitmeninę erdvę ir išaugus jų pažeidžiamumui, verslams teko priimti naujas žaidimo taisykles“, – sakė jis.
Remiantis naujaisiais duomenų saugumo standartais, būtina, kad įmonės informuotų klientus apie tai, kodėl renkami jų duomenys, kas juos renka ir kam jie bus naudojami. Taip pat reikalaujama, kad prieš renkant duomenis klientai duotų sutikimą. Kita vertus, tai nereiškia, kad gavus sutikimą, verslai gali elgtis kaip nori.
„Taigi, būtina sukurti platformą, kurioje diegiamos naujausios saugumo technologijos ir investuoti į jos plėtrą. Tai užtikrins jūsų verslo atitiktį pasauliniams duomenų apsaugos reglamentams ir kartu skatins klientų lojalumą“, – įžvalgomis dalijosi V. Bielinis.
Ilgai lauktas proveržis: sulenkiamų telefonų populiarumas Lietuvoje sparčiai auga
„Samsung“ pristatė naują sulenkiamų išmaniųjų kartą: prie „Galaxy Flip7“ ir „Galaxy Fold7“ jungiasi dar vienas modelis
Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui
Jamie Oliveris užmezgė draugystę su lietuviams puikiai žinomu prekių ženklu: pristatė inovatyvią receptų liniją
Ką turite žinoti: kaip sprendžiami elektromobilių įkrovimo saugumo iššūkiai?
„Samsung“ atidaro pirmąją patirčių parduotuvę Lietuvoje
Ekspertai pasidalijo prognozėmis, kaip technologijos keis verslą per artimiausius penkerius metus
Prie Kauno – galingiausia Baltijos šalyse saulės elektrinė virš elektromobilių įkrovimo parko su 40 įkrovimo taškų
Du iš trijų mokinių Lietuvoje norėtų, kad mokykloje būtų mokoma dirbtinio intelekto panaudojimo įgūdžių

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...