Sekite naujienas

Mokslas ir IT

Povandeninė robotika Lietuvoje? LJA atveria naujas technologijų galimybes

L

Paskelbta

-

VILNIUS TECH Lietuvos jūreivystės akademijoje (LJA) pradedama vystyti šalyje visiškai nauja povandeninės robotikos sritis, atversianti plačias galimybes jūrinės pramonės, energetikos ir mokslinių tyrimų plėtrai. Kompetencijų ugdymo branduolį sudarys povandeninių dronų mokslinių tyrimų, bandymų, prototipavimo ir eksploatavimo kryptys.

Reklama

Pasak LJA Mokslo ir infrastruktūros prodekano dr. Justo Žaglinskio, povandeninės robotikos prietaisai – labai svarbūs jūrinės pramonės elementai, pirmiausiai leidžiantys optimizuoti povandeninius darbus ir užtikrinti jų saugumą. Vis tik Lietuvoje povandeninių dronų naudojimas ir šių technologijų išmanymas – vis dar ribotas.

Siekiant užpildyti šią spragą, LJA formuojama povandeninė mokslinė ir mokymų bazė su naujais simuliatoriais, o 2025 m. planuojama įsigyti naują antvandeninį droną USV. Šiuo metu LJA jau turi nuotoliu valdomą droną ROV, daugiausiai naudojamą povandeninių objektų apžiūrai ir smulkiems darbams, tokiems kaip paviršių valymas mechaniniu būdu arba vandens srove, kabelių kirpimas, daiktų iškėlimas, transportavimas ir kiti.

„Tuo tarpu AUV tipo dronai dažniausiai pasitelkiami batimetriniams matavimams, t. y. dugno reljefo paveikslo sudarymui ir ant dugno esančių objektų aptikimui. USV tipo dronai gali atlikti tas pačias funkcijas, kaip ir AUV dronai, tačiau dėl eksploatavimo sąlygų skirtumų dar gali atlikti ir matavimus, monitoringą, vaizdo stebėjimą vandens paviršiuje“, – pasakoja doc. dr. J. Žaglinskis.

LJA neseniai pateikė kelias projektines paraiškas moksliniams tyrimams bei kompetencijų centrų kūrimui, kurie leis vykdyti dar platesnes povandeninės robotikos tyrimų ir bandymų veiklas bandymų poligono sąlygomis.

Su Delfto, Miuncheno technikos ir kitais universitetais LJA taip pat yra pateikusi projektinę paraišką dėl jūroje nesprogusių sprogmenų aptikimo ir šalinimo procesų efektyvumo didinimo, naudojant nepilotuojamas transporto priemones.

„Integruodami naujas technologijas, siekiame sukurti mokslo traukos centrą, o kartu – plėsti mokymų paslaugų spektrą. Norime užtikrinti specialistų parengimą, kurių Lietuvoje praktiškai nėra“, – dalijasi mokslininkas.

Jūrinės energetikos specialistų paklausa smarkiai išaugs, kai Lietuvos teritoriniuose vandenyse bus įgyvendintas naujas jūrinio vėjo jėgainių parko projektas. Šiuo metu „Ignitis renewables“ Baltijos jūroje stato 700 megavatų (MW) jūrinio vėjo elektrinių parką, kuris galėtų pagaminti apie 3 teravatvalandes (TWh) žaliosios elektros energijos per metus, o tai užtikrintų ketvirtadalį dabartinio Lietuvos elektros energijos poreikio.

Reklama

„Iki 2030 metų šalies energetikos sektoriui reikės apie 2500 darbuotojų, iš jų 1500 – jūrinės energetikos srityje. Didžiausia rinkos žaidėja „Ignitis grupė“ įdarbins didelę dalį įvairių sričių specialistų, ir neabejoju, kad jie prisidės prie Grupės pagrindinio siekio – sukurti 100 proc. žalią ir saugią energetikos ekosistemą dabarties ir ateities kartoms.

Specialistų reikės tiek projektų eksploatacijos, tiek ir techninės priežiūros etapuose. Tai ir mechanikos, civilinės ir elektros inžinerijos specialistai, povandeninio kabelio specialistai, jūrinės įrangos inžinieriai ir daugelis kitų“, – sako bendrovės „Ignitis grupė“ vadovas Darius Maikštėnas.

LJA aktyviai reaguoja į rinkos pokyčius ir stengiasi atitikti verslo poreikius. Siekiant prisidėti prie šalies ir regiono energetinio saugumo bei paruošti reikalingus specialistus, bus sukurta ir akredituota nauja studijų programa „Jūrinių vėjo jėgainių inžinerija“, kurioje povandeninė robotika bus svarbus elementas.

„Šios ir artimų studijų programų absolventai bus itin paklausūs tiek nacionalinėje, tiek pasaulinėje jūrinės energetikos darbo rinkoje. Absolventų kompetencijos, susijusios su povandenine robotika išlikti konkurencingais darbo rinkoje“, – sako dr. J. Žaglinskis.

Reklama

Naujienos

Verslas2 val prieš

Kauno oro uosto terminalo erdvės atidarytos keleiviams: išaugęs plotas, atnaujintos technologijos ir geresnė keleivių patirtis

Lietuvos oro uostai (LTOU) penktadienį iškilmingo renginio metu paskelbė apie Kauno oro uosto keleivių terminalo atidarymą. Nuo lapkričio 21 dienos,...

Verslas10 val prieš

Investicijų bendrovės „Tewox“ Lenkijos prekybos parkų portfeliui suteiktas 78 mln. eurų finansavimas

Deutsche Pfandbriefbank  (pbb) suteikė 78 mln. eurų investicinį finansavimą bendrovei AB „Tewox“, valdomai „Lords LB Asset Management“. Finansavimas skirtas šešių...

Auto14 val prieš

Automobilių pirkimas internetu – ne ateitis, o dabartis: kaip keičiasi lietuvių įpročiai?

Naudotų automobilių pardavėjai skaičiuoja, kad šiuo metu maždaug kas dešimtas naudotas automobilis Lietuvoje parduodamas internetu – visą pirkimo procesą pirkėjai...

Verslas1 d. prieš

Nuo pandemijos iki šiandien: kaip kurjeriai tapo viena svarbiausių šiuolaikinio gyvenimo dalių

Be kurjerio profesijos šiandien sustotų ne tik elektroninė prekyba, bet ir didelė dalis šiuolaikinio žmogaus kasdienio gyvenimo – nuo internetinių...

Verslas1 d. prieš

„Paysera“ klientų apsaugos strategija pasiteisino: leidimas įsigyti UAB „Finansinės paslaugos Contis“ užbaigia 165 tūkst. klientų kortelių gelbėjimo operaciją

Lietuvos bankas priėmė sprendimą neprieštarauti, kad „Paysera LT“, UAB įsigytų 100 proc. bendrovės „Finansinės paslaugos „Contis“ akcijų. Šis sprendimas žymi...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |