Sekite naujienas

Dirbtinis intelektas

Nauja kalėdinių dovanų paieškos realybė: kaip tapti DI rekomenduojamu prekių ženklu?

L

Paskelbta

-

Dirbtinis intelektas keičia senas dovanų paieškos taisykles: dovanų idėjas mums vis dažniau pasiūlo ne tradicinė nuorodų paieška, o dirbtinis intelektas, tampantis pirmu ir svarbiausiu patarėju. Užtenka suformuoti klausimą „Ką dovanoti mamai?“ arba „Kokios dovanos šiemet populiariausios?“ ir DI iškart pateiks atsakymus bei rekomendacijas. Nors DI atsakymai generuojami akimirksniu, verslui tai tampa iššūkiu – į DI rekomendacijų sąrašą dažniausiai patenka tie, kurie apie savo prekių ženklą komunikuoja nuosekliai ir organiškai.  

Reklama

DI vertina reputaciją, kuriai sukurti nepakanka vakarykštės reklamos

Pasak tyrimų, strategijos, dizaino ir komunikacijos paslaugas teikiančios agentūros „The Critical“ DI eksperto Žydrūno Strumilos, DI modeliai dažniausiai remiasi ilguoju laikotarpiu nuosekliai ir kryptingai sukaupta informacija, kurią sudaro mėnesius ar net metus internete kauptas turinys. Vis dėlto, jei prekių ženklas ėmėsi staigios, didelio masto reklaminės kampanijos, šiuolaikiniai DI paieškos varikliai gali matyti ir apdoroti šį turinį, tačiau tokios kampanijos yra brangios, o DI algoritmams svarbus ir informacijos patikimumas – staigus informacijos šuolis be nuoseklaus ir kryptingo istorijos pasakojimo gali būti ignoruojamas kaip nepatikimas reklaminis triukšmas.

„DI ieško ne nuorodų, o konteksto, – teigia Ž. Strumila. – Jam svarbus ne raktinių žodžių kiekis, o techninis svetainės aiškumas ir semantinis autoritetas. DI rekomendacijas nulemia bendras žmonių sugeneruotas konsensusas: kokiose diskusijose produktas minimas, kokių atsiliepimų jis sulaukia, kokiuose portaluose apie jį rašoma. Kitaip tariant, DI mato ilgalaikį reputacijos pėdsaką – jei jūsų prekių ženklo nėra organiškose diskusijose, ekspertų apžvalgose ar žiniasklaidos „top dovanų“ sąrašuose, DI modeliai neturi pagrindo manyti, kad tai – gera dovana.“

Žmonės kalba – DI klausosi

Kadangi šiuolaikiniai DI modeliai neanalizuoja turinio taip, kaip tradicinės paieškos sistemos ir renkasi šaltinius, kuriuos laiko patikimiausiais iš vartotojų perspektyvos, „Reddit“ forumuose vykstančios diskusijos dažnai tampa jų atsakymų pamatu. Tai galima pastebėti ir praktiškai – atliekant sudėtingesnes dovanų ar produktų paieškas, vis dažniau tarp DI šaltinių ar net pirmuose rezultatuose atsiranda būtent „Reddit“ įrašai. Moderni gamyba ir verslas šiandien

„Reklaminius įrašus DI modeliai vertina kaip mažiau neutralius, o organiški patarimai bei diskusijos jų akims yra vertingiausi. Todėl ir mes, planuodami klientų komunikaciją, vis dažniau galvojame ne tik apie auditorijas, bet ir apie tai, kaip tą turinį „perskaitys“ dirbtinis intelektas. DI atsakymai apie tai, kurie produktai yra verti pasitikėjimo, paremti ir redakciniu, ne reklaminiu žiniasklaidos turiniu, didžiųjų portalų dovanų gidais. Taip pat svarbios ir „YouTube“ apžvalgos bei jų transkripcijos – vienas labiausiai neišnaudotų GEO kanalų Lietuvoje. Jei produktas šiame kontekste įvardijamas kaip gera dovana konkrečiai auditorijai, tokia informacija tampa DI generuojamų atsakymų dalimi“, – sako Ž. Strumila.

Jūsų svetainė turi kalbėti DI kalba

Reklama

Pasak Ž. Strumilos, svarbus vaidmuo tenka ir tam, kaip prekių ženklai struktūruoja savo turinį interneto svetainėse. Aiški struktūra ir semantika padeda ne tik paieškos sistemoms, bet ir DI modeliams, ypač turintiems naršymo funkciją, tiksliau suprasti, kas yra produktas ir kam jis skirtas. Tokie sprendimai kaip schema.org žymėjimas, kuris yra esminė techninio SEO dalis, aiškūs produkto aprašymai bei dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) skiltis suteikia DI reikalingo konteksto interpretuojant turinį. Ieškantiems kalėdinių dovanų patarė nepamiršti vienos universalios dovanos

„Jei produkto aprašymas interneto svetainėje apsiriboja techninėmis specifikacijomis, DI nesupranta, kad tai gali būti gera idėja dovanai, – teigia Ž. Strumila. – Ne mažiau reikšmingi ir paminėjimai be nuorodų – atsiliepimai portaluose, pokalbiai socialinėje erdvėje, žinučių fragmentai žiniasklaidoje. DI mokosi iš teksto, todėl nuoroda nėra būtina – svarbu, kad prekių ženklas būtų įtikinamai ir natūraliai minimas.“

Praktiniai patarimai verslui

Ž. Strumila atkreipia dėmesį, kad verslai gali stipriai padidinti savo matomumą DI algoritmuose, jei nuosekliai kurs autentišką, informatyvų turinį apie savo prekių ženklą. Tam svarbu dalyvauti forumuose ir pokalbiuose, kuriuose natūraliai aptariamos problemos, kurias sprendžia jų produktai. Vertinga bendradarbiauti su žiniasklaida ir patekti į redakcinius „top dovanų“ sąrašus, nes šis turinys DI modeliams yra itin autoritetingas. Taip pat svarbu kurti arba atnaujinti „YouTube“ turinį – DI analizuoja subtitrus ir aprašymus, todėl tinkamai sužymėtas vaizdo įrašas gali tapti stipriu signalu modeliams. Naujas dirbtinis intelektas

„Ne mažiau reikšmingi yra aiškūs produktų aprašymai, pavyzdžiui: tai – geriausia dovana Kalėdoms vyrams, kurie mėgsta žvejybą. Galiausiai, natūralūs, ne reklaminio tono atsiliepimai internete ir prekės paminėjimai skirtinguose šaltiniuose stiprina ilgalaikį matomumą, kuris ir lemia, ar DI rekomenduos konkretų prekių ženklą“, – sako Ž. Strumila.

Naujas konkurencinis pranašumas rinkodaroje

Baigiantis metams tampa aišku, kad DI ne tik keičia dovanų paieškos įpročius, bet ir perbraižo visą konkurencinę aplinką. Pasak „The Critical“ specialisto, DI modeliai šiandien veikia kaip naujas rinkos filtras, atrenkantis tik tuos prekių ženklus, kurie realiai egzistuoja vartotojų kasdienybėje – diskusijose, apžvalgose, žiniasklaidos turinyje. Populiarėja dovanos, kurių nereikia pakuoti

„DI modeliai labiau pasitiki tais produktais, apie kuriuos nuosekliai ir teigiamai kalbama skirtinguose, patikimuose šaltiniuose, todėl į DI rekomendacijas dažniausiai patenka ne pavieniai reklaminiai pažadai, o tai, kas ilgainiui įsitvirtina informaciniame lauke. Patikimumas DI akyse, kaip ir reputacija, yra nuoseklus komunikacijos komandos darbas“, – pabrėžia Ž. Strumila.

2035-ųjų Lietuva: draugus atstojantis DI ir žvilgsniai į verslą kovoje su klimato kaita

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naudingos nuorodos:

Padangos
Naudotos knygos
-->Čia gali būti Jūsų nuoroda <--

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |