Paskelbta
1 d. prieš-
Dirbtinis intelektas keičia senas dovanų paieškos taisykles: dovanų idėjas mums vis dažniau pasiūlo ne tradicinė nuorodų paieška, o dirbtinis intelektas, tampantis pirmu ir svarbiausiu patarėju. Užtenka suformuoti klausimą „Ką dovanoti mamai?“ arba „Kokios dovanos šiemet populiariausios?“ ir DI iškart pateiks atsakymus bei rekomendacijas. Nors DI atsakymai generuojami akimirksniu, verslui tai tampa iššūkiu – į DI rekomendacijų sąrašą dažniausiai patenka tie, kurie apie savo prekių ženklą komunikuoja nuosekliai ir organiškai.
DI vertina reputaciją, kuriai sukurti nepakanka vakarykštės reklamos
Pasak tyrimų, strategijos, dizaino ir komunikacijos paslaugas teikiančios agentūros „The Critical“ DI eksperto Žydrūno Strumilos, DI modeliai dažniausiai remiasi ilguoju laikotarpiu nuosekliai ir kryptingai sukaupta informacija, kurią sudaro mėnesius ar net metus internete kauptas turinys. Vis dėlto, jei prekių ženklas ėmėsi staigios, didelio masto reklaminės kampanijos, šiuolaikiniai DI paieškos varikliai gali matyti ir apdoroti šį turinį, tačiau tokios kampanijos yra brangios, o DI algoritmams svarbus ir informacijos patikimumas – staigus informacijos šuolis be nuoseklaus ir kryptingo istorijos pasakojimo gali būti ignoruojamas kaip nepatikimas reklaminis triukšmas.
„DI ieško ne nuorodų, o konteksto, – teigia Ž. Strumila. – Jam svarbus ne raktinių žodžių kiekis, o techninis svetainės aiškumas ir semantinis autoritetas. DI rekomendacijas nulemia bendras žmonių sugeneruotas konsensusas: kokiose diskusijose produktas minimas, kokių atsiliepimų jis sulaukia, kokiuose portaluose apie jį rašoma. Kitaip tariant, DI mato ilgalaikį reputacijos pėdsaką – jei jūsų prekių ženklo nėra organiškose diskusijose, ekspertų apžvalgose ar žiniasklaidos „top dovanų“ sąrašuose, DI modeliai neturi pagrindo manyti, kad tai – gera dovana.“
Žmonės kalba – DI klausosi
Kadangi šiuolaikiniai DI modeliai neanalizuoja turinio taip, kaip tradicinės paieškos sistemos ir renkasi šaltinius, kuriuos laiko patikimiausiais iš vartotojų perspektyvos, „Reddit“ forumuose vykstančios diskusijos dažnai tampa jų atsakymų pamatu. Tai galima pastebėti ir praktiškai – atliekant sudėtingesnes dovanų ar produktų paieškas, vis dažniau tarp DI šaltinių ar net pirmuose rezultatuose atsiranda būtent „Reddit“ įrašai. Moderni gamyba ir verslas šiandien
„Reklaminius įrašus DI modeliai vertina kaip mažiau neutralius, o organiški patarimai bei diskusijos jų akims yra vertingiausi. Todėl ir mes, planuodami klientų komunikaciją, vis dažniau galvojame ne tik apie auditorijas, bet ir apie tai, kaip tą turinį „perskaitys“ dirbtinis intelektas. DI atsakymai apie tai, kurie produktai yra verti pasitikėjimo, paremti ir redakciniu, ne reklaminiu žiniasklaidos turiniu, didžiųjų portalų dovanų gidais. Taip pat svarbios ir „YouTube“ apžvalgos bei jų transkripcijos – vienas labiausiai neišnaudotų GEO kanalų Lietuvoje. Jei produktas šiame kontekste įvardijamas kaip gera dovana konkrečiai auditorijai, tokia informacija tampa DI generuojamų atsakymų dalimi“, – sako Ž. Strumila.
Jūsų svetainė turi kalbėti DI kalba
Pasak Ž. Strumilos, svarbus vaidmuo tenka ir tam, kaip prekių ženklai struktūruoja savo turinį interneto svetainėse. Aiški struktūra ir semantika padeda ne tik paieškos sistemoms, bet ir DI modeliams, ypač turintiems naršymo funkciją, tiksliau suprasti, kas yra produktas ir kam jis skirtas. Tokie sprendimai kaip schema.org žymėjimas, kuris yra esminė techninio SEO dalis, aiškūs produkto aprašymai bei dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) skiltis suteikia DI reikalingo konteksto interpretuojant turinį. Ieškantiems kalėdinių dovanų patarė nepamiršti vienos universalios dovanos
„Jei produkto aprašymas interneto svetainėje apsiriboja techninėmis specifikacijomis, DI nesupranta, kad tai gali būti gera idėja dovanai, – teigia Ž. Strumila. – Ne mažiau reikšmingi ir paminėjimai be nuorodų – atsiliepimai portaluose, pokalbiai socialinėje erdvėje, žinučių fragmentai žiniasklaidoje. DI mokosi iš teksto, todėl nuoroda nėra būtina – svarbu, kad prekių ženklas būtų įtikinamai ir natūraliai minimas.“
Praktiniai patarimai verslui
Ž. Strumila atkreipia dėmesį, kad verslai gali stipriai padidinti savo matomumą DI algoritmuose, jei nuosekliai kurs autentišką, informatyvų turinį apie savo prekių ženklą. Tam svarbu dalyvauti forumuose ir pokalbiuose, kuriuose natūraliai aptariamos problemos, kurias sprendžia jų produktai. Vertinga bendradarbiauti su žiniasklaida ir patekti į redakcinius „top dovanų“ sąrašus, nes šis turinys DI modeliams yra itin autoritetingas. Taip pat svarbu kurti arba atnaujinti „YouTube“ turinį – DI analizuoja subtitrus ir aprašymus, todėl tinkamai sužymėtas vaizdo įrašas gali tapti stipriu signalu modeliams. Naujas dirbtinis intelektas
„Ne mažiau reikšmingi yra aiškūs produktų aprašymai, pavyzdžiui: tai – geriausia dovana Kalėdoms vyrams, kurie mėgsta žvejybą. Galiausiai, natūralūs, ne reklaminio tono atsiliepimai internete ir prekės paminėjimai skirtinguose šaltiniuose stiprina ilgalaikį matomumą, kuris ir lemia, ar DI rekomenduos konkretų prekių ženklą“, – sako Ž. Strumila.
Naujas konkurencinis pranašumas rinkodaroje
Baigiantis metams tampa aišku, kad DI ne tik keičia dovanų paieškos įpročius, bet ir perbraižo visą konkurencinę aplinką. Pasak „The Critical“ specialisto, DI modeliai šiandien veikia kaip naujas rinkos filtras, atrenkantis tik tuos prekių ženklus, kurie realiai egzistuoja vartotojų kasdienybėje – diskusijose, apžvalgose, žiniasklaidos turinyje. Populiarėja dovanos, kurių nereikia pakuoti
„DI modeliai labiau pasitiki tais produktais, apie kuriuos nuosekliai ir teigiamai kalbama skirtinguose, patikimuose šaltiniuose, todėl į DI rekomendacijas dažniausiai patenka ne pavieniai reklaminiai pažadai, o tai, kas ilgainiui įsitvirtina informaciniame lauke. Patikimumas DI akyse, kaip ir reputacija, yra nuoseklus komunikacijos komandos darbas“, – pabrėžia Ž. Strumila.
2035-ųjų Lietuva: draugus atstojantis DI ir žvilgsniai į verslą kovoje su klimato kaita
Dirbtinio intelekto ir skaitmeninės tapatybės patvirtinimo vaidmuo Lietuvos AML atitikties srityje
„Tesonet“ spartina dirbtinio intelekto kryptį – 6 naujos investicijos ir švedų vienaragis portfelyje
Dirbtinis intelektas – naujas sukčių įrankis: kaip nepakliūti į išmanią apgavystę?
Nenorite, kad dirbtinis intelektas atimtų darbo vietą? Keiskite elgseną
Naujas „Facebook“ veidas: kaip pasiruošti pokyčiams?
DI keičia, kaip mes matome pasaulį, šiais 6 būdais
Rinkodara dirbtinio intelekto paieškos eroje: žaidimo taisyklės keičiasi
Šie dirbtinio intelekto triukai gali atverti duris į darbo pokalbį – ar verta rizikuoti?
Naujoji paieškos era: dirbtinis intelektas perrašo SEO taisykles


Naudingos nuorodos:
Dermatologo vizito dažnai tenka laukti nuo vieno iki trijų mėnesių. Per tiek laiko odos ligos progresuoja, o pacientai arba nutraukia...
Įdomu, kaip istorijoje kartais viską pakeičia ne didieji karo planai ar vizijos, o paprasčiausia… baimė. Atsargumas. Kartais — šiek tiek...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ kitais metais visų įmonės padalinių darbuotojų darbo užmokesčio didinimui numato skirti 14 mln. eurų daugiau nei...
Kartais sunku patikėti, kad dabartinis premium automobilių simbolis — BMW — kažkada stovėjo ant tokio plono ledo, kad vienas netikęs...
Vilniaus rajone, Bukiškyje, statomas naujas „premium“ klasės gyvenamasis kvartalas „ROOTHAUS“. Jame iškils dvidešimt individualių namų, bus įrengtos poilsio ir sporto...
Nuo 2026 metų Lietuvoje gyvenantys ir aptarnavimo sektoriuje dirbantys užsieniečiai privalės mokėti lietuvių kalbą bent baziniu lygiu. Įstatymas numato, kad...
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai...
Lietuviai per Kalėdas šiemet nori praktiškų dovanų – net 71 proc. džiaugtųsi po kalėdų eglute dovanų radę draudimą. Draudimo technologijų...
Kol dauguma verslų konkuruoja dėl vietos „Google“ paieškos rezultatuose, sparčiai auga informacijos paieška per dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Generatyviniai DI...
Nors anksčiau populiarios dovanų pirkimo vietos buvo prekybos centrai, didieji prekybos tinklai ir pigių prekių parduotuvės, šiandien daugelis vartotojų renkasi...