Sekite naujienas

Ekspertai

Ką lietuviai dažniausiai perka lizingu – tendencijos, kurios gali nustebinti

L

Paskelbta

-

Atsiskaitymo lizingu forma Lietuvoje vis labiau populiarėja, o įprastą požiūrį, kad lizingas ypač mėgstamas tarp žmonių, kurie nori įsigyti brangesnius daiktus, tačiau neturi tam pinigų iš karto, keičia naujos tendencijos. Pasak ekspertų, lietuviai lizingu perka net kelias prekes iš karto, o kai kurios lizingo paslaugos ypač populiarėja ir tarp Z kartos atstovų.

Reklama

Lietuviai – kokybės mėgėjai

Atsiskaityti lizingo forma namų elektronikos prekybos centruose lietuviai renkasi daugeliu atveju – „Topo centro“ vykdomasis direktorius Donatas Zalobaitis tikina, kad lizingu žmonės perka tiek mobiliuosius telefonus, tiek stambiąją buitinę techniką: „Elektronikos sektoriuje dominuoja mobilieji telefonai, nešiojami kompiuteriai, šiuos įrenginius neišvengiamai naudojame kiekvienas. Dažnai pirkėjai renkasi lizingu įsigyti ir visą virtuvės įrangos komplektą – orkaites, kaitlentes, šaldytuvus ar net kavos aparatus.

Tai itin patogu žmonėms įsirenginėjant naujus namus ar renovuojant esamus – visą reikiamą techniką jie įsigyja ir gauna vienu metu, o mokėjimai išsiskaidomi per ilgesnį laikotarpį. Beje, kalbant apie kavos aparatus, – investuoti į profesionalų kavos aparatą yra tuo pačiu ir ekonomiška – atsiskaitant lizingu mėnesio įmoka bus greičiausiai mažesnė nei pinigų suma, kurią išleistume kavą kasdien pirkdami kavinėse“.

Kaip pastebi pašnekovas, lietuviai vertina ir kokybę. Nauji namų technikos įrenginiai yra kuriami taip, kad suvartotų kuo mažiau energijos, būtų draugiški aplinkai. Pasak D. Zalobaičio tokie įrenginiai paprastai kainuoja daugiau, bet šis skirtumas atsiperka per mažesnes energijos sąnaudas, didesnį efektyvumą, o žmonės gali čia ir dabar mėgautis pažangiausia namų technika. Tad atsikaitymas lizingu už tokias prekes yra populiarus sprendimas.

Na ir aišku, dar viena ryškiai išsiskirianti prekių kategorija, dažnai įsigyjama lizingu – gaming prekės ir žaidimų konsolės: „Jų pirkimas lizingu ypač ūgteli kalėdiniu laikotarpiu, tačiau joms paklausa jaučiama ir visus metus.”

Aktyviausias – vėlyvas pavasaris

carvertical VIN patikra

Didžiosios metų šventės atsiskaitymams lizingu įtakos turi, bet, kaip pastebi finansavimo ir taupymo paslaugas teikiančio banko „Inbank“ pardavimų grupės vadovas Donatas Mickus, labai aktyvūs mėnesiai yra gegužė ir birželis, kai atėjus šiltajam sezonui, žmonės pradeda aktyviau pirkti sodo priežiūros techniką.

„Pastebime, kad tuo metu lietuviai linkę lizingu įsigyti robotus-vejapjoves, lauko baldus bei grilius. Taip pat perkamos laisvalaikio prekės, tokios kaip dviračiai, paspirtukai ar net keturračiai. Vis dėlto, be šių prekių, minėtaisiais mėnesiais aktyviausiai perkama ir jau minėta buitinė technika, kompiuteriai, telefonai bei televizoriai“, – tikina pašnekovas.

Lizingą linkę rinktis turintys vis didesnes pajamas

Remiantis „Inbank“ duomenis, atsiskaityti dalimis už įsigyjamas prekes linkę tiek vyrai, tiek moterys, bet visgi dažniau lizingą renkasi moterys. Atsiskaitymą lizingu dažniausiai linkę rinktis 26–40 metų asmenys, o norima finansuoti suma vidutiniškai siekia iki 1000 eurų. Lizingo mokėjimo terminas dažniausiai nesiekia 2 metų.

„Matome, kad ne tik didžiuosiuose miestuose finansavimas yra aktualus. Klientai vis dažniau renkasi atsiskaityti dalimis perkant ir fizinėse, ir elektroninėse parduotuvėse. Taip pat pastebime, kad regionuose mažėja vietinių pardavėjų ir vis didesnę rinkos dalį užima didieji tinklai, siūlantys prekes ne tik internetinėse, bet ir fizinėse parduotuvėse, išsidėsčiusiuose įvairiuose Lietuvos miestuose“, – sako D. Mickus.

Anot pašnekovo, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje pastebima labai aiški tendencija, kad mokėjimą dalimis renkasi vis didesnes pajamas uždirbantys asmenys. Dažnu atveju, jų pasirinkimas mokėti dalimis susijęs ne su santaupų neturėjimu, o su galimybe lengviau subalansuoti savo išlaidas. D. Mickus teigia, kad jeigu klientas renkasi planą be pabrangimo, jis galimai net ir sutaupo, atsižvelgiant į infliaciją.

„Prieš keletą metų klientai buvo linkę įsigyti vieną prekę ir tik už ją išsimokėję įsigyti kitą prekę. Ši tendencija gerokai pasikeitusi. Pastebime, kad yra klientų, kurie ir keliolika skirtingų produktų įsigijo iš vieno pardavėjo. Tai rodo, kad klientai linkę pirkti ne vieną išskirtinę prekę dalimis, o finansuoti visą pirkinių krepšelį. Dažnu atveju, kliento norima mokėti mėnesinė įmoka ir už kelis pirkinius nesiekia 300 eurų per mėnesį“, – pasakoja D. Mickus.

Kas populiaru tarp Z kartos atstovų?

Įsigydami prekes lizingu, lietuviai vis dažniau linkę pasirūpinti ir savo įrenginių saugumu. „Topo centro“ vykdomasis direktorius teigia, kad pastebima tendencija, kai klientai įsigydami prekę lizingu, papildomai įsigyja draudimą prietaisui ar pratęsia jo garantiją, taip norėdami išvengti papildomų išlaidų ateityje.

Populiarumą ir augimą „Inbank“ pastebi ir kituose lizingo sektoriuose, tarkim, tokiame kaip medicinos paslaugų. Pasak „Inbank“ pardavimų grupės vadovo D. Mickaus, stipriai auga ir kito produkto populiarumas – pirkimas lizingu bei atsiskaitymas per pirmus 3 mėnesius be jokio pabrangimo: „Šis produktas, neabejotinai, yra populiariausias tarp Z kartos atstovų. Pastebime ir didelį lojalumą šiam produktui – kai klientai, atsiskaitę už prekes, iš karto įsigyja naujų prekių su šiuo atsiskaitymo būdu.“

Nors prekių kainos iš esmės nekito, finansuota suma, palyginti su 2023-iaisiais, sumažėjo. Anot pašnekovo, tai galima sieti su pakilusiomis „Euribor“ palūkanomis, kurios paveikė asmeninius finansus. Siekdami subalansuoti biudžetą, žmonės dažniau finansavo mažesnės vertės pirkinius ir rinkosi ilgesnius atsiskaitymo terminus, net jei tai reiškė didesnes bendras išlaidas.

Naujienos

Verslas1 d. prieš

„Visa“ investavo į finansinių technologijų bendrovę „Mynt“, išplės perpardavėjų partnerystę visoje Europoje

„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...

Verslas1 d. prieš

Atsinaujino vienintelė XXXX „Maxima“ parduotuvė Lietuvoje: esminiai pokyčiai asortimente ir naujame erdvių išdėstyme

Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....

Verslas2 d. prieš

Netingintiems dirbti: Kauno įmonė pradeda drąsią darbuotojų paieškos kampaniją

Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...

Statyba2 d. prieš

Populiarios, bet nepraktiškos: kokių statybų tendencijų vengti statant svajonių namus?

Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...

Verslas3 d. prieš

Oksana Kostogriz. Kaip pasiruošti sėkmingam ir sklandžiam įmonės pardavimui?

Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |