Sekite naujienas

Startuoliai

5 patarimai startuoliams, kaip efektyviai įdarbinti talentus

L

Paskelbta

-

Startuoliams, ypač siekiantiems sparčiai augti, kiekvienas darbuotojas gali kardinaliai nusverti situaciją į vieną ar kitą pusę.

Reklama

Pasaulinės duomenų platformos „Dealroom“ duomenimis, Lietuva yra antra sparčiausiai auganti startuolių ekosistema Vidurio ir Rytų Europoje. Bendra Lietuvoje įsteigtų ir turinčių būstines startuolių vertė per penkerius metus išaugo beveik 17 kartų ir šiuo metu siekia 9,5 mlrd. eurų. Tai reiškia, kad Lietuvoje augimas yra gerokai didesnis nei vidutinis (4,2 karto) augimas šiame Vidurio ir Rytų Europos regione.

Kartu su tokiu augimu didėja ir darbuotojų poreikis. Pasak „Unicorns Lithuania“, startuoliuose dirbančių žmonių skaičius Lietuvoje per pastaruosius 5 metus išaugo tris kartus, nuo 5,7 iki 17,3 tūkst., ir šios įmonės tęsia paieškas: dabar ieškoma apie 500 darbuotojų įvairiose srityse, įskaitant IT, duomenų analitiką, pardavimų, žmogiškųjų išteklių, klientų aptarnavimo ir kitose srityse.

Startuoliai kaip vieną didžiausių problemų, stabdančių plėtrą, dažnai įvardija talentų trūkumą.

Vienas svarbiausių skirtumų samdant naujus darbuotojus startuoliuose yra greitis: čia siekiama augti kiek galima greičiau už kaip įmanoma mažesnę kainą, bet išlaikant kokybę, todėl jie dažnai neturi prabangos samdyti brangiausius specialistus ar jų ieškoti ilgą laiką.

Visgi, nors startuoliams reikia skubėti ir konkuruoti tarpusavyje, kiekviena klaida gali būti pražūtinga. Darbo skelbimų kūrimas, potencialių kandidatų paieška, kruopštus gyvenimo aprašymų tikrinimas, darbo pokalbiai, mokymai, o tuomet – viskas vėl iš pradžių. Visa tai kainuoja be galo daug. Tad kaip rasti tinkamą darbuotoją, sutaupyti laiko ir pinigų?

Pamirškite sudėtingus procesus

Įmonės, turinčios tūkstančius darbuotojų ir milijonines apyvartas, gali sau leisti sudėtingus kelių lygių samdymo procesus, tačiau startuolių pasaulyje viskas kiek kitaip. Čia sprendimų priėmimo procesas negali būti vilkinamas, tačiau būtina atidžiai apsvarstyti svarbiausius įdarbinimo etapus. Vienos reikšmingų neigiamą kandidatų patirtį kuriančių priežasčių – ilgas ir sudėtingas įdarbinimo procesas, neorganizuoti darbo pokalbio etapai ir bendravimo stoka. Tuomet specialistai lengvai atmeta pasiūlymą ypač šiais laikais, kai pretenduoja į ne vienos įmonės poziciją, o darbdaviai varžosi dėl talentų. Be to, tai ne tik nulemia talentų praradimą, bet ir gali kitais būdais paveikti verslą:

• nukentės reputacija – kandidatai dalijasi savo patirtimi darbindamiesi įmonėse, ir vienas nepatenkintas žmogus gali gerokai apsunkinti darbinimo procesą;

• tai kainuos – kiekvienas kandidatas, kuris netampa darbuotoju, kainuoja papildomus pinigus, be abejo, kainuoja ir potencialiai nukentėjusią reputaciją. Tai reiškia, kad įdarbinimas turėtų būti kuo paprastesnis ir sklandesnis. Stenkitės sumažinti atrankos proceso etapų skaičių ir visada užtikrinkite efektyvų bendravimą.

Tinkamai išnaudokite „LinkedIn“

Įmonės gali investuoti į darbdavio komunikaciją ar samdyti darbuotojus rasti padedančias įmones, tačiau tiek viena, tiek kita technika reikalauja ir daugybės laiko, ir ganėtinai nemažų piniginių investicijų. Todėl startuoliams naudinga aktyviau išnaudoti nemokamas socialinių tinklų platformas, tokias kaip „LinkedIn“.

Verta pabrėžti, kad šioje platformoje, ypač naudojant asmenines darbuotojų ar vadovų paskyras, labai lengva nemokamai pasiekti tūkstančius žmonių ir taip naujų darbuotojų pritraukti nemokamai. Tad jeigu esate jauna įmonė, tai vienas geriausių kainos ir kokybės santykį siūlančių darbuotojų paieškų variantų.

● Naudokitės „LinkedIn“ išplėstinės paieškos filtrais, kad susiaurintumėte paiešką pagal vietovę, rinką, darbo pozicijos pavadinimą ir kt.

● Į paieškos užklausas įtraukite atitinkamus raktinius žodžius ir įgūdžius, kad rastumėte profilius, atitinkančius jūsų reikalavimus.

● Pasinaudokite savo turimais „LinkedIn“ kontaktais ir jų rekomendacijomis, kad sužinotumėte apie galimus kandidatus, arba kad jie paskleistų jūsų žinią.

● Naršykite su jūsų rinka susijusias grupes ir įmonių puslapius, kad sužinotumėte apie savo srities profesionalus, kurie užsiima aktyvia veikla ar ieško naujo darbo.

Pasitelkite kandidatų stebėjimo sistemą

Jūsų darbo skelbimai gali sulaukti daug dėmesio, o tai reiškia, kad turėsite peržiūrėti daugybę CV. Norėdami paspartinti įdarbinimo procesą ir užtikrinti, kad nepraleisite puikių kandidatų, vietoj standartinių sprendimų „Excel“ ar kitoje programoje galite pasitelkti kandidatų stebėjimo sistemą (ATS). Tokių programų galima rasti ir nemokamų, jos skirtos kandidatų atsiųstiems CV pagal tam tikrus raktinius žodžius nuskaityti ir atrinkti tiems, kurie atitinka jūsų reikalavimus.

Toks sprendimas gali padėti centralizuoti kandidatų duomenis, sumažinti įdarbinimo išlaidas ir laiką, sugaištą kandidatams vertinti, gauti prieigą prie analitinių duomenų, kad galėtumėte tobulinti savo įdarbinimo strategiją, pagerinti bendrą kandidatų darbinimosi patirtį.

Užtikrinkite, kad darbuotojas gerai jaustųsi nuo pat pirmos minutės

Naujų talentų įdarbinimas be aiškaus pirmųjų mėnesio plano, pakankamos paramos ir mokymų gali lemti didelę darbuotojų kaitą ir sumažėjusį komandos produktyvumą. Tai neigiamai veikia startuolio pelningumą, gali net galutinai jus sužlugdyti. Nesvarbu, samdote naują darbuotoją Lietuvoje ar užsienyje, darote tai gyvai ar nuotoliu, verta laikytis šių taisyklių:

● užtikrinkite sklandžią komunikaciją; atsakykite į visus iškylančius naujo darbuotojo klausimus ir užtikrinkite jo priežiūrą;

● paskirkite naujokams patyrusius mentorius, kurie teiktų rekomendacijas, atsakytų į klausimus ir palengvintų integraciją;

● aiškiai iškomunikuokite savo ir išsiaiškinkite naujojo darbuotojo norus bei lūkesčius;

● pateikite konkrečias įmonės taisykles, procesų eigą.

Mąstykite globaliai

Šiais laikais samdyti užsienyje yra kaip niekad lengva, tačiau dalis įmonių užsienio darbuotojų, ypač dirbančių nuotoliu, vis dar bijo ir jais nepasitiki. Visgi kitų startuolių patirtis aiškiai rodo, kad samdyti užsienyje apsimoka visapusiškai – tiesiog svarbu užtikrinti visų vietos bei užsienio šalies įstatymų ir mokestinių reikalavimų laikymąsi. Visa tai šiais laikais nesunkiai padeda sutvarkyti įvairūs vieno langelio principu sukurti sprendimai, kurie leidžia neieškoti kiekvienoje šalyje atskirų teisininkų, mokesčių ar kitokių konsultacijų, nekurti jokių atskirų techninių sprendimų ar panašiai.

Tai efektyviai palengvina prieigą prie plačios talentų pasiūlos tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

Liina Laas, pasaulio žmogiškųjų išteklių valdymo platformos „Deel“ plėtros vadovė Baltijos, Vidurio ir Rytų Europos regione

Naujienos

Verslas9 val prieš

„EIKA“ tampa „EIKA Group“ – pristato naujus prekių ženklus ir pokyčius

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA“ nuo šių metų kovo 13 d. tampa „EIKA Group“, šiai grupei priklausanti „EIKOS statyba“ pervadinama...

Verslas14 val prieš

Buvę „Devbridge“ savininkai investuoja į įmonę Kaune, šiemet ketina pasamdyti 30 specialistų

Daugiau nei dešimtmetį Kaune veikianti elektroninės komercijos įmonė „Bison Commerce“ pritraukė naujus investuotojus ir plečia akcininkų struktūrą. Į įmonę investavo...

Nekilnojamasis turtas20 val prieš

„Bolds Property Partners“ įsigijo likusią bankrutavusio „RO16“ individualių namų kvartalo dalį

Nekilnojamojo turto plėtros UAB „Optimalus progresas“, veikianti su prekės ženklu „Bolds Property Partners“, įsigijo 6 likusius neparduotus prabangių individualių namų...

Reklama ir marketingas2 d. prieš

B2B skaitmeninė reklama: Veiksmingiausios strategijos šiais metais

Įžengus į 2025-uosius metus, ne vienam B2B verslo sektoriaus atstovui kilo klausimas: kokios skaitmeninės reklamos strategijos šiemet veiks geriausiai? Praėjus...

Verslas2 d. prieš

„Metanira“ pradeda platinti 3,745 mln. Eur vertės 10 % pajamingumo turtu užtikrintos obligacijų emisijos atkarpą

Gyvenamosios ir komercinės paskirties nekilnojamąjį turtą Gandijos mieste, Valensijos regione, Ispanijoje vystanti „Metanira“ UAB pradeda viešą turtu užtikrintų 3,745 mln....

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |