Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Vasarai perkopus į antrąją pusę ir prasidėjus atostogų sezono įkarščiui, nemaža dalis poilsiautojų į svečias šalis leidžiasi ir po jas keliauja automobiliu. Kiti poilsiautojai į užsienį skrenda lėktuvu ir iš jo išlipę persėda į nuomotą automobilį. Leidžiantis į tokias atostogas, svarbi ne tik transporto priemonės techninė būklė, bet ir vairavimo sąlygos – vairuotojo sėdėsena, aplinka automobilyje. Draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius pataria, kaip vairuoti ilgose kelionėse.
„Vasarą didelė dalis vairuojančių žmonių atostogauti keliauja automobiliu. Šį keliavimo būdą išbandę vairuojantys asmenys žino, kad ilgalaikis važiavimas gali būti varginantis. Todėl patogus sėdėjimas, tinkama kojų, rankų ir galvos padėtis padeda sumažinti nuovargį, leidžia vairuotojui išlaikyti budrumą ir užtikrina malonesnę kelionės patirtį”, – sako A. Gučius.
Draudimo bendrovės atstovas pateikia penkis patarimus vairuotojams, kaip reikėtų vairuoti ilgose kelionėse.
⦁ Atkreipkite dėmesį į sėdėseną.
Įsėdus į automobilį jame svarbu jaustis kaip vilkint patogų rūbą: turite jausti transporto priemonę. Nepatogi sėdėsena, ypač ilgose kelionėse, gali tapti kančia, kai kiekvieną akimirką galvosite apie nepatogumą, o ne seksite kelią ir eismo sąlygas.
⦁ Pasirūpinkite kojų patogumu.
Automobilio pedalai valdomi pėdomis, o ne visa koja, todėl sėdėjimo padėtį svarbu sureguliuoti taip, kad pedalus galėtumėte valdyti ne kilnojant ar lankstant koją, o naudojant tik pėdą. Koja per kelį turi būti šiek tiek sulenkta, nes avarinio stabdymo metu spaudžiant stabdžio pedalą bus reikalinga šiek tiek didesnė jėga.
Visiškai ištiesus koją, to padaryti gali ir nepavykti. Avalynė ilgoje kelionėje taip pat gali tapti problema: vairuojant pėdos padėtis ilgą laiką bus įremta į automobilio grindis, todėl batai turi būti patogūs, pėda neturi jausti diskomforto tokioje padėtyje.
Kairė koja turi būti jai skirtoje vietoje – kairėje pedalų pusėje, ekstremaliai manevruojant ar stabdant ji taps papildomu atramos tašku, kuris leis jums sklandžiai valdyti vairą ar pedalus, o vairuojant automobilį su mechanine greičių dėže – operatyviau paspausti sankabos pedalą. Tačiau kelionės metu jokiu būdu nelaikykite kojos ant sankabos pedalo, jei tuo metu jo nenaudojate. Net ir nedidelė apkrova pedalui gali aktyvuoti sankabos mechanizmą, kurio jūs nejusite, bet patys mechanizmai veiks ir dils.
Reguliariai darykite pertraukėles, sustokite, pramankštinkite pečius, rankas ir kojas.
⦁ Pasirinkite tinkamą rankų sulenkimo kampą.
Atstumas iki vairo turi būti toks, kad vairą galėtumėte pasiekti šiek tiek per alkūnes sulenktomis rankomis. Jei sėdėsite per toli ir vairą laikysite ištiestomis rankomis, manevruodami negalėsite panaudoti visos rankų jėgos. Tai gali riboti vairo eigą staigaus manevro arba ekstremalios situacijos metu. Sėdėdami per arti, taip pat ribosite vairo pasukimo galimybes. Net ir nedidelio eismo įvykio metu rizikuosite stipriau susižaloti veidą dėl saugos pagalvės arba vairo, nes besiskleidžiančiai oro pagalvei gali neužtekti atstumo tarp vairo ir vairuotojo veido.
⦁ Nenuolaidžiaukite dėl saugos diržų.
Gale sėdintys keleiviai, deja, dar ne visada užsisega saugos diržus. Vis dar gajus mitas, kad ilgoje kelionėje išsėdėti vienoje pozicijoje neva pakankamai sudėtinga, todėl keleiviai susigundo pakeisti sėdėseną, atsisegdami saugos diržus, atsisėsdami šonu ar priguldami ant galinės sėdynės. Gale sėdintys neprisisegę keleiviai avarijos metu gali tapti sviediniais, kurie ne tik susižalos patys, bet ir sužalos automobilyje esančius kitus keleivius bei vairuotoją. Ši taisyklė galioja ir vieno tūrio automobiliuose galinėje dalyje esantiems daiktams, lagaminams. Jie avarijos metu išsibarstys po saloną ir padidins sužalojimus bei sumažins išgyvenimo tikimybę. Bagažą kelionės metu būtina užfiksuoti ir atskirti nuo vairuotojo bei keleivių erdvės. Tam yra įvairių sprendimų: specialios pertvaros ar tinklas, kuris uždengia bagažą, kabliukais užfiksuojant jį bagažo skyriuje.
⦁ Tinkamai sureguliuokite galvos atramą.
Galvos atrama nėra skirta patogiai padėti galvą kelionės metu, ji skirta smūgio į galą metu būti atrama ir išvengti kaklo traumų. Galvos atrama turi būti sureguliuota taip, kad vairuotojo ar keleivio pakaušis, atlošus galvą šiek tiek atgal, būtų pilnai atremtas į atramą. Jei automobilyje reguliuojamas ne tik atramos aukštis, bet ir poslinkis į priekį, susireguliuokite ir jį, kad tarp atramos ir galvos būtų kuo mažesnis atstumas. Nepamirškite ir gale sėdinčių keleivių, jų atramos privalo būti pritaikytos individualiai prie kiekvieno keleivio ūgio.
Įvažiavai į kaimyno automobilį? Štai ką daryti, kad išvengtum didelių problemų
Nuotykiai automobilių plovyklose: kokias klaidas daro vairuotojai ir kaip jų išvengti?
Ant dviračio ištisus metus: svarbios žiemos taisyklės, kurių negalite pamiršti
Neįprasti žiemos orai – iššūkis vairuotojams ir automobiliams: kaip apsaugoti save ir transportą?
Estai saugūs, lietuviai rizikuoja? 94 % estų turi dūmų detektorius, o Lietuvoje tik 65 %
Ekspertų perspėjimas: kodėl delsti su sniego valymu po pūgos nevalia?
Naujieji Metai su trenksmu: kokių klaidų nedaryti leidžiant fejerverkus
Audros nuostoliai didėja kas valandą: nuplėšti stogai, išgriautos tvoros, sudaužyti šiltnamiai ir nupūstos kepsninės
Apledėjusi kelio danga: kas gali apsaugoti vairuotojus ir pėsčiuosius
Dirbtinis intelektas, nuotolinis darbas ir kintantys lūkesčiai darbuotojams – darbo rinka šiandien keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Todėl profesinis...
Artėjant gyventojų pajamų deklaravimo terminui, šia situacija naudojasi ir sukčiai – prisidengdami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vardu, klastodami nuorodas, jie...
Apie pinigus egzistuoja daugybė patarlių ir posakių, kurie yra įsitvirtinę giliai mūsų sąmonėje. Turbūt kiekvienas yra girdėjęs posakius „laikas –...
Specialistas, kuris geba aiškiai išreikšti mintis, kalbėti prieš auditoriją ir įtikinti, sulaukia didesnio potencialių darbdavių dėmesio palyginti su tais, kuriems...
Elektriniai paspirtukai pastaraisiais metais Lietuvoje, ypač didžiuosiuose miestuose, tapo neatsiejama eismo dalimi. Tiesa, jų naudojimas visuomenėje kelia nemažai klausimų dėl...